دستور اجرایی به رؤسای کل دادگستری تهران، اصفهان و مرکزی برای تحقق فوری ۳ خواسته مردمی

[ad_1]

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اهداف ما در برگزاری تجمعات مردمی علاوه بر رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم، آسیب شناسی فرآیندها و رویه ها در مراکز و دستگاه های قضایی است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه دیدارهای مردمی خود به مدت سه ساعت در مرکز روابط عمومی دادگستری حضور یافت و با 18 نفر از مردم خواستار عدالت خواهی گفت وگو کرد. مسائل و مشکلات، به صورت موردی دستورات مقتضی را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری در این دیدار علنی پس از استماع درخواست‌های متقاضیان و بررسی پرونده‌ها، با عنایت به جوانب حقوقی و تناسب پرونده‌های موجود در پرونده‌ها با درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را صادر کرد. واحدهای قضایی ذیصلاح

در این دیدار علنی یکی از دادیاران یکی از دادیاران پرونده چند دادستانی بود که دو سال پیش برای خرید خودرو در فروشگاهی ثبت نام کرد و فریب خود و سایر دادستان ها را خورد. رئیس قوه قضائیه پس از مطالعه محتویات پرونده و شنیدن سخنان این موکل، دستورات مقتضی را به مرجع قضایی ذیصلاح جهت بررسی دقیق پرونده صادر کرد و به دادستان گفت: کار شما رصد می شود اما شما و سایرین چرا هستید. مظنونین علیرغم گزارش های متعدد رسانه ای، سرمایه خود را بدون دریافت ضمانت نامه معتبر به شخصی برای داشتن نمایندگی منتقل کرده اند؟

یکی از مددجویان برای پرداخت مهریه پسر زندانی خود درخواست ربا را می کند. رئیس دادگستری پس از شنیدن سخنان این مادر گفت که مجلس بهيئت الاسلام موسوي رئيس قاضي استان مركزي در تماس با ديوان عالي كشور و بررسي اين موضوع كه آيا شخص مورد نظر به معناي ناتواني يا ادعاي عدم توانايي در پرداخت بدهي است، دستورات مقتضي را صادر كرد.

تماس با رئیس قاضی استان تهران برای توجه ویژه به وضعیت شعبه یکی از مجتمع های قضایی تهران که دو نفر از مراجعان مدعی به تعویق افتادن رسیدگی بودند، یکی از دیدارهای عمومی رئیس قاضی با مراجعین بود. در روابط عمومی دادگستری

خواندن  فلاحی: سونامی سرطان تکه غباری است در یک قدمی ایلامی

در همین راستا رئیس دادگستری به القاسیمر دستور داد تا به منظور بررسی دلایل تاخیر در رسیدگی در آن شعبه حضوری به شعبه مذکور مراجعه و اقدامات مقتضی برای رفع فوری این موضوع انجام شود.

در این تجمع مردمی، یکی از مقامات پیمانکاری با اشاره به تخلفات سازنده آپارتمان در ساخت آپارتمان که با وی و سایر مالکان در ساخت آپارتمان مشارکت داشته، با صدور دستورات قضایی مقتضی و طرح سوال در مورد نوع آپارتمان اقدام کرده است. وکالتنامه هایی که مالکان ساختمان به سازنده داده اند، از دادستان پرسیده بود چرا در حین ساخت و ساز به محل ساخت و ساز مراجعه نکردید و چرا در آن زمان این تخلفات در شهرداری گزارش نشد؟

خرید ملکی که شخص دیگری آن را غیر منقول می دانست موضوعی بود که یکی از مشتریان مطرح کرد.

پس از بررسی این پرونده، رئیس دیوان عالی کشور دستورات نظارتی لازم را صادر کرد و در این خصوص توصیه کرد که همه در هنگام انجام معامله برای تملک ملک، تحقیقات لازم را در خصوص صحت شرایط معامله انجام دهند.

رئیس دادگستری به ویژه خطاب به این موکل اظهار داشت که کار اصلی او خرید و فروش خودرو است و شما آن آسیب و مشکل را به خود و دیگران وارد کرده اید.

رئیس کل دادگستری خطاب به این موکل به نکته دیگری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شما بدون تحقیق و بررسی و احراز صحت مالکیت اصلی آن ملک، اقدام به خرید ملک کرده اید و با گرفتن وکالت از دیگری این کار را انجام داده اید. و سپس بیان اینکه مال مال دیگری بوده است; اینجا هم عدم تحقیق و تخصص و آگاهی شما لطمه وارد کرده است.

خواندن  باید تدابیری اتخاذ شود تا از حدس و گمان در زمینه املاک دانشگاه جلوگیری شود

تماس با رئیس قاضی اصفهان و صدور قرار رسیدگی به پرونده و وضعیت یک سارق خودرو که دارای 10 دادسرا است، از دیگر برنامه های جلسه عمومی رئیس کل دادگستری در مرکز روابط عمومی دادگستری پس از دیدار با یکی از شکات بود.

«یکی از اهداف مهم برگزاری تجمعات مردمی، علاوه بر حل مسائل و مشکلات مردم، آسیب شناسی فرآیندها و رویه ها در مراکز و مراجع قضایی است». این بیانیه ای است که رئیس قاضی پس از شنیدن درخواست یکی از مراجعین بیان می کند. شاکی بیان کرد: دادستان پس از احضار به استانی دیگر برای تحقیقات به دستور قاضی احضار در حالی که حکم وی باقی است، آزاد شد.

قاضی پس از شنیدن این سوال و پرسیدن از ناظر پرونده تاکید کرد: رسیدگی به این گونه پرونده ها مسئولیت و وظیفه اصلی قوه قضائیه است و نباید باعث ایجاد مزاحمت مضاعف برای افراد در این پرونده شود، لذا دادستان شخصاً تقاضای ادامه رسیدگی را دارد. محکومیت محکوم علیه.بی.

رئیس کل دادگستری در این خصوص گفت: اولاً فرد در همان استانی که دوران محکومیت خود را می گذراند تحت تعقیب قرار گیرد و انفصال صورت نگیرد. ثانیاً باید مشخص شود که چرا این محکوم پس از انجام تحقیقات در استانی دیگر آزاد شد و چرا قاضی استان مبدأ به این موضوع رسیدگی نکرد؟

رئیس دادگستری دستور کتبی دادستان انتظامی را برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد.

ارتباط مستقیم و بی واسطه با متن مردم یکی از رویکردهای اساسی حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین کانون رسانه ای دادگستری، مستقیم و بدون واسطه با مردم و مراجعین عدالت و شنیدن دقیق نظرات و مشکلات آنان است.

رئیس قوه قضائیه علاوه بر اینکه شخصاً در گنجاندن تجمعات مردمی در برنامه‌های کاری خود مشارکت می‌کند، به مسئولان و مسئولان قضایی مرکز و استان‌ها نیز دستور داد تا در سمت‌ها و سخنرانی‌های مختلف، تجمعات مردمی را به طور منظم برگزار کنند.

خواندن  سامه یح: تعرفه پزشکی متناسب با شرایط مردم و پزشک تعیین شود

بر این اساس کلیه مقامات عالی رتبه و قضایی به تناوب، هفتگی و در مواردی روزانه ضمن حضور در مرکز روابط عمومی قوه قضائیه با مردم و مراجعه کنندگان به مراجع و مراکز قضایی جهت حل و فصل مسائل دیدارهای مستقیم و فوری دارند. مشکلات قضایی مردم اقدامات لازم و قانونی را ساماندهی می کند.

اما جلسات علنی رئیس قوه قضاییه نیز به شکل های مختلف برگزار می شود. به عنوان مثال، دیدارهای مردمی در سفرهای استانی، بازدید میدانی از مراجع و مراکز قضایی و همچنین دیدار مستقیم و غیرمستقیم با افراد مرتبط با روابط عمومی در قوه قضائیه و همچنین بازدید از مساجد و دیدار مستقیم با مردم.

رئیس قوه قضائیه ساعت 17 روز 20 بهمن ماه با 17 نفر از مددجویان از جمله تعدادی از محکومان امنیتی و خانواده آنها، تعدادی از مالباختگان پرونده با چندین دادستان، طرفین پرونده بیمه و سایر متقاضیان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضائیه چهارم آذرماه به مدت چند ساعت با تعدادی از خانواده های محکومین امنیتی، حوادث آبان ماه سال 98 و جرایم عمومی دیدار کرد و امنیت و 3 نفر به محکومین حوادث اختصاص یافت. آبان 1377 با توجه به تناسب موارد مندرج در پرونده ها با درخواست متقاضیان، دستورات لازم به واحدهای قضایی ذیربط ابلاغ شد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای 12 مردادماه سال جاری با حضور در محل کار خود با چند تن و همچنین با خانواده های محکومان اغتشاشات آبان 98 دیدار و گفتگو کرد. رئیس قوه قضائیه در پایان به مسئولان ذیصلاح قضایی دستور داد تا پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات آبان ماه سال 98 بررسی شود تا مشمولان مشروط یا عفو مشروط شوند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *