رفتار غیرانسانی ایالات متحده، حق سلامت مردم ایران را به خطر می اندازد

[ad_1]

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در خصوص دستور کار جهانی بهداشت و سیاست خارجی در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بر تقویت نظام های سلامت بدون بهبود زیرساخت ها و تضمین گذار تاکید کرد. فناوری و دانش در زمینه های مرتبط محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، ارشادی گفت: این بدان معناست که دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت مقرون به صرفه و داروهای اولیه، باکیفیت، ایمن، موثر، واکسن‌ها، فناوری‌های بهداشتی تشخیصی باید بدون تبعیض و دلایل سیاسی در دسترس همه کشورها باشد.

وی افزود که نیاز به یک رویکرد جهانی برای مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه اولویت اصلی توسعه بین المللی است و نباید مسائل بهداشتی را صرفاً به نفع هر یک از احزاب سیاسی کرد.
او گفت: «دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه یکی از اجزای اساسی پاسخگویی و بهبود اپیدمی کووید-19 و سایر موارد اضطراری بهداشت عمومی است.» در این وضعیت بی‌سابقه سلامت، همکاری، همبستگی و اتحاد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اجازه دهید از این فرصت برای ترویج چندجانبه گرایی و مبارزه با یکجانبه گرایی استفاده کنیم تا بر حل این بحران انسانی به نفع همه تمرکز کنیم.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: در حالی که جهان برای مقابله با اپیدمی کرونا تلاش می‌کند، ما نیز به این اصل متعهد هستیم که پیشرفت در سلامت جهانی در درجه اول به مشارکت‌های بین‌المللی و همکاری‌های چندجانبه به ویژه در زمان بحران‌های جهانی بستگی دارد. با این حال، ایالات متحده و چندین کشور دیگر که کورکورانه از سیاست‌های آن پیروی می‌کنند، اقدامات قهری یکجانبه غیرانسانی (UCM)، از جمله تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی و سرکوبگرانه علیه تعدادی از کشورها. از جمله کشورهایی که به طور جدی تحت تاثیر پیامدهای شدید این همه گیری قرار گرفته اند.
ارشادی تاکید کرد: اقدامات قهری یک جانبه یکجانبه آمریکا همچنان تهدیدی جدی برای حق سلامت مردم ایران و دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی است. آنها مدعی هستند که اقدامات قهری یک جانبه شامل غذا و دارو نمی شود، اما در واقع به دلیل تحریم ها و حذف کشورها از سیستم بانکی بین المللی برای نقل و انتقالات مالی مربوط به این خریدها، دسترسی به این اقلام از طریق سازوکار امکان پذیر است. منابع تجاری و مالی در حال مصادره است و دامنه این اقدامات به این دارایی ها می رسد.
با وجود این فشارهای ناعادلانه، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت چشمگیری در زمینه بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی داشته است و امروز با افتخار اعلام می کنیم که ایران به یکی از معدود کشورهای تولید کننده واکسن کووید-19 تبدیل شده است. او گفت. گفت.

خواندن  نحوه چاپ لیبل ارزان قیمت (20)

ارشادی گفت: ایران با شرایط سختی مانند تحریم های یکجانبه غیرانسانی اعمال شده از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا مواجه است. بیش از چهار دهه است که میزبان میلیون ها پناهجوی افغان بوده و سخاوتمندانه منابع لازم را با آنها به اشتراک گذاشته است که نمونه عینی آن واکسیناسیون تعداد زیادی از مهاجران افغان و دیگر مهاجران افغان در ایران است. با این حال، در طول سال ها، هزینه بسیار کمی از ارائه این خدمات توسط کمک کنندگان بین المللی پوشش داده شده است. اگرچه ما متعهد هستیم که به ارائه چنین خدماتی ادامه دهیم، اما در غیاب کمک های مالی کافی و پایدار از سوی جامعه جهانی، ارائه چنین تسهیلاتی به میلیون ها افغان نمی تواند ادامه یابد. ما تاکنون خیلی بیشتر از سهم خود در این زمینه کمک و انجام داده ایم و اکنون این جامعه بین المللی است که باید بر اساس اصل همبستگی به تعهد خود در این زمینه عمل کند.
انتهای پیام/

خواندن  بررسی ارتقاء سطح روابط تجاری در دیدار معاون سفیر ایران با وزیر اقتصاد طالبان

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *