بایدن و بنت درباره ایران صحبت می کنند

[ad_1]

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل در مورد موضوعات مختلف از جمله نقش ایران در منطقه گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، سایت کاخ سفید با انتشار گفتگوی تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نوشت که بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز[یک‌شنبه] او با نخست وزیر نفتالی بنت برای گفتگو درباره نگرانی های مشترک منطقه ای و چالش های امنیتی جهانی، از جمله تهدید ایران و نیروهای میانجی آن، گفتگو کرد.
این دو بر پیوند شخصی قوی ایجاد شده از زمان سفر نخست وزیر به واشنگتن در تابستان گذشته تأکید کردند. این روابط شخصی تیم های دیپلماتیک و امنیت ملی ما را احیا کرده است و دو طرف را قادر می سازد تا به یک زبان مشترک در مورد مسائل دشوار دست یابند.
در بیانیه کاخ سفید آمده است که رئیس جمهور این هفته از مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن استقبال کرده است. رئیس جمهور همچنین دعوت برای بازدید از اسرائیل در ماه های آینده را پذیرفت.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، کاخ سفید همچنین به تلاش های مستمر مقامات اسرائیلی و فلسطینی برای کاهش تنش ها و تضمین پایان مسالمت آمیز ماه مبارک رمضان اشاره کرد. وی بر ضرورت تمرکز بر اسرائیل تاکید کرد و گفت که اکنون با بحران نفت و گاز اهمیت بیشتری دارد.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: «این دو متعهد شده‌اند که برای نظارت بر فعالیت‌های مهم با گروه مشاوره امنیت ملی به رهبری گروه مشاور امنیت ملی در تماس باشند.

خواندن  تاکید بر پیروی از منویات رهبری در قطعنامه نهایی مراسم 22 باخمن 1400

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نیز بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی درباره این گفتگو نوشت: آنها به طور مشخص درباره درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان های تروریستی خارجی صحبت کردند. “

به نقل از رویترز، بنت گفت: «من مطمئن هستم که رئیس جمهور بایدن این اجازه را نخواهد داد. [نام] سپاه پاسداران [از این لیست] کنار گذاشته شده.

بنت و بایدن پس از مذاکرات وین درباره احیای این توافق، پس از برخی تحولات اخیر در روابط سیاسی بین‌الملل پس از حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها، درباره حذف سپاه پاسداران از فهرست موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی» گفتگو می‌کنند. لفاظی های متعدد ضد روسی واشنگتن و اختلاف تهران و واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی مانده در مذاکرات، از جمله حذف نام سپاه پاسداران از لیست در دولت دونالد ترامپ، اخیرا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: موضوع حذف نام اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از فهرست تحریم ها و اقدامات یکجانبه آمریکایی ها علیه ایران یکی از موضوعات جدی مذاکرات اخیر ما در وین است. امیر. چندی پیش عبداللهیان گفت. وقتی می گوییم اشخاص حقیقی و حقوقی، برخی هلدینگ های بزرگ اقتصادی و نهادهای بزرگ دولتی در حوزه اشخاص حقوقی هستند و یکی از مسائل مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

خواندن  از تمامی فیلم های دادگاهی و حقوقی استقبال می کنیم

وی تاکید کرد: در موضوع سپاه برای ما مهم است که جایگاه و نقش سپاه و شأن قانونی سپاه را به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشورمان در نظر بگیریم. در این زمینه با آمریکایی ها پیام رد و بدل کردیم و این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستور کار ما است.

وزیر امور خارجه افزود: البته مسئولان عالی رتبه سپاه همواره این نکته را در وزارت امور خارجه به ما یادآوری می کنند و می گویند که هر کاری لازم است به نفع کشور انجام دهید و اگر به جایی رسیدید که بحث سپاه مطرح شد، نباید مانعی برای شما باشد. آنها می گویند و به نظر من مسئولان عالی رتبه سپاه نوعی از خودگذشتگی نشان می دهند و از خودگذشتگی خود را به بالاترین حد می رسانند. .

امیرعبداللهیان ادامه داد: اما ما با در نظر گرفتن همه مسائل کشور و مصالح مردم و با نگاه به رویکرد آمریکایی ها، در نهایت سپاه متشکل از مجموعه ای از مردم و سازمانی است که به کشور خدمت می کند. و مردم: سلیمانی‌ها، ما هرگز به خود اجازه نمی‌دهیم در کنار سایر مسائل حل‌نشده‌ای که در طرف آمریکایی باقی مانده است – علیرغم مجوزی که مقامات ارشد سپاه به ما داده‌اند – به طرف آمریکایی بگوییم که مسئله سپاه برای ما قابل حل است و موضوع سپاه قطعاً بخشی از مذاکرات ما است، مانند سایر موضوعاتی که هنوز بین ما و آمریکایی ها جریان دارد.

خواندن  هر جا که شاهد پیشرفت هستیم به خاطر اعتماد به جوانان است

پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در ژانویه 2021 و اولویت دادن به تمدید توافق هسته ای از طریق بازگشت ایالات متحده به توافق و لغو تحریم ها علیه ایران در دولت وی، واشنگتن در مارس همان سال برای احیای مجدد به مذاکرات در وین پیوست. توافق. البته تاکنون مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نشده و از طریق نمایندگان کشورهای کمیسیون مشترک در جریان نظرات یکدیگر قرار گرفته اند.
رژیم صهیونیستی با اتخاذ رویکرد قبلی در قبال برنامه هسته ای ایران، از جمله در دوران دولت باراک اوباما، زمانی که آمریکا به توافق هسته ای ایران پیوست و دولت دونالد ترامپ که از آمریکا و اروپا خارج شد، تلاش کرده است مذاکرات وین را خراب کند. متحدان از احیای این توافق تشویق شدند، اما دولت آمریکا تاکید کرد که اولویت آن ادامه دیپلماسی و بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای با ایران است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *