قریب‌آبادی: ایران و ایرانیان در 22 حوزه حقوقی دیگر کشورها را زیر پا گذاشته‌اند

[ad_1]

علی القاصی رئیس قاضی استان تهران در نشست مشترک با کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون دادگستری بین الملل در خصوص همکاری مشترک در جهت ترمیم حقوق پایمال شده ایران و ایرانیان در عرصه بین المللی نشستی را برگزار کرد. .

به گزارش ایسنا، علی القاسی، رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار با کاظم قریب‌آبادی، دبیرکل ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل دادگستری، برای اصلاح حقوق پایمال شده ایران تلاش و همفکری کرد. و ایرانیان در عرصه بین المللی.امام خمینی) و با حضور علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران و انقلاب برگزار شد.

القاصی در این نشست با تاکید بر هماهنگی و برنامه ریزی بین ادارات مختلف در مواردی که جنبه بین المللی دارد، گفت: لازم است در این موارد با نگاهی همه جانبه و در نظر گرفتن همه ابعاد تصمیم گیری شود تا روند کار طی شود. تا خوب پیش برود.” “حتی در طول کار، هیچ چالش یا مشکلی وجود ندارد.

رئیس قاضی استان تهران خاطرنشان کرد: این پرونده ها صرف نظر از بعد حقوقی و قضایی از اهمیت سیاسی، اجتماعی، بین المللی و رسانه ای برخوردار است.

خواندن  ورق سیاه اصفهان برای کسب و کار شما حیاتی است. یاد بگیرید چرا!

وی با تاکید بر لزوم اجماع در پرونده های دارای ابعاد بین المللی بین قضات، وزارت امور خارجه، مسئولان و سایر دستگاه های ذی صلاح، گفت: مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

کاظم قریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون دادگستری بین‌الملل وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با اقدامات ظالمانه کشورهای استکباری مواجه بوده است، گفت: مهمترین این اقدامات تخریبی در دو حوزه تروریسم و ​​تحریم است.

قائم مقام وزیر دادگستری بین الملل با بیان اینکه حقوق ایران و ایرانیان توسط چنین کشورهایی به شدت تضییع می شود، گفت: این امر مستلزم همکاری و هماهنگی نهادهایی مانند وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و البته اینها است. بخش ها نیز برنامه های خود را برای حل مشکل دارند.

وی با بیان اینکه در بیش از 22 حوزه حقوق ایران و ایرانیان از سوی دیگر کشورها یا گروه های تروریستی اجحاف شده یا خواهد شد، افزود: اقدامات قانونی آغاز شده و اقدامات خوبی به صورت متمرکز در دادگستری تهران در حال انجام است.

خواندن  ورق رنگی گالوانیزه شیروانی

قریب آبادی با تاکید بر لزوم ایجاد «تحرک مناسب» در آغاز روند رسیدگی به مسائل ناقض حقوق مردم ایران، گفت:

معاون بین الملل دادگستری ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این سازوکار با توجه به دانش تخصصی و صلاحیت ملی در برخی مسائل در قوه قضائیه استان تهران باشد.

وی با بیان اینکه ظالمانه ترین و غیرقانونی ترین تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه مردم ایران اعمال شده است، گفت: اگر هر کشور غربی قربانی این تحریم ها شود، هزاران پرونده علیه این ظلم در دادگاه های آنها و دادگاه های بین المللی مطرح می شود.

غریب آبادی با تاکید بر شناسایی و تشویق قربانیان تحریم به اقامه دعوی و در عین حال کمک به شکایت آنان در محاکم خارجی، تصریح کرد: در این زمینه ظرفیت قوه قضاییه به تنهایی کافی نیست؛ اما در این راستا به دلیل نیاز به شکایت از سوی افراد متخلف، باید تلاش کرد تا قربانیان تحریم را شناسایی کنند. برعکس ظرفیت نظام و دولت لازم است.

معاون وزیر دادگستری بین الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 17 هزار قربانی تروریسم دارد، گفت: 12 هزار شهید ترور تنها توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیدند. لازم به ذکر است که اقدامات تروریستی تکمیل نشده است و این گروه های تروریستی همچنان فعال هستند.

خواندن  "درخواست فوری" ایران برای پایان دادن به درگیری در اوکراین

وی گفت: اقدامات تروریستی هم به حقوق کشور و هم به حقوق قربانیان لطمه وارد کرده است.

غریب آبادی با بیان اینکه لزوم پیگیری قضایی، سیاسی و بین المللی برخی از خرابکاری هایی که در تاسیسات مهم کشور توسط دشمن انجام می شود، گفت: هدف از برگزاری این نشست، طراحی بهترین سازوکار در داخل دستگاه قضایی با تعامل و تعامل است. هم افزایی حوزه ای با رویکردی نوین در رفع تضییع حقوق ایران و ایرانیان در سیستم قضایی کشور.

معاون بین الملل دادگستری با اشاره به طراحی ساختاری جدید در دو حوزه قربانیان تروریسم و ​​تحریم در ستاد حقوق بشر به منظور کمک و حمایت از این قربانیان، تصریح کرد: کار بین المللی در زمینه حقوق بشر است و ما این کار را آغاز خواهیم کرد. اوایل سال جدید کار کن

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *