دولت از تحقیقات در صنعت صلح آمیز هسته ای حمایت می کند

[ad_1]

دولت از تحقیقات در صنعت صلح آمیز هسته ای حمایت می کند

رئیس جمهور در روز ملی فناوری هسته ای از نمایشگاه سازمان ملی انرژی اتمی بازدید کرد و از دستاوردهای جدید دانشمندان ایرانی در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای دیدن کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح شنبه در نمایشگاه دستاوردهای هسته ای که یکی از 9 دستاورد جدید هسته ای کشور و سایر دستاوردهای علمی و صلح کشور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، حضور یافت. سال های اخیر، از جمله نسل های مختلف بازدید از سانتریفیوژهای تولید ایران.

رئیسی در این بازدید با بیان پیشرفت‌های جوانان و دانشمندان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای، این رویدادها را نمادی از خودباوری و اتکا به توان داخلی برشمرد و خواستار گسترش این روحیه به سایر صنایع و حوزه‌های استراتژیک کشور شد. کشور.
رئیس جمهور با تاکید بر حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای، دانش و فناوری هسته ای کشورمان در حوزه هسته ای را غیرقابل بازگشت دانست و گفت: اتکا به جوانان و دانشمندان ایرانی و کار جهادی الگویی است که همیشه جواب می دهد و باید در سایر عرصه ها به آن پرداخت. همچنین. “بیا برویم.
وی گفت: خوشبختانه ایران در زمینه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با توجه به خواست یا نظر دیگران تحقیق نخواهد کرد. وی افزود: خوشبختانه کار تحقیقاتی دانشمندان در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در حال سرعت گرفتن است و دولت از این روند حمایت خواهد کرد. “
در این بازدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تشریح دستاوردهای علمی و فناوری کشور در حوزه هسته ای پرداختند.
همچنین سازمان انرژی اتمی در این نمایشگاه سه برنامه راهبردی خود را برای تولید 10 هزار مگاوات انرژی هسته ای، گسترش استفاده از تشعشعات و احداث نیروگاه بومی 360 هزار مگاواتی در دارخوینا اعلام کرد.

خواندن  اتخاذ رویکرد انسان‌مدارانه برای بهبود محیط زیست شهری

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *