جاده های اصلی اردبیل بازگشایی شده اند

[ad_1]

ایسنا/اردبیل مرکز پایش راه های استان اردبیل اعلام کرد: به دنبال بارش برف سنگین در جاده های اصلی و روستایی با تلاش راهداران جاده های اصلی بازگشایی شده و تردد در آنها تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

بارش برف که از نخستین ساعات روز جمعه در اردبیل آغاز شده شادی و نشاط را به کشاوران و باغداران به ارمغان آورده و آنان را به کشت و زرعی پرآب نوید داده است.

برف که با شدت بالا و در بلندی ها با طوفان و کولاک همراه است رفت و آمد و تردد مردم را در بسیاری از مناطق با اختلال روبرو کرده است.

در روزهای گذشته که طوفان شدید با سرعت 137 کیلومتر در ساعت میهمان اردبیل بود جای خود را به برف شدید و سنگین داد تا مردم اردبیل اولین تجربه برف را در سالجاری تجربه کنند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل و مرکز پایش راه های استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم از تردد و رفتن به مکان های پربارش به دلیل کولاک شدید خودداری کنند، اظهار کرد: دمای اردبیل در عصر جمعه منفی ۶ درجه سانتیگراد است و بارش برف با شدت و ضعف متناوب ادامه دارد که با ادامه این روند از مردم انتظار می رود به هشدارهای راهداری و پلیس راه توجه داشته باشند.

خواندن  معرفی و دانلود 15 تا از بهترین بازی اندروید برای کودکان انزل وب

در حال حاضر در تمام شهرستان های اردبیل پدیده غالب برف و بوران گزارش شده و مدیریت بحران اردبیل با اشاره به ادامه بارش برف تا اوایل شنبه و نیز حاکمیت طولانی سرما و یخبندان طی هفته پیش رو از ساکنان این استان خواست تا ضمن پرهیز از سفرهای درون و برون شهری غیرضروری موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

همچنین مرکز ‌پایش راه‌های استان اردبیل اعلام کرد: در تمام جاده‌های اصلی و نیز راه‌های روستایی این استان بارش برف سنگین با کولاک ادامه دارد و تا این زمان با تلاش ماموران راهداری جاده‌های اصلی باز هستند و تردد در آنها بدون‌ بستن زنجیرچرخ امکان پذیر نیست.

این مرکز همچنین رانندگان و مسافران را به همراه داشتن پوشاک ضخیم و تجهیزات کامل زمستانی و رعایت سرعت مطمئنه فراخواند.

همه ساله از نیمه پائیز تا پایان زمستان اردبیل شاهد بارش های سخت و طولانی بود که چند سالی است این استانبرف و کولاک های گذشته را تجربه نمی کند که از روز گذشته رحمت با نزول آسمانی مردم این استان و به ویژه کشاورزان دیم کار و باغداران به بخشش آسمان امید بسته اند.

خواندن  مبدل صفحه ای کامر 450 لیتری

رئیس مرکز مدیریت راه‌ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل از مردم استان خواست؛ سفرهای غیرضروری خود را به روزهای آینده موکول کرده و حدالامکان از حضور در جاده ها به ویژه با خانواده خودداری کنند.

نسمی گفت: محور خلخال به پونل که یکی از محورهای برف‌ گیر استان اردبیل بوده در حوزه استحفاظی استان گیلان در حال حاضر مسدود است و هموطنان برای تردد در این محور منتظر اطلاع بعدی باشند.

وی ادامه داد: به هموطنانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند توصیه می‌شود حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیرچرخ همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *