دلیل لغو سفر الحلبوسی به ایران / تحلیل احتمال لغو تحریم های سپاه / انریکه مورا در تهران

[ad_1]

لغو سفر الحلبوسی به ایران / سپاه پاسداران انقلاب اسلامی / مذاکرات بردامی / انریکه مورا در ایران و … یکی از پربازدیدترین و شایسته ترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، توضیحات دفتر رسانه رئیس پارلمان عراق لغو سفر وی به جمهوری اسلامی ایران در صدر اخبار مردمی امروز قرار گرفت.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی محمد الحلبوسی آمده است که پاسخ الحلبوسی به تماس رسمی همتای ایرانی خود، محمد باکر کلیباف، «به دلیل مطالبات قانونی و پارلمانی دو طرف و کسالت سخنرانان» بوده است. به تعویق افتاد.

بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا در خصوص حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه در قطر نیز واکنش ایران را برانگیخت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان وی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی در ارتقای توان دفاعی کشور دارد، گفت:

از جمله اخباری که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات اخیرش در خصوص توافق هسته ای و لغو تحریم های سپاه بود.

خواندن  لیبل خام مشهد

حسن امیرالعبداللهیان وی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: توافق در وین تنها با رعایت کامل خطوط قرمز و بدیهیات چنین توافقی قابل دستیابی است و بنابراین برداشت متشنج و بعید برخی عزیزان از سخنان دیروز است. نادرست است.

امیر عبداللهیان در گفت و گو روز گذشته با خبر گفت: مسئولان ارشد سپاه همیشه در وزارت امور خارجه این نکته را به ما یادآوری می کنند و می گویند که باید هر کاری که لازم است به نفع کشور انجام دهید و اگر به جایی رسیدید که موضوع مطرح شده سپاه است، این طور است. «این نباید مانعی برای شما باشد. آنها می گویند و به نظر من مسئولان عالی رتبه سپاه نوعی از خود گذشتگی نشان می دهند و ایثار خود را به بالاترین حد می رساند. .

هم سید کمال خرازی در سخنرانی خود در اجلاس دوحه در سال 2022، در پاسخ به اینکه آیا معتقدید واشنگتن سپاه را از لیست سازمان های تروریستی خارج می کند و پاسخ ایران چه خواهد بود؟ وی گفت: سپاه باید از لیست خارج شود و این تنها مشکل نیست. بیش از 500 نهاد و فرد ایرانی تحت تحریم های آمریکا هستند که برخی از آنها تأثیر مستقیمی بر روابط ایران و غرب دارد.

خواندن  خرید مکمل ورزشی پرمصرف و معروف بازار

به گفته رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، دستیابی به توافق اجتناب ناپذیر است، اما به اراده سیاسی آمریکا بستگی دارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در نشست دوحه گفت: مطمئن نیستم که توافق هسته ای بین قدرت های غربی و ایران اجتناب ناپذیر باشد. هر چه بیشتر وفادار باشیم، بیشتر می توانیم روی حل و فصل مسائل دیگر بین خود تمرکز کنیم. و ایران و بین ایران و ایران.

رابرت مالی وی همچنین تصریح کرد که آمریکا حتی در صورت توافق بر سر محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ خواهد کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان در تحریم باقی خواهد ماند.

فیصل بن فرحان در حاشیه نشست دوحه وزیر امور خارجه عربستان وی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

در این دیدار همکاری های دوجانبه عربستان و آمریکا در موضوع هسته ای ایران و مذاکرات بین المللی در حال انجام و تشدید تلاش های مشترک برای مقابله با آنچه که «نقض توافق ها و معاهدات بین المللی از سوی ایران» خوانده می شود، مورد بررسی قرار گرفت.

خواندن  کلینیک های دندانپزشکی مخصوص کودکان

همچنین فواد حسین وزیر خارجه عراق اندرو پاراسیلیتی، خبرنگار المانیتور در حاشیه نشست دوحه به المانیتور گفت: «عراق به ایفای نقش در کمک به تسهیل گفتگو و کاهش تنش بین واشنگتن ادامه می دهد.

انریکه مورا، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات در وین نیز امروز در سفر به ایران با مذاکره کننده ارشد و معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار کرد.

علی باقری وی با یادآوری جدیت و عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق در وین، خاطرنشان کرد: در صورت واقع بین بودن طرف آمریکایی می توان به توافق رسید.

انریکه مورا وی همچنین ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وی شب گذشته وارد تهران شد تا با مقامات ایرانی از جمله علی باقری کنی، رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین دیدار کند. او باید پس از دیدار با مقامات تهران به واشنگتن سفر کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *