آیا آینده پاکستان با ثبات خواهد بود؟

[ad_1]

دیپلمات سابق کشورمان در پاکستان با بیان اینکه با آغاز به کار دولت جدید، اختلافات و رقابت های احزاب در پاکستان افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر از نظر حزبی و اختلاف نظرها وضعیت ثابتی وجود ندارد. بین طرفین رشد کرده است.»

محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی تحولات پاکستان و چالش های پیش روی این کشور با روی کار آمدن شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید، اظهار کرد: افرادی که با یکدیگر متحد شدند و باعث سقوط این کشور شدند. حزب عمران خان البته عمران خان در جریان رای عدم اعتماد مجلس توانست با اختلاف اندکی نخست وزیر شود.

وی افزود: واضح است که اکنون احزاب در پاکستان به تعادل رسیده اند، هیچ یک از آنها رای قاطعی در پارلمان ندارند و در مخالفت با عمران خان متحد بودند، اما اکنون شرایط به شرایط اداره کشور رسیده است. طبیعی است که بین احزاب رقیب اختلافاتی وجود داشته باشد.

خواندن  بهادری جهرمی: رهبری برای حل مشکلات به جوانان اعتماد دارند

دیپلمات سابق کشورمان با بیان اینکه با آغاز به کار دولت جدید اختلافات بین رقبا در پاکستان آغاز شد، گفت: به نظر می رسد عمر این دولت حدود 18 ماه است و طبیعی است که 3 یا 6 ماه برگزاری انتخابات قبل از آن دولت موقت پاکستان برای برگزاری انتخابات روی کار می آید، در هر صورت شهباز شریف اگر فکر می کند به نفعش است حتی می تواند مجلس را منحل کند و زودتر انتخابات برگزار کند.

روحی صفت ادامه داد: بنابراین وضعیت احزاب باثباتی در پاکستان وجود ندارد و همه چیز موقتی است تا زمان برگزاری انتخابات مشخص شود که کدام حزب اکثریت آرا را به دست می آورد و آیا آرا برابر یا نزدیک به یکدیگر است. خیلی پایدار نباشه

وی در خصوص انتخاب افرادی مانند حنا ربانی به عنوان وزیر امور خارجه از حزب مردم گفت: خانم ربانی در دولت پرویز مشرف نیز در کابینه بودند و فردی با تجربه هستند اما حزب مردم که یکی است. یکی از بزرگترین احزاب پاکستان در سال های اخیر، او دارای آرای نامتناسب در پارلمان است و قدرت چندانی ندارد و به نظر می رسد که قادر به حضور در دولت ائتلافی یا حمایت از شهباز شریف نیست.

خواندن  سازوکار مجلس برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *