شکایت از اصغر فرهادی و واکنش های اخیر

[ad_1]

به گزارش هالیوود ریپورتر، دادگاهی در ایران اصغر فرهادی را به دلیل استفاده از ایده مستند برای ساخت فیلم «قهرمان» مجرم شناخته و متنی از وکیل وکیل دادگستری منتشر کرده است که «حکم، رأی قطعی دادگاه نیست». .» ابتدا در دادگاه کیفری دوم و سپس در دادگاه تجدیدنظر تجدید نظر می شود «کارشناسان کپی رایت نیز باید متضرر شوند. ”

هالیوود ریپورتر نوشت: دادگاهی در ایران دو کارگردان ایرانی برنده اسکار، اصغر فرهادی را به دلیل استفاده از مستند «پیروزی مضاعف، باخت مضاعف» ساخته آزاده مسیح زاده برای ساخت فیلم «قهرمان» محکوم کرد.

دادگاه فرهادی را به دلیل نقض کپی رایت و استفاده از عناصر کلیدی مستند «پیروزی مضاعف، باخت مضاعف» برای فیلمش بدون ذکر نام مسیح زاده مجرم تشخیص داد.

این رأی لازم الاجرا بوده و قابل تجدیدنظر نیست. حالا قاضی دوم حکم فرهادی را صادر می کند. در بدترین حالت ممکن است کارگردان مجبور شود «کلیه عواید نمایش فیلم را به سینما یا مسیح زاده آنلاین بدهد و حتی به زندان محکوم شود».

فیلم «قهرمان» سال گذشته در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد. این فیلم تا به امروز حدود 2.5 میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان فروخته است و آمازون مالک حقوق فیلم در ایالات متحده است.

خواندن  نظام فنی و حرفه ای، نظام اشتغال و کارآفرینی است

فرهادی پیشتر اعتراف کرده بود که فیلمش که در آن مردی در راه خروج از زندان سکه‌های طلا پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد آن‌ها را به صاحب واقعی‌شان برگرداند، بر اساس داستان واقعی مستند «پیروزی مضاعف، باخت مضاعف» ساخته شده است. تولید آزاده مسیح زاده نیز از آن گرفته شده است.مستند مسیح زاده در دوران دانشجویی در کارگاه مستندسازی فرهادی فیلمبرداری شده است اما فرهادی معتقد نیست که این ایده متعلق به مسیح زاده است و مدعی است که خودش درباره داستان تحقیق کرده است.

اصغر فرهادی نیز از مسیح زاده به دلیل افترا شکایت کرد و مسیح زاده از فرهادی با این ادعا که فرهادی اثر اصلی او را دزدیده است، شکایت کرد، اما اواخر این هفته دادگاه در هر دو مورد به نفع مسیح زاده رای داد. او همچنین این توهین را رد کرد و فرهادی را به جرم سرقت ادبی مجرم شناخت.

هالیوود ریپورتر از طریق وکیل فرهادی در فرانسه که وکالت شرکت فرانسوی ممنتو پیکچرز را بر عهده دارد برای اظهار نظر با فرهادی تماس گرفت اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

خواندن  قانون تخفیف مجازات حبس موجب ترویج جرم می شود

علی کاوه راد وکیل عصر فرهادی در ایران در واکنش به رای اعلام شده توضیحاتی را صادر کرد.

به نام خالق یکتا

پس از انتشار اخباری در خصوص پرونده حقوقی فیلم قهرمان، برای جلب افکار عمومی چند نکته را بیان می کنم:
پس از طرح سه شکایت از فیلم «قهرمان»، مبنی بر نقض کپی رایت و ادعای مشارکت خانم مسیح زاده در تمام درآمدهای داخلی و خارجی فیلم و همچنین شکایت زندانیان شیرازی که مدعی بودند داستان فیلم قهرمان به وی آسیب وارد کرده است. شهرت شکایت خانم مسیح زاده مبنی بر سهم درآمد حاصل از فیلم و همچنین شکایت زندانی شیرازی را به دستور ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ پذیرفت. ممنوعیت دسترسی در این زمینه و رد هر دو درخواست تجدیدنظر.

با توجه به اتهام «نقض کپی رایت» همانطور که در پیشنهادات دفاعی و با ذکر مستندات و نظرات اساتید برجسته دانشگاه در زمینه کپی رایت و نظر کارشناسی کانون مدیران در مورد این پرونده و نمونه های متعدد مشابه داخلی و خارجی آمده است. ابعاد زندگی یک زندانی شیرازی به کار رفته در فیلم قهرمان با تفسیر آزاد دارای شرح «کشف» است و به دلیل انتشار خبری در رسانه های جمعی (مثلاً دو خبر مرتبط با این واقعه واقعی در عنوان درج شده است. این مقاله). در مورد دو سال قبل از ساخت مستند.) در مالکیت عمومی است و هیچکس نمی تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد. اما علیرغم تاکید بر ماده 155 قانون آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی دادگاه فرهنگ و رسانه در موارد مشابه که جهت رسیدگی فنی به کارشناسان حوزه فرهنگ و سینما ارجاع می شود، پرونده های تخصصی، بازپرس محترم سینما را موضوعی دانستند و گفت: «و غیرتخصصی موضوع را تحویل کارشناسی ندادند و بدون جهت دهی به نظر کارشناسان حوزه سینما و کپی رایت اقدام به انتشار کردند.

خواندن  برنامه هسته ای مخفی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه است

از آنجایی که رای صادره حکم قطعی دادگاه نبوده و در ادامه دادرسی جزء فرآیند دادرسی تلقی می شود، پرونده ابتدا در دادگاه کیفری دوم و سپس در دادگاه تجدیدنظر تجدیدنظر خواهد شد. ارجاع پرونده به کارشناسی و جلب نظر کارشناسی اساتید و صاحب نظران در زمینه کپی رایت نیز ناقض توافقنامه مذکور است.

https://www.magiran.com/article/2486125

روزنامه جام جم / خبر 1391/03/05
.

http://www.titronline.ir/vdcf.tdjiv6dtkgiav.html?tkt

پایگاه خبری تیترآنلاین / اخبار سوم اردیبهشت 1391

با احترام
وای خدای من
وکیل اصغرا فرهادیجه “»

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *