دستگاه پرس برک چیست ؟

دستگاه پرس برک چیست ؟
خم برک, خمکاری برک, پرس برک

میزان سختی انواع آلیاژهای استیل، به نوع و مقدار عناصر تشکیلدهنده آنها بستگی دارد. خمکاری (Bending) نیز نوعی فرآیند شکلدهی فلزات است که در آن به ورق یا لوله فلزی نیرویی خمشی وارد میشود و باعث خم شدن آن در یک زاویه خاص و در نهایت ایجاد شکل دلخواه میشود. روش غلتکی: در این روش لوله فولادی با قطر زیاد، به کمک غلتکهای متعدد و تنظیم فاصله و زاویه بین آنها، خم میشود. تقسیمبندی دیگری که برای دستگاههای خمکن ورق فلزی وجود دارد، آنها را به دو دسته خمکن برقی و خمکن دستی تقسیم میکند. این خم کاری از یک کمپرسور برای ذخیره نیروی هوا استفاده می کند ورق مورد نظر را خم کند. دستگاههای خم ورق فلزی فولدینگ: این دستگاهها از نظر ظاهر و کارکرد بسیار به نوع قبلی هزینه خم برک شباهت دارند. با این دستگاهها میتوان اشکال منحنی مانند استوانه و نیمدایره ایجاد کرد. مزایا: – می توان با یک بار کورس شکل مورد نظر را ایجاد کرد. Post h​as been cre ated with the help ᠎of  GSA Co ntent ​Ge nerato r DEMO .

خمکاری ورق و لوله در قطعهسازی اهمیت بالایی دارد.

میتوان با یک کورس شکل مورد نظر را ایجاد کرد. خدمات خمکاری ورق روشی برای تبدیل ورق تخت فلزی به شکل مورد نظر بدون شکست یا نازک شدن موضعی شدید است. با توجه به مطالب عنوان شده، مشخص است که عملیات خمکاری لوله و ورق جایگاه مهم و پرکاربردی در صنعت فلزات دارد. خم بر روی انواع مختلف مقاطع استیل مانند ورق، پروفیل قوطی، تسمه، لوله و شفت قابل انجام است. خمکاری ورق و لوله در قطعهسازی اهمیت بالایی دارد. کنترل هیدرولیک ترمزهای پرس هیدرولیک CNC به درجه بالایی از اتوماسیون و نرخ استانداردسازی در تولید نیاز دارد. در دستگاه خمکن ورق فولدینگ CNC پشتیبان و نگهدارنده ورق یکپارچه وجود دارد. بدنه ی دستگاه های پرس برک نیز مانند سایر پرس ها می تواند به صورت یکپارچه یا چند پارچه تولید شود. دستگاه خم غلتکی: جهت شکلدهی و خمکاری ورق استیل به منظور تولید حجمهایی مانند کره و مخروط در ابعاد مختلف که در تولید تجهیزات صنعتی مانند دیگهای بخار و مخازن نگهداری مایعات مورد استفاده قرار میگیرد. از طرفی این تجهیزات به صرفهجویی در هزینهها برای 45 درصد راهاندازی دستگاه، 35 درصد جابهجایی متریال و 35 درصد سرویس دستگاه را کمک خواهد کرد. در کنار دیگر عوامل تاثیرگذار بر انتخاب نوع فولاد جهت قطعهسازی، آگاهی از این موضوع که در خمکاری هر قطعه به چه میزان تغییر فرم دائمی نیاز است، انتخاب فولاد را سادهتر خواهد کرد. This data was g​enerated wi th GSA​ Content Gen᠎erator​ D᠎emov ersi​on.

خواندن  حمدالله محب: اطلاعات موثق داشتیم که طالبان برنامه اعدام اشرف غنی را داشتند

از مزایای این فرایند می توان به ایجاد هم زمان دو خم و دقت زیاد آن اشاره کرد. در ویدئوی ارائه شده پرس برک مجهز به سیستم اندازه گیری زاویه خم در لحظه و ابزار مخصوص برای خمکاری ورق با ضخامت بالا نمایش داده شده است. 3. جعبه فرمان مجهز به کلیدهای روشن و خاموش موتور و کلید فرمان توقف دقیق تیغهها به هنگام خمکاری که روی دستگاه نصب شدهاست. 8. دستگاه های پرس برک دارای سیستم های تعویض خودکار قالب می باشد که باعث سرعت بالا و صرفه جویی در زمان در هنگام تعویض قالب می شود. نوع دستی برای ایجاد خمهای گوشهدار و دارای انحنای محدود به کار میرود. از آنجایکه فریم این نوع پرس ها بسیار مهم است سازندگان حرفه ای و معتبر سعی می کنند در ساخت آنها از طراحی فریم پیوسته inter locked design استفاده کنند ، اجزای مهم این نوع پرس ها مانند پرس های دیگر است اما با این تفاوت که آنها فاقد سیلندر مکانیکی هستند و سیستم کنترل آنها پیشرفته نیست و به ندرت دارای پرده نوری محافظ light curtain می باشند.

خواندن  شایعه، دروغ و ورق سقف

زیرا در صورت تغییر قطر و فاصله دو غلتک، قطر قطعات تغییر نمیکند و نیازی به دقت بالا نیست. برای ایجاد خمهای با قطر کم مناسب نیست و نیاز به ساخت و استفاده از غلتکهای راهنما دارد. همچنین در این دستگاه ها می توان با تعویض پانچ طرح های مشبک به اشکال مختلف روی ورق ایجاد نمود. دو نوع پرکاربرد پرس برک، دستگاه مکانیکی که با موتور الکتریکی کار میکند و هیدرولیکی آن است که از سیلندرهای هیدرولیک جهت اعمال نیرو استفاده میکند. فکهای ثابت و متحرک، قالبهای V شکل برای ایجاد انواع زوایای خم، بدنه، پنل کنترل، سیستم تولید و انتقال نیرو از اجزاء عمده این دستگاه است که در دو نوع نیمه خودکار و تمام خودکار وجود دارد. دستگاه خمکن ورق سهغلتکی: در ساخت بدنه تجهیزات صنعتی و دیگهای بخار از این دستگاه استفاده میشود. هرچه تجهیزات و لوازم مورد استفاده در ساخت پرس برک ها از برند بهتر و طول عمر بیشتری برخوردار باشند، قیمت دستگاه نیز افزایش می یابد. دستگاه خمکن ورق چهارغلتکی: این دستگاه توانایی انجام فرآیند ماشین دورول و سهرول را دارد و علاوه بر این برخی از انواع آن، عملکردی شبیه به دستگاه پرس برک نیز ارائه میدهد و قابل اعتمادترین دستگاههای نورد ورق در صنعت تولید است.

خواندن  بورل: توافق در وین بسیار نزدیک است / 95 درصد موارد توافق شده است

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *