گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان و بورل

[ad_1]

وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی گفت: در اراده ایران برای دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار تردیدی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، درباره آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم ها و همچنین برخی مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

حسین امیرعبدالهیان در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به ادامه رایزنی ها برای رفع تحریم ها گفت: در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافقی خوب، قوی و پایدار تردیدی وجود ندارد. ” کاخ سفید باید جاه طلبی ها و تردیدهای خود را کنار بگذارد و به سمت مسیر واقع گرایی و راه حل حرکت کند.

وی با اشاره به تلاش های طولانی مدت همه طرف ها در وین گفت: سه کشور اروپایی روسیه و چین اکنون آماده نهایی کردن توافق هستند. دولت فعلی باید شجاعت اصلاح سیاست های اشتباه کاخ سفید در گذشته را داشته باشد.

خواندن  مجلس تا 10 مارس فرصت دارد تا بودجه را بررسی کند

امیر عبداللهیان با ابراز قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر جوزپ بورل و انریکه مور، تاکید کرد: دیپلماسی اکنون به خوبی کار می کند.

وزیر امور خارجه با اشاره به تشدید اقدامات تروریستی و موج پناهجویان در افغانستان بر ضرورت همکاری جدی برای برقراری ثبات و امنیت در کشور، حل مشکلات مهاجرین افغانستانی، ارسال کمک های بشردوستانه و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به ابعاد گسترده و عمیق حوادث اوکراین بر لزوم تمرکز بر حل سیاسی بحران اوکراین تاکید کرد. امیر عبداللهیان همچنین از ارائه آتش بس موقت در یمن استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که منطقه شاهد آتش بس دائمی، رفع کامل محاصره یمن و توافق یمنی و یمنی باشد.

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا با اشاره به اراده مثبت طرف ایرانی در مذاکرات وین گفت: ما معتقدیم که ایران خواهان توافق است و ابتکارات مختلفی وجود دارد و ادامه دارد.

خواندن  برج تلویزیون تفلیس رنگ پرچم ایران شده است

وی تمدید مذاکرات را سازنده ندانست و پیشنهاد کرد که گفت وگوهای نماینده اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ایران از نزدیک ادامه یابد.

بورل با اشاره به جنگ در اوکراین، آن را یک بحران جهانی توصیف کرد که می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا با استقبال از حمایت جمهوری اسلامی ایران در توقف جنگ یمن و کمک به پناهجویان در افغانستان، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا می تواند رایزنی ها، گفتگوها و همکاری های مشترک با ایران را در زمینه های مختلف توسعه و گسترش دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *