اهمیت شناخت ظرفیت های جدید روسیه / تصمیم گیری در مورد خدمت سربازی و حقوق بازنشستگی

[ad_1]

رویدادهای اوکراین / گفتگوها در وین / خدمت سربازی / حقوق بازنشستگی و غیره از پربازدیدترین و جذاب ترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه پیش نویس توافقنامه وین امروز در صدر خبرها قرار دارد.

سعید خطیب زاده صبح دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه پیش نویس و پیش نویس توافقنامه آماده شده است، تصریح کرد: این پیش نویس به صورت مشترک تهیه شده است، بیش از 97 تا 98 درصد با هم نوشته شده و آنچه باقی مانده مواردی است که باید حذف شود. . در مورد موضوع لغو تحریم ها، تضمین ها و برخی ادعاهای سیاسی که درباره فعالیت های صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مطرح شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر انجام مذاکرات روسیه و اوکراین گفت: البته هنوز گزارشی در این خصوص به ما نرسیده است اما موضوع اصلی مذاکرات روسیه و اوکراین است. «این توصیه و نظر ما بود.

در چارچوب کنفرانس بین المللی “روابط ایران و روسیه در پرتو تحولات جدید منطقه ای” سفیر ایران در مسکو وی با وجود اینکه باید روسیه جدید را بشناسیم، افزود: یکی از ضعف ها این است که آنها از ایران جدید و امکانات آن در داخل روسیه کمتر اطلاع دارند و ما از امکانات روسیه جدید در داخل ایران اطلاعی نداریم.

خواندن  بیانیه سفارت ایران در مورد نحوه عبور ایرانیان مقیم اوکراین از خاک بلغارستان به ایران

کاظم جلالی تاکید کرد: ما خادم منافع ملی خود هستیم و سیاست خارجی ما در خدمت منافع ملی کشور است اما امروز باید دید در مقابل سیاست خارجی ما چه می شود؟

سایر اخبار مربوط به وقایع اوکراین و مذاکرات وین را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

یک پرواز خصوصی برای انتقال دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین در نظر گرفته شده است

اقدامات وزارت امور خارجه برای مدیریت بحران در حوزه ایرانیان مقیم اوکراین

بیانیه همبستگی سفرای چند کشور اروپایی و اوکراین با مردم اوکراین در سفارت فرانسه در تهران

جهت گیری ما باید بر اساس منافع و ارزش های ملی ایران باشد

غیرنظامیان در جنگ چه حقوقی دارند؟

«مذاکرات وین» کمترین تأثیر را بر بحران اوکراین دارد

مذاکرات به نتیجه نهایی می رسد

هیچ شرطی برای تصویب توافق احتمالی مجلس وجود ندارد

***

یکی دیگر از موضوعات جاری و پرطرفدار امروز بحث بند لایحه لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بود که به خدمت سربازی اشاره دارد.

در این جلسه نمایندگان بند مربوط به جایزه را حذف کردند کارت سربازی برای آزادی در ازای دریافت 15000 یورو از سربازان وظیفه در خارج از کشور با آن مخالفت کردند.

خواندن  اهمیت استراتژیک قفقاز جنوبی برای ایران

همچنین پس از بررسی چند پیشنهاد و تصمیم علی نیکزاد نایب رئیس مجلس مربوطه آزادی نظامی برای زندانیان مقیم خارج از کشور به کمیسیون مشترک ارجاع شد.

در همین راستا علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود گفته شد مجلس هنوز مجوزی از ستاد کل نیروهای مسلح یا ستاد فرماندهی معظم کل قوا برای خرید خدمت سربازی مشمولان غایب خارج از کشور دریافت نکرده است.

همسان سازی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری در لایحه قانون بودجه کشور از دیگر مصوبات بودجه امروز که مورد توجه عموم قرار گرفت.

بر این مبنا ولی هرگز نایب رئیس مجلس اعلام کرد که در لایحه بودجه دولت 219 میلیارد تومان برای همسان سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری پیش بینی شده است و مجلس نیز 104 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام به تامین اجتماعی را اعلام کرد. ارتش. و صندوق های بازنشستگی کشوری برای سال آینده در مجموع 323 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

هم حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 تاکید کرد: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری تقسیم بندی در بودجه مصوب کمیسیون تلفیق است و در لایحه دولت به آن اشاره نشده است.

خواندن  ورق رنگی گالوانیزه شیروانی

بر این مبنا سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه در راستای اجرای مفاد ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات مستمری بگیران عزیز حل شده است.

گزارش کامل ایسنا از شانزدهمین جلسه لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) 9 اسفندماه ساعت 14 مجلس شورای اسلامی را مشاهده می کنید. اینجاست خواندن.

حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت عید سعید فطر، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به صورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران و مردم مسلمان جهان گفتگو خواهد کرد.

سخنرانی وی فردا (سه شنبه) ساعت 10:30 صبح به صورت زنده از پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR و شبکه های داخلی و بین المللی سیمای جمهوری اسلامی با ترجمه همزمان پخش می شود.

به گفته سخنگوی دولت، رئیس جمهور همچنین دستور ویژه ای در خصوص جام جهانی قطر صادر کرد.

علی بهادری جهرمی وی خاطرنشان کرد: پس از سفر اخیر رئیس جمهور به قطر، وی به معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا کارگروه ویژه ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه های دولتی به منظور به حداکثر رساندن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی جام جهانی قطر تشکیل دهد. . توییت کرد. بودن.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *