ترامپ: توافق بایدن با ایران بدتر از توافق اوباما است

[ad_1]

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر از مذاکرات دولتش برای احیای برجام انتقاد کرد و گفت توافق بایدن با ایران حتی بدتر از دولت اوباما خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفت وگو با فاکس نیوز بار دیگر از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا در حوزه سیاست خارجی و به ویژه مذاکرات وین برای لغو تحریم های ایران انتقاد کرد.

ترامپ گفت: توافق بایدن با ایران حتی بدتر از دولت اوباما خواهد بود. اوکراین تحت تحریم است و کرملین با این اقدام مخالف است.

وی افزود: توافقی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد، وحشتناک بود، اما توافق جدید که نسخه به روز شده توافق قبلی است، برای نزدیک ترین متحدان آمریکا در خاورمیانه به مراتب بدتر خواهد بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا که در سال 2018 به طور یکجانبه برجام را به رغم مخالفت جامعه بین المللی ترک کرد، گفت: من به یک توافق وحشتناک پایان دادم، اما بهتر از آن چیزی بود که آنها (دولت بایدن) می خواهند. توافق جدید در صورت امکان بدتر خواهد بود. تنها چیزی که نگفتی این بود که اسرائیل در خطر بزرگی است. اگر این اتفاق بیفتد، خطر بزرگی است، زیرا این یک نقشه راه بسیار سریع برای (ایران) برای دستیابی به سلاح هسته ای است.

خواندن  انتصاب جدید در وزارت امور خارجه

ترامپ همچنین با اشاره به مخالفت برخی از اعضای کنگره با توافق جدید با ایران، ابراز امیدواری کرد که کنگره مانع نهایی شدن این توافق شود و افزود: این توافق می تواند پایان اسرائیل باشد.

او گفت: «اگر دولت بایدن برای حفاظت از اسرائیل اقدامی نکند یا اجازه ندهد که توافقی حاصل شود، فقط به موجودیت اسرائیل آسیب می‌زند و احتمالاً باید از خود دفاع کند». بسیاری از مردم این را می گویند، مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد که اسرائیل مجبور به مبارزه با آن شود. این وضعیت وحشتناکی است.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین یادآور شد که به چینی ها گفته است که نمی توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *