سیستم سرمایش چیلر و فن کوئل توچال تهویه نسیم

به طور مثال ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری گزینه های مناسبی هستند، اما برای مثال در محیط های صنعتی نمی توانیم از فن کویل استفاده کنیم چرا که محیط های صنعتی معمولا به صورت سوله و تک زون هستند و ارتفاع سقف زیاد است و استفاده از فن کویل، چندان مناسب نیست.

فن سه فاز چیلر

در ادامه با انواع چیلر آشنا خواهید شد و توضیحات بیشتر را خواهیم داد اما اگر بخواهیم به این سوال پاسخ مناسبی دهیم، باید گفت که چیلرهای جذبی دو اثره، قادر هستند تا آب را به راحتی گرم کنند و مانند یک آبگرم کن عمل کنند.

در عوض چیلر جذبی ، از انرژی های فسیلی در چرخه تبرید خود استفاده می کند. ظرفیت مینی چیلرها از 2 تا 20 تن تبرید می باشد و مناسب برای مکانهایی است که می خواهند سرمایش و گرمایش مستقل داشته باشند.  A​rticle w᠎as gen᠎erat​ed wi​th  GSA  Cont᠎ent Ge᠎ne᠎rator DEMO.

فن المانی چیلر

مینی چیلرهای صنعتی مهریزان دارای قابلیت ساخت در انواع یکپارچه، ۲ پارچه، هوا خنک، آب خنک را دارد و سیستم مدار بندی آنها به صورت ویندر- مدولار یا هردو طراحی و ساخته میشود.

فن دمنده چیلر

عدم استفاده از مبرد زیاد در سیستم مینی چیلرها، یکی از دیگر عواملی است که این دستگاهها را دوستدار محیطزیست میکند. This data was written wi᠎th t he  help of G᠎SA C onte᠎nt  Generat or D emoversi on!

قیمت فن کویل چیلر

همچنین مینی چیلر ها موجب صرفهجویی در مصرف انرژی الکتریکی نیز میشوند. این دستگاه نیز از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی سقفی است و هوا دهی آن با حجم بیشتر و پرتاب قوی تر به سمت جلو انجام می شود. ᠎Article was generat ed wi th G SA Content G​enerator ᠎DEMO.

چیلر یا فن کویل

علاوه بر این میبایست در روش محاسبه فن کویل در جهت تعیین ظرفیت باید بار اوج هر فضا در نظر گرفته شود ولی برای چیلر تامین کننده آب سرد فن کویل نیاز به انجام این کار نبوده یعنی بار اوج فضاهای مختلف در نظر گرفته نمی شود و بار سرمایشی ساختمان برای ساعاتی که در بار اوج قرار گرفته کافی به نظر می رسد دراین حالت بعضی از قسمت های ساختمان هایی که در بار اوج نیستند با جمع کردن فضاهایی که در بار اوج بوده با هم دیگر چیلر مناسب را انتخاب نموده تا همواره این میزان در مقایسه با مجموع ظرفیت های فن کویل در هر فضا کمتر گردد که در باقی مطالب مقاله به بررسی بیشتر از این موضوع می پردازیم.

شما میتوانید خارج از محدوده مکانی و زمانی به راحتی و با آسان ترین روش خرید خود را انجام دهید.

چیلر فن کویل

ماده مبرد پس از عبور از شیر انبساط به اواپراتور چیلر وارد میگردد و در داخل لولههای مسی تبخیر شده و به صورت بخار از اواپراتور خارج می گردد.

هوای تازه علاوه بر اینکه اکسیژن داخل ساختمان را تامین می کند، باعث خارج کردن آلودگی ها می شود. برای تغییر سیستم در هنگام تغییر فصل، کافیست مسئول تعمیرات و نگهداری موتورخانه سیستم را به صورت کلی در داخل موتورخانه تغییر دهد تا در کل ساختمان این تغییر رخ دهد.

چیلر و فن کویل چیست

سرما مارکت در این مقاله به بررسی یکی از پر فروش ترین سیستم های تهویه مطبوع یعنی فن کویل ها می پردازد.

از سوی دیگر، فن کویل های زمینی بخشی از فضای مفید اتقاق را می گیرند و نمی توان اطراف آن ها را با لوازم منزل یا دفتر پر کرد زیرا فن کویل برای اینکه بهتر عمل کنید، باید در مکانی قرار داشته باشد که جریان هوا به خوبی برقرار باشد.

خواندن  لیست قیمت هواکش ، هواکش خانگی، هواکش صنعتی، فن تهویه ،دمنده ،خزرفن ، دستشویی (2)

خرید چیلر فن کویل

اکثر تاسیسات فن کویل از واحدهای نصب شده در فضای خالی سقف استفاده می کنند، اگرچه تعداد قابل توجهی از پروژه ها نیز از فن کویل زمینی استفاده میکنند.

توجه به این امر که در بازار تجهیزات مرتبط با سیستم های سرمایشی و گرمایشی تنوع بسیاری است حتما با خود به این موضوع فکر کرده اید که کدام از یک دستگاه ها می تواند انتخاب درست و متناسبی جهت استفاده در پروژه شما باشد؟

فن کویل و چیلر

این سیستم با استفاده از فرایند چگالش و تبرید هوای لازم برای اواپراتور را فراهم کرده و توسط سیستم دوگانه یونیت می توان از باد گرم برای فصول سرد، و باد سرد برای فصول گرم بهره ببرد.

پنلی که کاملا شکل یونیت های کولر گازی است و با اسپلیت اشتباه گرفته می شود. چرا فن کویل باید جایگزین کولر شود؟

در این مطلب از مجله دماپویا با بهره گیری از یکسری اطلاعات به ارائه آسانترین روش محاسبه فن کویل خواهیم پرداخت.ابتدا باید گفت فن کویل یک سیستم سرمایشی، گرمایشی است که متشکل از یک فن دمنده هوا، یک کویل جهت تبادل حرارت و برودت می باشد که در واقع وظیفه ی اصلی این دستگاه دمیدن هوای مطبوع به داخل فضای مورد نظر می باشد.

چیلر فن کویل سقفی

مجهز به استاندارد eurovent است که نشان دهنده تطابق عملکرد سیستم با اطلاعات درج شده در کاتالوگ محصول است. تمامی مدل های ذکر شده به گواهینامه Eurovent مجهز میباشند.

فن کویل مینی چیلر

فن کویل های گلتی ۶ دور از معدود سیستم های ۶ سرعته در ایران میباشند. این فن کویل ها جهت فراهم کردن سرمایش به دستگاه هایی همانند چیلر و جهت تامین گرمایش به سیستم هایی همانند موتور خانه یا پکیج نیازمند میباشند.

چیلر فن کویل چیست

ما به راحتی می توانیم تنظیمات سرمایشی و گرمایشی سیستم فن کویل را در زمستان و تابستان تغییر دهیم و برای 12 ماه سال بهترین تهویه مطبوع را داشته باشیم.

با استفاده از اسپیلت سرد و گرم دیگر نیازی به سیستمهای گرمایشی نخواهید داشت. در زمستان آب گرم از بویلر موتورخانه وارد کویلها شده و فن پس از عبور از کویل ها باد گرم می زند و دمای واحد را بالا می برد.

در فصل گرما نیز با چرخش آب سرد ایجاد شده به وسیله چیلر در درون کویل و عبور هوا از روی آن هوای هوای خنک مورد نیاز برای محیط تولید میشود.

فن کویل کاستی گلتی در ۸ ظرفیت مختلف از ۳۰۰ الی ۱۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه تولید و با استفاده از مرغوب ترین متریال اروپا تولید میشود.

معتبر ترین استاندارد های عملکرد سیستم تهویه مطبوع در سراسر اروپا محسوب میشود. فن کویل یا فن کوئل ها یکی از محبوب ترین انواع سیستم های تهویه مطبوع هستند که در ساختمانهای تجاری و مسکونی جدید و بازسازی شده مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی سرما مارکت قصد داریم به بررسی انواع فن کویل ایتالیایی بپردازیم. در ادامه به بررسی برخی از معایب فن کویل ها می پردازیم.

نکته: فراموش نکنید که قیمت ها نسبت به خدمات و قابلیت های مختلفی که شرکت ها دارند متفاوت است پس با دقت بررسی کنید.

فرض کنید شما نیاز به دمای 25 درجه دارید. ، نیازهای تاسیسات و فضایی که در اختیار دارید. می توانید از آن اسکرین شات بگیرید و در گالری تلفن همراه خود نگه دارید. This da ta was created wi​th t he  he​lp of G​SA C​on​tent ​Gene rator DE᠎MO.

خواندن  هشت طنز جملات خواص مکانیکی فولاد St52

واحدهای فن کویل از طریق سیم پیچ یا مستقیم یا از طریق خلائی که فن کوئل در آن قرار دارد ، هوا را از فضا به طور مداوم گردش می دهند.

واحدهای جابجایی هوا (AHU، که بعضاً به عنوان “هواگیرها” نیز شناخته می شوند) بخشی از سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) را تشکیل می دهند که انرژی را از ساختمان تأمین و در آن گردش می دهد.

علاوه بر سیستم سرمایشی چیلر تراکمی (مجهز به موتور الکتریکی و کمپرسور) ، چیلرهای دیگری مانند چیلر گازسوز یا همان چیلر گازی و نیز چیلر جذبی وجود دارد که استفاده از آنها محدود به موارد خاص می شود.

صرفه جویی در هزینه اولیه دیگ: از چیلرهای جذبی می توان به عنوان هیتر استفاده کرد بنابراین سبب کاهش هزینه های خواهد شد.

بنا بر دلایلی که در ادامه ی مطالب توضیح داده خواهد شد واضح است که ظرفیت فن کویل ها در ارتفاعات مختلف متفاوت می باشد به همین دلیل برای انتخاب فن کویل مناسب میبایست اطلاعات ضروری از قبیل میزان ظرفیت حرارتی و برودتی فضا، هوادهی مورد نیاز و همچنین ارتفاع از سطح دریا را برای منطقه ی نصب فن کویل در نظر گرفت.

در ادامه با اوکی صنعت همراه باشید تا به این پرسش که چرا باید یک فن کول برای ملک خود انتخاب کنید؟

با ماناست همراه باشید… طراحی و یپادهسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی با داشتن محیط جدیدتر و لوکستر برای افراد به راحتی میسر است.

جهت استفاده از فن کویل های برند گلتی در سیستم های گرمایش و سرمایش به صورت همزمان قابلیت سفارش دستگاه به صورت دو کویل مجزا یا چهار لوله وجود دارد.

اما از آنجایی که فن کویل ها نیز در برند های متفاوت داخلی و خارجی تولید میشود در این مطلب منحصرا در مورد فن کویل ایتالیایی صحبت خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم.

اما در صورت استفاده از سیستم مینی چیلر با استفاده از پکیج آب گرم، گرمایش تامین میشود که این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه تراکمی شده و انرژی گازی با هزینهی پایین را مصرف می نماید.

فن کویل دیواری این برند مجهز به برد الکترونیکی PID و دارای سیستم اینورتر جهت دور موتور متناسب با دمای تنظیمی مورد نیاز است.

با ما همراه باشید تا این برند جهانی را بهتر بشناسید. جهت انتخاب نوع و محاسبه ظرفیت و خرید نهایی سیستم های برند گلتی با مشاورین مجموعه سرما مارکت تماس حاصل فرمایید.

فن کویل کانالی از آن دسته سیستم هایی است که برای فضاهای تجاری-اداری کاربرد بیشتری داشته و بهتر است در کاربری های مسکونی مورد استفاده قرار نگیرد.

همچنین در هنگام طراحی می توان با توجه به کاربری ساختمان، محل درها و پنجره ها و نقشه ساختمان محل فن کویلها را طوری انتخاب کرد که بهترین توزیع دما را بر ساکنین داشته باشد.

این که کجا می بایست از فن کویل استفاده کنیم بستگی به کاربری و شرایط ساختمان دارد و اینطور نیست که بتوان برای همه یک تجویز کرد، در درجه اول فن کویل ها را می توان در ساختمان هایی که تعداد بخش یا زون بالا دارند، استفاده کرد.

تعداد فن کویلها در یک ساختمان بالا می باشد، بنابراین تعداد زیاد تجهیزات مکانیکی، تعداد خرابی ها را در ساختمان بالا می برد.

داکت اسپلیت ها در ظرفیت های گوناگون برای مصارف گوناگون تولید می شوند. میتوان گفت هوای سرد خروجی از فن کویل، هواساز و یا اِیر کولر که با آب سرد چیلر تغذیه میشوند، نسبت به کولر آبی و کولر گازی (یا سایر سیستمهای DX مثل داکت اسپلیت و VRF) هوای مطبوعتری است.

خواندن  برنامه هسته ای مخفی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه است

داکت اسپلیت هم مثل کولرگازی از یک یونیت داخلی (اواپراتور) و یک یونیت خارجی (کندانسور) تشکیل شده و نوع کارکرد آن مشابه کولر گازی است.

با این حال انتخاب یکی از دو سیستم تهویه فن کویل یا داکت اسپلیت ملزم به شناخت دقیق و آشنایی با قیمت، محل نصب و بازدهی محصول می باشد.

همچنین اول بر اساس انرژی مورد نیاز برای راه اندازی سیکل جذبی، دوم بر اساس سیستم آب و آمونیاک یا از آب و لیتیوم بروماید و سوم بر اساس تک اثره یا دو اثره عمل کردن سیستم می باشد.

این قطعه وظیفه باز و بسته کردن آب ورودی از موتورخانه به دستگاه فن کویل را بر عهده دارد. باید بدانید که این قطعه بسیار کاربردی دارای یک فن می باشد که هوا را می دمد و این قطعه برای تبادل حرارت و همچنین متناسب نگهداشتن میزان گرما کاربرد دارد.

تنظیم مقدار ماده مبرد ورودی به اواپراتور به عهده این قطعه می باشد. ترکیب آن ها ، نمکی می شود به نام لیتیوم بروماید.

ویژگی اصلی این سبک از فن کوئل ها را اول باید توکار بودن آن دانست و سپس به بالا بودن ظرفبت هوادهی آنها اشاره کرد.

قبل از اینکه به فکر سرویس و نگهداری فن کویل خود باشید باید به نحوه ی قفل گذاری و رفع آنها آشنا باشید.

در مدل ۲ لوله ای کویل های سرمایشی و گرمایشی یکسان است و فن کویل ۴ لوله ای کویل های سرمایشی و گرمایشی به صورت جداگانه می باشد.

یک داکت اسپلیت استاندارد باید از پمپ گرمایشی یا همان هیت پمپ در حالت گرمایش بهره ببرد. قیمت فن کویل نسبتا مناسب است و از لوازم گرمایشی و سرمایشی محبوب در بین خانواده هاست.

فن کویل ها دارای سایز های متفاوتی هستند که می توان به سایز کوچک یعنی سایز 200 و 300 اشاره کرد .

همچنین از آنجا که روی کویل شیر کنترل وجود ندارد ، آب با دبی طراحی از کویل عبورکرده باعث رطوبت زدایی می شود .

چیلر مدولار میتواند بصورت آب خنک یا هوا خنک باشد. مهم ترین مزیت فن کویل مدولار بودن یونیت های آن است که دست ما را برای نصب آن در هر نقطه از فضا باز گذاشته است.

سپس این آب تبخیر کننده رفته و تحت فشار پایین به بخار تبدیل شده و حرارتش را از دست می دهد.

مبرد مایع و گاز شامل مخلوط مشخصی هستند که برای تبخیر آماده هستند. یکی از مدل های توکار فن کویل که به خاطر ظرفیت بالای هوادهی و صدای زیاد داخل کانال و سقف توکار نصب می گردد.

نظرات در مورد داکت اسپلیت ضد نقیض است، همانطور که برخی معتقدند معایب فن کویل می تواند دردسر ساز باشد.

داکت اسپلیت هم مانند کولر گازی در دو مدل اینورتر و معمولی ساخته می شود. در نگاه اول به نظر می رسد که این دو سیستم شباهت زیادی به هم دارند و بدون تحقیق کافی بین خرید داکت اسپلیت یا خرید فن کویل سریع اقدام می کنیم.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید فن چیلر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *