رئیس‌جمهور: دانشگاه در سطح اسلامی الزاماتی دارد که همه باید آن را رعایت کنند

[ad_1]

رئیس جمهوری حفظ حرمت اساتید دانشگاه را یک وظیفه همگانی در کشور دانست و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستور داد تا با مطالبات و مشکلات اساتید دانشگاه به ویژه در عرصه هستی برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه با بیان اینکه فضای دانشگاه باید فضای علم، دانش و تربیت نیروهای فرهیخته باشد، اظهار کرد: ما معتقد به حمایت از علم هستیم. و تحقیقات و دانشگاه ها.» این هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای توسعه و شکوفایی کشور است.

رئیس جمهور با یادآوری اهمیت و جایگاه فراوان اساتید دانشگاه در روند توسعه و تعالی کشور، اذعان داشت: امروز موظفیم به مشکلات اساتید رسیدگی و رضایت آنان را جلب کنیم تا آینده سازان کشور را پرورش دهند. با روحیه و اشتیاق بالا.”

رئیسی همدلی، همفکری و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان و نخبگان دانشگاهی کشور را بهترین راه برای عبور از موانع و مشکلات کشور دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید به استفاده از تمام ظرفیت های فکری و نیروی انسانی کشور معتقدیم که در این راستا باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. ” دانشگاه و جامعه نخبگان کشور به او کمک کردند.

رئیس جمهور دانشگاه ها را اتاق فکر دولت خواند و تاکید کرد: دانشگاه باید مسائل کشور را به عنوان اولویت و مشکل بررسی کند و در موضوعاتی مانند آب، زمین، کشاورزی، هوا راه حل های عملیاتی به دولت ارائه دهد. ، صنعت، اشتغال و فناوری های جدید.

خواندن  شیر توپی (Ball Valve) چیست و انواع شیرهای توپی (بال ولو) (2)

بررسی شرایط تغییر دولت از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این جلسه بود. رئیسی با تاکید بر اینکه تغییر در دولت باید مبتنی بر علم باشد، گفت: تغییر پایدار و کارآمد در دولت منوط به این است که هر کاری بر اساس علم و دانش انجام شود و مستلزم ارتباط عمیق و مستمر بین دولت و دانشگاه است. “

رئیس مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست‌جمهوری، دولت را پل ارتباطی دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و فضای نخبگان دانست و به تلاش‌های خاصی در این مرکز برای ایجاد سیستم ارتباط ساختاریافته بین دولت و نخبگان دانشگاهی اشاره کرد. مشکلات کشور با تکیه بر دانش، بینش و توانایی نخبگان و دانشگاهیان.

رئیسی امید آفرینی با حمایت های ملموس و عملی را مهمترین راه صیانت از نخبگان کشور عنوان کرد و گفت: باید با دانش آموزانی که آینده ساز کشور هستند به گونه ای رفتار شود که به آینده کشور امیدوار باشد تا مهاجرت نخبگان معکوس شود. و این یک مشکل است.» مسئولیت آن.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور جاذبه های بسیار ارزشمندی برای فعالیت جوانان و دانشجویی وجود دارد، گفت: باید جاذبه هایی در داخل کشور و در سطح شرکت های دانش بنیان و مراکز آموزشی و پژوهشی ایجاد شود تا دانش آموزان و جوانان احساس کنند. تحقیق است.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از اساتید مبنی بر اهمیت توجه به علوم انسانی، ارتقای این علوم را از اولویت های کشور خواند و گفت: دانشگاه مرکز رشد و توسعه انسانی و تولید علم است. انقلاب

خواندن  هر جا که انسان از تصور پایان جاده باز می ماند، نقطه سقوط اوست

همکاری و هم افزایی صنعت و دانشگاه موضوع بعدی سخنرانی اصلی اساتید دانشگاه بود. رئیس جمهور با اشاره به نگرانی یکی از میهمانان از موانع همکاری صنعت و دانشگاه، گفت: بارها در دولت تذکر داده ام که به جای اینکه دانشگاه به دنبال صنعت باشد، امروز همه دستگاه های اجرایی موظف به خروج هستند. دانشگاه و همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای برقراری ارتباط عملی در تمامی سطوح.

رئیسی خطاب به اساتید و روسای دانشگاه ها گفت: سعی کنید فضای دانشگاه ها فضای علم، دانش و تربیت نیروهای فرهیخته باشد و تلاش اساتید در این زمینه می تواند آثار بسیاری داشته باشد.

رئیس جمهور بر رعایت شئونات اسلامی و احترام به اساتید تاکید کرد و گفت: احترام به کرامت اساتید بسیار مهم است و هم دانشجویان و هم مدیریت باید در دانشگاه چنین رویکردی داشته باشند.

رئیسی تاکید کرد: دانشگاه در سطح اسلامی الزاماتی دارد که همه باید به آن پایبند باشند و برای آن همه باید تلاش کنند تا فضای دانشگاه به فضای علمی، پژوهشی و آموزشی و فرهنگی تبدیل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ رئیس جمهور با اساتید و دانشجویان، مهمترین برنامه های وزارت علوم را مورد اشاره قرار داد و گفت: پژوهش، نوآوری های هدفمند و تولید ثروت از دانش را به انجام خواهیم رساند. به آن دست یابد.

خواندن  حمدالله محب: اطلاعات موثق داشتیم که طالبان برنامه اعدام اشرف غنی را داشتند

در این نشست دکتر حسن دانایی فرد، استاد دانشگاه تربیت مدرس، دکتر میرسامان پیشوایی، استاد دانشگاه علم و صنعت، سرکار خانم غروی، استاد دانشگاه تربیت مدرس، دکتر نجف لکزایی، استاد پژوهشکده علمی، حضور داشتند. تحقیق، دکتر. محمدرضا حسنی آهنگر، استاد دانشگاه امام حسین (ع)، دکتر تقی آزاد ارمکی، استاد دانشگاه تهران، دکتر فؤاد ایزدی، دانشگاه تهران، دکتر محمدرضا جهان سوز از دانشگاه تهران، دکتر. علی عبدالعلی از دانشگاه علم و صنعت، دکتر داود مرادخانی از دانشگاه زنجان، دکتر حسن مسلمی نائینی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر عبدالحمید نقره کار از دانشگاه علم و صنعت، دکتر فرهمندپور از دانشگاه تهران و دکتر علی رضائیان از دانشگاه شهید بهشنی، در خصوص ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، رویکرد نظام‌مند به حکمرانی، مطالعات زنان و خانواده، تحول علوم انسانی، نقش علم و فناوری. در تمدن، مسائل اجتماعی ایران، مطالعات دانشگاهی منطقه، امنیت غذایی با استفاده از اکتشافات علمی، نقش ترویج علم در تولید دانش بنیان، نقاط قوت و ضعف در ساختار منابع، نقش و نحوه تعامل با کشور.

در این دیدار همچنین دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر مردانی رئیس بسیج، دکتر چلدوی رئیس دانشگاه شاهد و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ شده کشور.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *