رئیس: اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق باید سریعاً اجرا شود

[ad_1]

وی گفت: اگرچه اقدامات ساختاری و بلندمدت و اصلاحات ساختاری برای رفع فقر و بی عدالتی بر رسیدگی به فقرا ارجحیت دارد، اما نباید از سرعت رسیدگی به نیازمندان غافل شد. محور را طوری تنظیم کنید که در کوتاه مدت و حتی برای این شب عید، با اقدامات جهادی از فقرا و نیازمندان جامعه دستگیر کنید.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر پنج شنبه (5 اسفند) در نخستین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشتی پیشرو عدالت اجتماعی و بنابراین موجودیت است، گفت: فقر در جامعه اسلامی که چه راهی زیبنده این نظام نیست، گفت: جامعه اسلامی باید بر اساس عدالت اجتماعی اداره شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه حل اصلی و اساسی کاهش فقر اصلاح شاخص ها و زیرساخت ها در راستای برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: درست است که برای ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی پایدار باید در توزیع عادلانه عمل کرد. ظرفیت ها و امکانات. «فقر و بی عدالتی را اصلاح کنید، اما از رسیدگی به فقرا و نیازمندان غافل نشوید.

خواندن  Don't Fall for this رژیم کتوژنیک برای صرع Scam

رئیسی گفت: اصلاح ساختارها و شاخص ها از اولویت بالاتری نسبت به پرداختن به فقرا و نیازمندان برخوردار است، اما همزمان با اجرای برنامه ها و اقدامات بلندمدت و ساختاری، باید با اقشار و نیازمندان و نیازمندان برخورد آبرومندانه و فوری صورت گیرد. برنامه ها برای از بین بردن فقر مطلق.» او داشت.

رئیس جمهور به تاکیدات مقام معظم رهبری به ویژه خطاب به دولت مردمی و انقلابی مبنی بر تهیه و تدارک مشارکت های عدالت برای همه تصمیمات و اقدامات اشاره کرد و تصریح کرد: محور عمل این دولت اجرای عدالت است. . هیچ تصمیم یا اقدامی در این دولت نباید باعث ایجاد یا افزایش فشار اقتصادی بر فقرا شود.

رئیسی در ادامه یکی از ضروری ترین اقدامات را برای رسیدگی به اقشار ضعیف و نیازمند به روز رسانی سامانه جامع اطلاعاتی حفاظت اجتماعی و تامین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: سامانه اطلاعاتی وزارت رفاه اجتماعی باید به روز شود و در راستای جامعیت اطلاعات آن باشد. ، با سایر سیستم ها اطلاعات دستگاه مربوطه را ادغام و متصل کنید.

خواندن  استیکر صدفی دوچرخه (24)

رئیس جمهور یکی دیگر از اقدامات ضروری در راستای اصلاحات ساختاری برای کاهش فقر و ارتقای سطح رفاه مردم در دولت مردمی را ارتقای نقش و سهم مردم و استفاده از ظرفیت مردم در برنامه ریزی دانست.

رئیسی به تجربه برجسته‌سازی ظرفیت مردم در حوزه کمک‌های مردمی در اولین روزهای شیوع تاج‌گذاری توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حتماً سازماندهی و ساماندهی شوید.

رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه های رفع فقر مطلق را به آینده موکول نکنید. رفع فقر مطلق از جمله اقداماتی است که نباید از امروز به فردا موکول شود. جلسات و برنامه های خود را طوری تنظیم کنید که در این شب عید بتوانید با اقدامات جهادی از فقرا و نیازمندان جامعه دستگیر کنید.

رئیسی تصریح کرد: امروز قدرت دولت در کنار نهادهای انقلابی و بشردوستانه قرار گرفته و ظرفیت های آنها یکپارچه شده است. از این فرصت باید به طور موثر و هر چه سریعتر برای ریشه کنی فقر مطلق و همچنین اصلاح ساختارهای ایجاد شده توسط فقر و بی عدالتی استفاده شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته اجرای برخی برنامه ها برای اصلاح ساختارها ماندگار است، اما باید هر چه سریعتر برنامه ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق طراحی و اجرا شود.

خواندن  آنچه درباره استفاده از ورق‌های مختلف در صنعت خودروسازی نمی دانید ممکن است شما را شوکه کند

بر اساس این گزارش، در این جلسه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از وضعیت رفاه خانوارهای ایرانی از نظر درآمد، تحصیل، بهداشت، مسکن، دسترسی به امکانات و زیرساخت های آب و انرژی ارائه کرد.

در این جلسه تمامی دستگاه ها موظف شدند همکاری های لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تکمیل و توسعه پایگاه حمایت اجتماعی ایران تکمیل و اطلاعات لازم را به صورت آنلاین در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی قانونی در حوزه سیاست های اجتماعی موظف شد با همکاری سایر دستگاه ها برنامه جامع فقرزدایی را تهیه و در جلسه بعدی شورای عالی ارائه کند. حمایت اجتماعی و اجتماعی.

در این جلسه همچنین طرح مبارزه با سوء تغذیه کودکان و اصلاح اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری صنعت مس به تصویب رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *