بغداد: ما از نقش کلیدی خود برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های تهران و ریاض استفاده می‌کنیم

[ad_1]

مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه ثبات منطقه با پایان دادن به اختلافات بین کشورهای همسایه آغاز می شود، تاکید کرد که کشورش از نقش کلیدی خود برای نزدیک کردن ایران و عربستان به یکدیگر استفاده می کند.

به گزارش ایسنا، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: روابط ما با آمریکا و ائتلاف بین المللی علیه ایران نیست و روابط ما با ایران علیه آمریکا و … جامعه بین المللی. روابط ما با عربستان سعودی علیه ایران نیست.

وی در توییتر خود نوشت: ما نمی خواهیم یک گروه مسلح از خاک عراق برای هدف قرار دادن ایران یا هر کشور دیگری استفاده کند و از هر طرف خارجی که به حاکمیت و قوانین عراق احترام بگذارد استقبال می کنیم.

الاعرجی همچنین نوشت: اهداف عراق صادقانه است و معتقد است که ثبات منطقه با قطع اختلافات بین کشورهای همسایه آغاز می شود و از نقش کلیدی خود برای نزدیکتر کردن مواضع ایران و عربستان استفاده می کند.

خواندن  لیبل خام مشهد

به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق اخیرا از فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواست تا درباره دلایل به تعویق افتادن دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی صحبت کند و هر دو طرف نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

وزیر امور خارجه عراق در این گفتگو خاطرنشان کرد: دولت عراق تمام تلاش خود را به کار می گیرد و از همه روابط خود برای ایجاد فرصت مناسب برای تفاهم بین تهران و ریاض استفاده می کند.

مصطفی الکادمی نخست وزیر عراق دو روز پیش با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان گفتگوی تلفنی داشت.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار می شود. مسجد تاریخ دقیق مذاکرات و جزئیات آن را مشخص نکرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *