حدادی: یکی از الزامات کیفیت، ایجاد حرکت دانش بنیان است

[ad_1]

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد به دانش آموختگان فرهیخته و جوان می تواند بستر مناسبی را برای تولید ملی با کیفیت لازم و سپس ایجاد اشتغال فراهم کند.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به انتصاب سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید; دانابانیان گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در سال 1401 باید به آن توجه جدی و واقعی شود، شعار سال به ابتکار حضرت آقا است. در طول سالیان متمادی بحث اقتصاد در اولویت اول اسامی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بوده و امسال نیز بر تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال تاکید شده است.

تولید دانش بنیان منبع رونق اقتصادی است

وی افزود: تولید ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به طور جدی به آن رسیدگی شود. تولید ملی مایه شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار است. اگر بخواهیم به معنای درست به خودکفایی برسیم باید به کیفیت تولید ملی توجه ویژه ای داشته باشیم و آن را ارتقا دهیم. یکی از ملزومات تولید و کیفیت ملی، تولید حرکت مبتنی بر دانش، پژوهش و حرکت علمی است.

خواندن  خرید مبل

نماینده مردم طالقان، ساوجب الله، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به تحصیلکردگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خود که اکثرا جوان هستند اعتماد کنیم، این اعتماد می تواند بستر مناسبی را برای تولید ملی با کیفیت مورد نیاز و سپس فراهم کند. شاهد مشاغل جدید خواهیم بود. اشتغال جوانان تحصیل کرده ما که در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده اند یکی از دغدغه های امروز جامعه است. باید بستر لازم برای ایجاد شرکت های دانش بنیان ایجاد شود. تولید در راستای حرکت دانش و پژوهش می تواند موجب توسعه کشور شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی حرکت دانش بنیان است. مجلس شورای اسلامی می تواند در این زمینه موثر باشد. ما در سال 1400 قوانینی را که مانع آن می شد لغو کردیم و قوانینی را که در این زمینه لازم بود تصویب کردیم. سعی کرده ایم ریل و بستر لازم را برای حمایت واقعی دستگاه های اجرایی از تولید فراهم کنیم. تولید هم در شرکت های مبتنی بر دانش و پارک های علم و فناوری و هم در حوزه کشاورزی می تواند کارآمد باشد. تحول در بخش کشاورزی نیز نیازمند حرکت های دانش محور است.

خواندن  خرید سرویس خواب با شرایط اقساطی

او اضافه کرد: حرکتی دانش بنیان است که می تواند ما را به خودکفایی برساند و زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کندبرای رسیدن به خودکفایی باید حرکت دانش بنیان در کشور صورت گیرد. این راهی است که می‌توانیم فرصت‌های شغلی برای جوانان خود فراهم کنیم. گلخانه های مختلف ایجاد شده در حوزه کشاورزی از طریق شرکت های دانش بنیان و همچنین توجه به صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی از موضوعات مهم است. متاسفانه تا به امروز خام فروشی محصولات کشاورزی به ضرر کشور است و باید جایی متوقف شود. با انتقال صنایع دانش بنیان به صنایع تبدیلی کشاورزی می توان از این ضرر جلوگیری کرد.

اولویت مجلس رفع موانع تولید دانش بنیان است

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال 1401 اولویت اول مجلس رفع موانع در حوزه تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال خواهد بود. برای جلوگیری از رشد نقدینگی در سطح جامعه باید آن را بر تولید متمرکز کنیم. از سوی دیگر با حرکت تولید دانش بنیان، کالاهای صادرات محور خواهیم داشت. امروز علاوه بر تامین نیاز کشور باید کالاهای صادرات محور نیز تولید شود. قطعا در بخش صادرات باید به کیفیت توجه ویژه ای شود که با دانش موجود در کشور امکان پذیر است. انشاالله در سال 1401 گام های مفیدی از سوی دولت و مجلس در این زمینه برداشته خواهد شد. مهمترین مولفه اعتماد به مردم است. اگر به مردم اعتماد کامل داشته باشیم موفق می شویم.

خواندن  مهلت تعیین تکلیف دادستان خودروهای مستقر در شیراز

حدادی در پایان تصریح کرد: علاوه بر تولید دانش بنیان باید به موضوع آمایش سرزمین نیز توجه ویژه شود. اگر نگاه واقعی به حوزه آمایش سرزمین داشته باشیم با رونق تولید ملی شاهد رونق اقتصادی در سراسر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *