مطالعه مبدل حرارتی صفحه ای بریز یا لحیمی (BPHE) محصولات جذاب

مبدل حرارتی صفحه ای بریز یا لحیمی (BPHE)
مبدل حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی دانفوس

جریان مخالف گاهی با عنوان جریان ناهمسو شناخته میشود. هر بافل قطاعی نسبت با بافل قطاعی قبل و بعد خود در جهت مخالف نصب میگردد این نوع آرایش بافل ها باعث خواهد شد که سیال سمت پوسته چندین بار به صورت عرضی از روی تیوب ها عبور کند. اگر این فن بالای لولهها قرار گیرد به آن مکشی و اگر پایین لولهها قرار گیرد به آن دمشی می گویند. از این رو ورودی و خروجی لولهها از طریق یک کانال که به دو قسمت تقسیم شده است، صورت میگیرد. این مبدل ها از پرکاربردترین نوع مبدل های حرارتی می باشند و از دو قسمت اصلی پوسته و لوله های باریک با مقطع دایره تشکیل شده اند. سایر قطعات: همچنین از اجزای دیگری نظیر: پیچ های فشار، تکیه گاه ها، صفحات اضافه، میله حامل، واشرهای آب بند و … همچنین مبدل های حرارتی در دستگاه های مختلفی نظیر دیگ بخار، مولد بخار، کندانسور، اواپراتور، تبخیر کننده ها، برج خنک کننده، پیش گرم کن فن کویل، خنک کن و گرم کن روغن، رادیاتورها، کوره ها و … This da᠎ta h as been ᠎do​ne by  GSA Cont ent Ge​nerator DEMO!

مبدل حرارتی صفحه ای

در مبدل های حرارتی هم می توان بین دو سیال، جداره ای وجود داشته باشد و هم می تواند همانند تبادل حرارت آب در برج های خنک کننده با هوای محیط بصورت مستقیم در تماس باشد. فاصله بین صفحات فلزی در هر دو کانال حلزونی، با استفاده از پین های فاصله انداز که به ورق فلزی جوش می شوند ، حفظ می شود. تیوبهای تخت لاملا (lamellae) نام دارند و از دو نوار ورق ساخته شدهاند که در یک عملیات پیوسته به یکدیگر پروفیل و جوشکاری نقطهای یا درزی شدهاند. نصب این مبدل ها به صورت پیوسته تامین شده و بدلیل اینکه جنس صفحات از استنلس استیل می باشند، آبگرم تهیه شده کاملا بهداشتی است. این قابلیت به اپراتورها این امکان را میدهد تا قبل از نشت سیال در واشر بعدی و خراب کردن دیگر اجزا و سیال، صفحهی آسیب دیده را تعویض کنند. میتوان گفت که ساختمان مبدلهای پوسته و لوله شامل تعدادی لوله است که در داخل یک استوانه قرار میگیرند و دو سیال مورد نظر که یکی سرد و دیگری گرم است، بدون اینکه بطور مستقیم بایکدیگر برخورد کنند از طریق دیواره فلزی لولهها با یکدیگر تبادل حرارت خواهند کرد. مبدلهای حرارتی در صنایع مختلف از جمله تهویه مطبوع، خودرو، نفت و گاز و بسیاری صنایع دیگر مورد استفاده قرار میگیرند.

مبدل حرارتی دانفوس

بیشترین استفاده مبدلهای حرارتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، پالایشگاهها، تصفیه گازهای طبیعی، نیروگاه ها، یخچالها، سیستم های گرمایش ساختمان ها و تهویه مطبوع و همچنین بازیابی گرمای تلف شده در فرآیندهای شیمیایی است. همچنین طراحی پیچ و مهره ای این نوع مبدل ها، امکان جداکردن سریع قاب و دسترسی به محفظه صفحات را برای تمیز کردن و تعمیرات می دهد. صفحات انتقال حرارت در این مبدل ها، با استفاده از قرارگیری واشر مابین صفحات ، لحیم کاری یا جوش صفحات به یکدیگر آّب بند میشوند. در مبدلهای چند گذره (Multi-pass) از یک صفحه تقسیم کننده جریان استفاده میشود تا کانال به دو یا چند قسمت تقسیم شود. از داخل لولهها یک سیال و از بیرون از آنها یعنی از داخل پوسته استوانهایشکل، یک سیال دیگر عبور میکند و تبادل حرارت بین دو جریان سیال از طریق دیواره لولهها صورت میگیرد. بدین طریق امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لولهها میسر میشود. واشر پلیت مبدل حرارتی از چندین قسمت مهم تشکیل شده است: آب بندی پورت پلیت، آب بندی منطقه انتقال حرارت، مناطق جلوگیری از اختلاط دو سیال و اتصال قسمت ها به یکدیگر و حفظ یکپارچگی حاصل عملکرد این قسمت ها است.

تلفیقی از مبدل های صفحه ای واشردار معمولی (GPHE) و مبدل های حرارتی بریز ( BPHE) است که با وجود آب بندی با گسکت، به دلیل تعبیه خاص پیچهای فشاری در فریم آن ظاهری فشرده (Compact) شبیه به مبدلهای بریز دارد. اگرچه لوله هاي با پره داخلی وجود دارد ولی در مبدل هاي لوله اي بیشتر از پره هاي بلند طولی استفاده میشود که در خارج لوله تعبیه شده اند. تنها یک سمت واشر با سیال در تماس بوده و سمت دیگر در معرض اتمسفر قرار دارد. این صفحات دارای قطعات گوشهای هستند که به صورتی قرار میگیرند که دو محیط بین آنها تشکیل میشود و حرارت به صورت یک در میان از فضاهای بین صفحهای منتقل میشود. 4. نازلهای ورودی و خروجی که برروی فریمها قرار میگیرند. هنگامی که این صفحات در محل خود در کنار یکدیگر قرار میگیرند شیارهاي موجود روي صفحات متوالی تشکیل یک سري کانالهاي باریک جریان را میدهند.

در سیستمهای سرمایشی، مبدل حرارتی صفحهای به عنوان اواپراتور در چیلر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین در چیلر هوا خنک، از اواپراتور پوسته و لوله استفاده میگردد. اوصولا اغتشاش جریان در اواپراتور با توجه به وجود تیغه های هدایت و فواصل نسبتا کم لوله ها نسبت به یکدیگر، انتقال حرارت بین آب و مبرد را افزایش میدهد. در یک مبدل حرارتی صفحه ای با افزایش تعداد صفحات می توان ظرفیت مبدل را افزایش داد. از مبدل های صفحه ای جوشی معمولا در ظرفیت های پایین و از مبدل های صفحه ای واشردار در ظرفیت های بالا استفاده می شود. در نهایت لبه های صفحات فلزی که در کنار یکدیگر قرار دارند به همدیگر جوش داده می شود و یک کانال کامل ایجاد میشود. همانطور که بیان شد وجود مبدل حرارتی صفحه ای پلیت در سیستم باعث میشود آب تا دمای ۴۳ درجه گرم شود و به دماهای بالاتر نرسد در نتیجه تولید رسوب کمتری نسبت به منابع کویلی در مبدل صفحه ای و لولههای سیستم صورت میگیرد. This a rticle has be en c reat​ed by G᠎SA Con​te nt G​enerat or D​emover sion.

ایشان مبدل صفحه ای موتورخانه را به شما معرفی کرده و سپس به بررسی نوع کارکرد مبدل صفحه ای و بیان تفاوت بین آن و مبدل دوجداره و کویل دار می پردازد. مبدل حرارتی صفحه ای (Plate Heat Exchanger) یکی از بخش های تجهیزات سیستم های گرمایشی و موتورخانه های ساختمان است. در مبدل های پوسته و لوله با صفحه لوله های ثابت، پوسته، به صفحه لوله، جوش شده است و هیچ گونه دسترسی به خارج از دسته لوله، برای تمیزکاری وجود ندارد. به نحوی که هنگام فرایند لحیم کاری در خلاء، ماده پرکننده، نقطه اتصالی را در هر نقطه تماس بین صفحات، شکل داده و کانال های پیچیده ای را ایجاد می کند. از مهمترین عوامل گشترش کاربرد مبدل حرارتی صفحهای در سایر صنایع، میتوان به بهبود هندسه صفحات، توسعه مواد اولیه و طراحی کارامدتر آنها اشاره کرد. در طراحی مبدلهای حرارتی صفحهای، جنس صفحات و شکل موج دهی روی صفحات، با توجه به شرایط عملیاتی، دما و فشار سیال ورودی و خروجی، انتخاب میگردد. مبدل های صفحه ای حلزونی با پیچاندن دو صفحه بلند موازی به شکل یک حلزونی با استفاده از یک میله اصلی و جوش دادن به لبه های صفحات مجاور به صورتی که یک کانال را تشکیل دهند، شکل داده می شوند.

خواندن  گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و ژاپن

چنانچه جریان سیال سرد و گرم به صورت موازی اما در خلاف جهت یکدیگر باشد، مبدل حرارتی از نوع جریان غیر همسو است. مبدل حرارتی صفحه ای را میتوان به صورت افقی و عمودی نصب کرد، اما در هر دو وضعیت باید توجه داشت مبدل به گونه ای نصب شود که هوا به سادگی از آن خارج شود. 6. تعداد صفحات و مقیاس تراکم پذیری آن ها که خطای مقیاس تراکم پذیری نباید بیش از ۰/۲ (دو دهم ) میلی متر تجاوز کند و فشار موازی صفحات باید در حد ۲ میلی متر باشد. سپس با عبور از میان دو بافل، در جهت موازی با لوله ها جریان پیدا می کند. یک جریان سیال در داخل لوله ها جریان پیدا می کند و جریان دیگر سیال در داخل پوسته و خارج لوله ها جریان پیدا می کند تا به این وسیله انتقال حرارت بین دو سیال انجام گیرد . عدم استفاده از فریم نگه دارنده و میله راهنما باعث کاهش قیمت این نوع مبدل حرارتی نسبت به مدل های معمول واشردار و حتی بریز شده است. مبدل پوسته و لوله با صفحه لوله های ثابت: برخلاف مدل قبلی، شستشو و تمیز سازی این مبدلها بسیار آسان است.

مبدلهای صفحه ای جوشی دانفوس با تکنولوژی بسیار پیشرفته از تولیدات این شرکت می باشد که در راستای تولیدات قبلی، با توجه به کاربری بسیار وسیع آن در حیطه حرارتی و برودتی مشکل گشای صنایع مختلف در سراسر دنیا گردیده است. وزن کم ، طراحی ساده، افت حرارتی پایین، ضریب انتقال حرارت و راندمان حرارتی بالا از مزایای اصلی این مبدل ها به شمار می رود. طراحی و گسکتگذاری مناسب این امکان را میدهد که یک دسته از صفحهها به وسیله پیچهای فشار دهندهای که صفحات انتهایی را به هم متصل میکند در کنار هم نگه داشته میشوند. واشرها از نشتی به بیرون جلوگیری می کنند و سیال ها را در صفحات ، به شکل مورد نظر ، هدایت می نمایند. مبدلهای حرارتی چندگذر، به هر دو سیال اجازه میدهد که چندین بار از کنار یکدیگر عبور کنند. مبدل های صفحه ای نوعی از مبدل های حرارتی می باشند که سطح تبادل دو سیال سرد و گرم به وسیله ی صفحات ایجاد می شود به جنس صفحات با توجه به نوع سیال از استیل ، تیتانیوم یا نیکل می باشد. 2. به دلیل مارپیچ بودن لولهها تمیز کردن آنها عملا مشکل است.

این فاصله برای تطبیق دادن صفحه شناور لولهها با پوست میباشد. از قرار دادن دستگاه در معرض عوامل شدید جوی پرهیز کنید. این صفحات نیم جوش در قاب مبدل های حرارتی صفحه ای واشر دار قرار می گیرند. برای همین نیز مبدل های صفحه ای جوشکاری شده (WPHE) عمدتاً در صنایع بزرگ بکار گرفته می شوند. جنس لولهها معمولا از فولاد،استنلس استیل، مس و گاهی نیز از گرافیت یا تفلون است. لولهها که از جنس مس، استیل و… این صفحات معمولا از جنس فولاد ضد زنگ (استنلس استیل)، SMO و تیتانیوم ساخته میشوند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. جهت گرمایش آب استخر از مبدل های حرارتی استخر دارای دو مدار گردش استفاده می گردد که در یک سمت آب گرم دیگ بخار و در سمت دیگر آب استخر در حال گردش می باشد. امکان بکارگیری مبدل حرارتی صفحه ای در تبادل حرارت بین سیالات با لزجت بالا: از آنجا که در این مبدل­ های حرارتی سیال دارای آشفتگی جریان بالا در سرعت­ های پایین می ­باشد، در مواردی که سیال مورد نظر دارای لزجت بالا باشد کاربرد دارد.فرآیند کنترل در مبدل حرارتی صفحه ای سریع تر انجام می شود. این امر منجر به وجود آمدن تکنیک های تقویت انتقال حرارت و توسعه مبدل های بسیار کوچکتر شد.

به همین دلیل است که با توجه به نرخ جریان ، می توان فواصل مختلفی برای کانال انتخاب کرد. یکی از معایب اصلی مبدل های بریز عدم امکان باز کردن صفحات حرارتی به منظور انجام رسوب زدایی مؤثر است. عدم نیاز به واشرهای آببند و سازه نگهدارنده منجر گردیده است تا چیزی نزدیک به 95% متریال استفاده شده در این نوع مبدل سطح حرارتی مفید را تشکیل دهد. فاصله نزدیک به هم صفحات مانند این است که از لوله هاي با قطر کوچک استفاده شده است که این ضریب انتقال حرارت را افزایش میدهد. با استفاده از مبدل های حرارتی آلفالاوال، ضمن افزایش میزان کارایی و ایمنی، تولیدات خود را در سطح بالایی از کیفیت نگه دارید. شرکت کائوری که مبدل حرارتی صفحه ای 1200 لیتری کائوری مدل TEP-120 E از تولیدات آن می باشد ، توانسته با تلاش و اتکا به فناوران متخصص خود جایگاه ویژه ای را در بازار جهانی بدست بیاورد و به یکی از بزرگترین شرکت های تولید مبدل های صفحه ای تبدیل شود . مبدل صفحهای برحسب نوع سیال، فشار کار و به ویژه دمای طراحی میتواند بصورت چند پاس طراحی و ساخته شود. چون صفحات به یکدیگر جوش داده شدهاند، امکان تمیزکاری مکانیکی آنها وجود ندارد.

آنها برای انتقال سیالات به کار میروند.

وقتی که پوسته و لوله سرد شوند، اتصال انبساطی و لولهها منقبض میشوند و کشش وارده بر نقاط جوش خورده کاهش مییابد. اجزای عمده و اصلی مبدلهای حرارتی صنعتی عبارتند از لولهها و سرهای جلو و عقب. نوعی از مبدلهای حرارتی که از صفحات نازک و موجدار که به هم فشرده شدهاند تشکیل میشود. این نوع از مبدل های حرارتی از یک پوسته (مخزن تحت فشار ) به همراه یک مجموعه از لوله ها می باشد که لوله ها در داخل پوسته جانمایی می گردند . جریان سیال در داخل مجاری مبدلهای حرارتی پیوسته یا متناوب است. این نوع مبدل به صورت پیوسته آب گرم ساختمان را تامین می کند. آنها برای انتقال سیالات به کار میروند. موادی که در ساخت مهر وموم ها به کار می رود شامل لاستیک نیتریل (NBR) ، لاستیک پروپیلن اتیلن (EPDM) ، مواد ویتون است. مزیت این مبدل در این است که میتوان یکی از دو مسیر را به راحتی سرویس کرد و از مسیر دیگر برای انتقال سیال قوی استفاده کرد. مبدل حرارتی پلیتی یا مبدل حرارتی صفحهای (plate heat exchanger) نوعی مبدل حرارتی است که برای انتقال حرارت بین دو سیال از صفحات فلزی استفاده میکنند.

خواندن  آموزش خرید بیت کوین با پرفکت مانی

هنگامی که در مبدل حرارتی یک سیال استفاده میشود، این سیال میتواند مایع – مانند آب یا روغن- و یا هوای در حال حرکت باشد. گروه ناب زیست با توجه به وضعیت بازار و جهت رفاه حال خریداران محترم اقدام به واردات مبدل های حرارتی با برندهای هپاکو Hepaco ، کامر Comer ، آلفا لاوال Alfa Laval ،کائوری Kaori که از کیفیت و بازده قابل قبولی برخوردار هستند نموده است. این تجهیزات دارای صفحات فلزی چین دار یا شیار داری می باشند که به کمک واشرهای پلیمری به یکدیگر متصل شده و با افزایش آشفتگی در سیال در حال جریان، تبادل حرارت را با راندمان بالا انجام می دهند. بنابراین مبدلهای گرمایی باعث افزایش بهرهوری انرژی میشوند. مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و صفحه ای حلزونی ، بعلت فشردگی ، برای وظیفه گرمایی یکسان ( نرخ انتقال گرمای مشابه)، فضای کوچکتر قابل ملاحظه ای، در مقایسه با واحد لوله ای نیاز دارند. به این خاطر که واشر بندی هر سیال به طور جداگانه انجام می شود و فضای واشرها نیز به بیرون راه دارند دو سیال هیچگاه باهم مخلوط نمی شوند. همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید، سیال فرآیندی درون زوج صفحه و سیال سرویس بین فریم ها جریان دارد.

، لوله کشی نازل فریم متحرک بایستی اصلاح شود.

یک ویژگی مهمی که باید در ارزیابی یک مبدل حرارتی صفحهای مد نظر داشت، شکل چینخوردگی درون مبدل است. اگر جریان چند پاسی باشد این اتصالات، هم باید روی فریم ثابت، هم فریم متحرک لحاظ شوند. در صورتی که شدت جریان نسبت به شدت انتقال حرارت کمتر باشد و سطح آلایندگی بالا نباشد، مزیت آن این است که اثر انتقال حرارت را به طور قابل ملاحظه ای با طراحی چند پاس طرف داغ و طرف سرد می توان افزایش داد ولی اشکال این گونه طراحی این است که در صورت نیاز به افزایش ظرفیت مبدل حرارتی، لوله کشی نازل فریم متحرک بایستی اصلاح شود. از آنجایی که مسیرهای جریان نسبتا کوچک هستند، جریانهای گردابی باعث افزایش ضریب انتقال حرارت، افت فشار شدید و برش موضعی زیاد که باعث کاهش رسوبگذاری است، میشوند. مبدلهای حرارتی صفحه ای اکنون رایج هستند و از نوع لحیم کاری بسیار کوچک در بخشهای آب گرم میلیون ها دیگ بخار ترکیبی استفاده می شود. استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای در سیستم تهویه مطبوع بسیار رایج است. مبدل حرارتی Heat Exchanger سیستمی است که توسط آن می توان نسبت به انتقال حرارت از یک سیال به سیال دیگر مبادرت نمود .

نیاز به خنک سازی دارند. بیشتر مبدلهای حرارتی لولههایی با قطر 8/5 اینچ، 4/3 اینچ و یا 1 اینچ دارند. در این حالت سطح نسبتا زیادی برای انتقال حرارت به وجود میآید و به همین علت راندمان مبدلهای صفحهای نسبت به مبدلهای پوسته و لوله بیشتر است. شایان ذکر است که برای اتصال تیوب ها در تیوب شیت استفاده از روش جوشکاری نسبت به روش رول اکسپندر کردن تیوب ها پر هزینه تر است. با رول انبساط کردن تیوب ها میتوان آب بندی خیلی خوبی را ایجاد نمود. این واشرها برای آب بندی جهت جلوگیری از نشتی جریان های سیال و اختلاط آنها با یکدیگر و همچنین هدایت جریان های سیال درون کانال های ایجاد شده مورد استفاده مبدل حرارتی صفحه ای قارا می گیرد. این مدل شکل گیری ورقه های نازک فلزی، موجب ایجاد فضاهایی در درون لاملاها می شود. روش کار مبدل های حرارتی با جریان همسو به این صورت است که سیال سرد به پوسته مبدل وارد می شود تا از طریق گرمای سیال گرم درون پوسته حرارت مورد نیاز خود را بدست آورد. اما از دیگر امتیازات مهمی که این مبدل ها نسبت به مبدل هاي پوسته و لوله دارند این است که در مقایسه با مبـدل هاي پوسته و لوله بار حرارتی معینی حدوداً بین یکسوم تا یکچهارم انتقال حرارت لازم دارند.

لولهها ممکن است جوش داده شوند یا بدون درز باشند؛ اما روش جوش دادن اقتصادیتر است. مبدلهای هوا خنک از نظر شکل جریان، از نوع متقاطع بوده و جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لولهها به وسیله یک فن تأمین میشود. لولهها عموما با د آرایش مربعی و مثلثی بر وری Tube Sheet نصب میشوند. صفحات این گونه مبدل به صورت متقارن پشت سرهم قرار می گیرند و سیال گرم و سرد مابین این صفحات در گردش می باشند، آرایش سطح صفحات باعث ایجاد امواجی در سیال شده و به این ترتیب انتقال حرارت و برودت دما بین دو سیال به سرعت صورت می گیرد. سوراخهای ورودی و خروجی در گوشههای صفحات به سیال گرم و سیال سرد اجازه میدهند که در کانالهای پشت سر هم جریان یابند به طوری که هر صفحه همواره از یک طرف با جریان گرم و از طرف دیگر با جریان سرد در تماس باشد و به این ترتیب امکان تبادل حرارت بین دو جریان به وجود میآید. هنگامی که اختلاف فاحشی بین ضریب انتقال حرارت داخل و خـارج لولـه (در هرکدام از انـواع مبـدلهاي ذکر شده) وجود داشته باشد از پره استفاده میشود(در طرفی که ضـریب انتقـال حـرارت کمتـر دارد.) به عنوان مثال در مبدل هاي گاز/مایع در طرف گاز از پره هاي بلند استفاده میشود و یا در مبدل هاي گاز/گاز به علت کم بودن ضریب انتقال حرارت در دو طرف به وسیله فین ها سطح انتقال حرارت و در ننتیجه میزان آن را افزایش میدهند.

مزیت استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای نسبت به مبدل حرارتی شل و تیوب، این است که با توجه به موجدار بودن صفحات که جریان گردابی سیال را افزایش می دهد. در نتیجه عدد رینولدز کمتری سبب می شود و اینکه جریان سیال در خلاف جهت است، راندمان انتقال حرارت همیشه 3 تا 5 برابر بیشتر از مبدل حرارتی شل و تیوب می باشد. معمولا ابعاد این دسته از مبدلها در مقایسه با سایر مبدلهای لولهای کمتر است زیرا انتقال حرارت در مسیرهای منحنی و پیچدار بیشتر از مسیر مستقیم است. یکی از معایب آرایش مربعی قرار گرفتن تعداد کمتر لوله در یک سطح معین میباشد. صفحات در یک چارچوب صلب به یکدیگر فشرده میشوند تا یک آرایش کانالهای با جریان موازی با سیالات یک در میان سرد و گرم را تشکیل دهند. در این نوع ارایش جریان هاي هـر کدام از سیال ها فقط یک بار ارتفاع صفحات را طی میکنند در حالیکه در آرایش هاي چندگذر یک سیال ممکن است ۲بار و یا بیشتر ارتفاع مبدل را طی نماید. توجه داشته باشید که دریچههای ورودی و خروجی فقط بر روش پوشش ثابت سوار میشود. لولههای مستقیم احتیاج به دو صفحه لوله دارند ولی لولههای -Uشکل فقط یک صفحه لوله به کار میرود.

خواندن  چاپ لیبل آنلاین فوری و ارزان با ارسال رایگان (9)

این مبدلها در صنایع و حوزههای مختلف و همچنین در دستگاههای دیگر به کار میرود. به دلیل بزرگ بودن تنش برشی موضعی در طراحی این نوع مبدل میزان رسوب گذاری اندک است. میزان سطح انتقال حرارت در این مبدل از ۱٫۵ تا ۳۰۰ متر مربع متغیر می باشد. دسته صفحات از تعدادی صفحه های فولادی ضد زنگ چیندار که سطح مورد نیاز حرارت را انتقال می دهند تشکیل شده است. شرکت نوین مبدل تهران جز معدود وب سایت هایی می باشد که مبدل های حرارتی صفحه را خود تولید می کند و بدون واسطه به فروش می رساند همین موضوع سبب گردیده که شما هزینه های کمتری را بابت نیازها و محصولات خود بپردازید . به دلیل طراحی مارپیچ امکان تمیز کردن لوله ها وجود ندارد. طراحی و ساخت این نوع مبدل ها برای کاربرد در سیالات با خوردگی بسیار بالا می باشد. افزایش انتقال حرارت بدلیل ذخیره انرژی و ماده مورد استفاده در مبدل حرارتی، اهمیت ویژه ای دارد. 4. و میزان اختلاف دما جهت افزایش دمای آب استخر. عیب اصلی مبدلهای دو لولهای این است که میزان انتقال گرما در واحد سطحشان کم است و برای یک ظرفیت گرمایی بزرگ، ابعاد بزرگ و همچنین قیمت بالایی خواهند داشت.

اندازه سفتی این واشرها به این صورت است که شرکت سازنده یک اندازه مشخصی برای مجموعه صفحات با توجه به محصول و تعداد صفحات تعریف می کند که میزان سفت بستن واشرها به آن پارامترها بستگی دارد. نبودن گسکت، این امکان را به ما می دهد تا از سیالات با دماهای بالا و مواد شیمیایی آسیب زا در آن استفاده کنیم. مبدل های حرارتی تجهیزاتی هستند که انتقال حرارت بین دو سیال با دماهای مختلف را بدون تماس فیزیکی بین آنها ممکن می سازند. مبدل صفحه ای دو مدار دانفوس سری B3-052 ، انتخابی ایدهال در چیلرها، پمپهای گرما، اکونومایزرها، دیسوپرهیترها و کاربردهای گسترده دیگر میباشد. در مواقعی که فشار و دمای سیالات بسیار زیاد باشد (دمای ۶۰۰ درجه سانتی گراد یا فشار ۳۵۰ بار) از نوع خاصی از مبدل ها که از یک تیوب لوله بلند مارپیچ تشکیل شده است، استفاده می شود. امروزه ی روز مبدل های بسیاری پا به عرصه ی حضور گذاشته اند که به صورت کلی یکی پس از دیگری که به وجود می آیند نقض ها و کاستی های قبلی را در مورد بعدی رفع شده و یا علم و تکنولوژی کمک کرده تا نوع بهتری از جنس را برای این گونه مبدل ها و دیگر مبدل های حرارتی به دنیا عرضه کنیم .

شما با تهیه این محصول از خدمات ویژه ای نظیر 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بهره مند خواهید شد. مبدل های صفحه ای لحیم کاری شده (BPHE) طرحی ویژه و مناسب برای انتقال حرارت بین سیال های پر فشار می باشند. در طرحی و تولید برخی مبدل های استخر، از تیوب های شیاردار استفاده میشود. شرکت طاها قالب توس بزرگترین تولید کننده ایرانی مبدل های حرارتی صفحه ای است. کمک به کاهش مصرف سوخت در بویلرها، انواع چیلر و دیگر دستگاه های مشابه. فرورفتگی هایی بر روی این صفحات وجود دارد که باعث ایجاد جریان سرکشی در مایع می شوند تا انتقال حرارت در مبدل، به حداکثر برسد. انتخاب ترتیب جریان در پوسته بستگی به مقدار سرد یا گرم کردن و نیز افت فشار مورد نیاز و نوع کار دارد. این مبدلها به سادگی تمیز و استرلیزه میشوند زیرا امکان باز کردن آنها از یکدیگر وجود دارد و بنابراین کاربرد زیادی در صنایع غذایی دارند. در کندانسورهای آبی چیلر تراکمی در داخل لوله های مسی اب در جریان دارد و گازی که در اطراف این لوله ها وجود دارد سرد میشود.

در مبدل صفحه ای حلزونی، دو کانال حلزونی وجود دارد.

قسمت های سیاه رنگ گسکت و مسیر های آبی رنگ، مسیر حرکت جریان می باشد. همچنین در زمان سرویس، بررسی آسیب های احتمالی یا خوردگی (در محیط های شیمیایی) بازبینی اتصالات و قاب انجام شود. یک مبدل حرارتی صفحه گسکتی (gasketed plate heat exchanger) از تعدادی از صفحات نازک با سطح موجدار (wavy) یا چیندار (corrugations) تشکیل شده که سیالات را از هم جدا میکنند. مبدلهای حرارتی صفحهای گسکتی معمولا برای تبادل حرارت بین دو جریان مایع به کار میروند. در مبدل صفحه ای حلزونی، دو کانال حلزونی وجود دارد. همانطور که مشاهده می کنید قیمت مبدل حرارتی پوسته و لوله ، صفحه ای ، هوا خنک و غیره ، همگی به عوامل متعددی بستگی دارد و تنوع آن آنقدر زیاد است که نمی توان قیمت دقیقی برای آن تعیین نمود. از دیگر انواع این مبدل ها می توان به نوع حلزونی، جوش Bavex و لحیم شده اشاره نمود که از نظر کارایی و نحوه قرار گرفتن و چیدمان صفحات در قاب فلزی متفاوت هستند. معمولاً اتصالاتی برای ورود و خروج سیالات نیاز است که اغلب روی فریم ثابت مبدل حرارتی قرار می گیرند. اولاً به خاطر اینکه عمر مفید گازکتها کم است و ثانیاً نباید دوباره مورد استفاده قرار گیرند که معمولاً به ایـن نکتـه توجه نمیشود.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *