نقش مهم کوما در موفقیت های تاریخی ایران در قرن اخیر

[ad_1]

نقش مهم کوما در موفقیت های تاریخی ایران در قرن اخیر

ایسنا / کام خطیب نماز جمعه کما، پیروزی در دفاع مقدس را یکی از موفقیت های بزرگ ایرانیان در قرن اخیر دانست و گفت: او یک موفقیت خاص داشت.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه پنجم فروردین سال 1401 در مصلی قدس کوم با بیان درگذشت آیت الله رئیسی گفت: امامان انقلاب پیشگام بودند.
وی با تشکر از همه دست اندرکاران در جشن نیمه شعبان گفت: از کسانی که با امر به معروف و نهی از منکر در راه حفظ ارزش های الهی و پاسداری از ارزش های الهی تلاش می کنند تشکر می کنم و امیدواریم این اصل مورد توجه قرار گیرد. از سوی مسئولان و جامعه باید جایگاه پدرخوانده را در همین ابعاد جانمایی و پاسداری کنند.
مدیر حوزه علمیه با اشاره به شعار سال گفت: اصرار و تاکید بر شعار با مضمون اقتصادی رهبر معظم انقلاب بسیار آموزنده، انگیزه بخش و قابل توجه است و از میان همه مفاهیم مورد تاکید در سال جاری، تولید و دانش پایه بسیار مهم است.
وی بابیان اینکه همه برنامه های کشور باید بر اساس اصول علمی باشد، گفت: وی ادامه داد: البته اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست. صنعت، ما باید تحصیل کرده باشیم و فناوری های پیشرفته روز به روز بیشتر در حال رشد هستند. اشتغال باید دانش بنیان باشد و بیکاری به حداقل برسد.
استاد الهیات با تاکید بر ایجاد برنامه ای برای حفظ استعدادها و نخبگان برتر کشور گفت: اگر نخبگان از کشور بروند ضرر است. البته تحصیل در جای دیگر برای انتقال علم و دانش مشکلی ندارد; اما دانشمندان، نخبگان و استعدادهای برتر باید در ایران بمانند و ایران را به اوج قدرت برسانند.
وی با تاکید بر اینکه زیرساخت ها برای وابسته ماندن آنها به دانش بنیان اقتصاد ضروری است، تصریح کرد: انتظارات از مجلس، دولت، دستگاه های اجرایی و… هستند به 3-4 مفهوم اصلی شعار سال به سرعت تجزیه و تحلیل شوند و تا پایان سال با دقت برنامه ریزی و برنامه ریزی کنید تا ببینید تا کجا پیش رفته اند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه بابل با بیان اینکه 80 سال از قرن 14 میلادی تا قرن 20 میلادی می گذرد، خاطرنشان کرد: جهان در قرن چهاردهم میلادی پیشرفت های زیادی در علم و فناوری داشت و بشر در این عرصه به سرعت در حال پیشرفت بود. نعمت خداوند برای بشر است و در این قرن بسیاری از کشورها خود را از عقب ماندگی رها کرده و آزادی و استقلال یافته و در مسیر رشد قرار گرفته اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر اینها چالش‌های زیادی برای بشریت وجود دارد، خاطرنشان کرد: جنگ‌ها و خونریزی‌ها در این قرن بدون مانع ادامه یافت و در آغاز قرن حاضر جنگ جهانی دوم رخ داد، بیش از 60 میلیون غیرنظامی و غیرنظامی کشته و سپس به چالش کشیده شدند. بیش از 100 جنگ که بسیاری از آنها شامل ایالات متحده بود.
آیت الله اعرافی افزود: استعمار و مظاهر جدید استعمار در جهان و غارت کشورهای غربی از دیگر چالش های قرن حاضر بود که منابع کشورهای دیگر را گرفت و اسرائیل را در منطقه به وجود آورد. شکاف طبقاتی بیشتر شد، جنگ سرد آغاز شد و جهان و کشورهای توسعه یافته مبتنی بر کشورهای فقیر نفت و گاز از نردبان بالا رفتند.
وی با تاکید بر اینکه فروپاشی ارزش های انسانی و الهی محور دیگر بود، گفت: نظریه هایی در فلسفه و علوم انسانی غرب مطرح شده که وجود اندیشه الهی و معنوی را زیر سوال برده و انسان را از عالم قدس و خوی استکبار جدا کرده است. ” دنیای جدید قدرت پیدا کرده است.
عضو انجمن مدرسین حوزوی کومو ادامه داد: ایران نیز در قرن اخیر مشکلات و ناکامی های زیادی را تجربه کرده است. انتقال قدرت از قاجار بد به رژیم پهلوی بدتر یکی از آنها بود، ابتدا توسط انگلیسی ها و سپس توسط آمریکایی ها.
گفت: «کسانی که می خواهند این رژیم را که کاملاً در گل و لای غوطه ور شده بود پاکسازی کنند، خجالت نمی کشند؟» رژیمی که با رضاخان به دستور انگلیسی ها و محمدرضا به دستور انگلیسی ها آمدند.
وی گفت: موفقیت های شما در این قرن کم نبوده است. بزرگترین بخش قرن گذشته که کوم در آن قهرمان پیشگام و ملت بزرگ ایران در پوست بود، نهضت و انقلاب اسلامی و عاقبت آن بود که بزرگترین ودیعه الهی بود که برای اولین بار همه چیز را گرفت.» و از جایش بلند شد.
خطیب نماز جمعه کما، پیروزی در دفاع مقدس را یکی دیگر از توفیقات بزرگ ایرانیان در قرن اخیر دانست و افزود: او یک موفقیت خاص داشت.
وی گفت: دنیا بداند در آغاز قرن جدید ایران به فضل الهی راه ایمانی و مهدویت خود را ادامه خواهد داد و امیدهای شما شیاطین جهان برآورده خواهد شد و ایران به لطف خدا به سمت تمدن بزرگ پیش خواهد رفت.
وی یادآور شد: بدانید اگر می خواهید مانند اربیل پایگاه های صهیونیستی را در اطراف ما مستقر کنید، نیروهای مسلح با تمام وجود در مقابل شما خواهند ایستاد و ایران را سالم و سلامت نگه می دارند.
آیت الله اعرافی در خطبه اول خود اظهار داشت: احترام، رعایت و رعایت ادب در روابط اجتماعی از جمله تاکیدات اسلامی است که بر سه پایه و فلسفه جایگاه، انفاق، حفظ و وحدت اجتماعی جامعه اسلامی بستگی دارد.
وی بابیان اینکه ممکن است شکافی در جامعه ایجاد شود که وحدت و انسجام جامعه را در تحقق آرمان ها و اهداف اسلامی خدشه دار کند، گفت: شکاف بین علما و جامعه در کل، شکاف بین توانا و نیازمند و شکاف بین دولت و مردم (دولت و مردم) ملت) یکی از آنهاست.
مدیر حوزه علمیه گفت: اگر فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی بیشتر شود آفتی است که جامعه را می سوزاند. همچنین اگر فاصله عاطفی و اخلاقی توانا و نیازمند زیاد شود و نسبتی با هم نداشته باشند مضر و مغایر با اسلام است.

خواندن  رایزنی های برجامی با روسای هیئت های روسیه، ترویکای اروپایی و انریکه مورا در وین

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *