ویدئو کنفرانس وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور

[ad_1]

به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی اولین ویدئو کنفرانس وزیر امور خارجه با سفرا و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با حضور معاونان و مدیران کل کشور برگزار شد. وزارت امور خارجه

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در این نشست که چهارشنبه 20 بهمن ماه پس از ارائه نقطه نظرات تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به مناسبت سالگرد انقلاب و انقلاب اسلامی سخنرانی کرد. یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، ایام دهه فجر و فرا رسیدن ماه رجب، آخرین تحولات سیاست خارجی کشور را تبیین می کند.

حسین امیرعبدالهیان با اشاره به برنامه های تحولی دولت سیزدهم، سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمندانه را چارچوبی برای حرکت دستگاه دیپلماسی در تنظیم روابط خارجی در راستای حفظ ارزش های اصیل انقلاب اسلامی دانست. . و منافع حداکثری ملت بزرگ ایران را تامین کند.

خواندن  تعریف بسته‌ حمایتی ۴هزارمیلیاردی برای پاسخ به نیازهای حوزه دارویی و پزشکی

وزیر امور خارجه با اشاره به دستاوردهای کشور در چند ماه گذشته در عرصه سیاست خارجی از جمله تامین نیازهای فوری بهداشت عمومی و واکسن در سطح وسیع، از هیئت های خارجی خواست در دولت جدید تمام تلاش خود را به کار گیرند. از توان خود برای تعمیق و توسعه روابط دوجانبه ایران با سایر کشورها و توجه ویژه به امور ایران در خارج از کشور استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است روسای محترم هیئت ها در جمع ایرانیان خارج از کشور حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات و راه حل های آنها قرار گیرند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اگرچه همسایگان و منطقه آسیا از اولویت های اصلی سیاست خارجی کشور هستند، در عین حال جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط متوازن و خوب خود را با کشورهای دیگر مناطق گسترش دهد. از جمله آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا.

امیر عبدالهیان در پایان به تشریح آخرین تحولات مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم ها در وین پرداخت.

خواندن  پنج امتیاز در دو موج قیمت برنج در سال 1400

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *