کشف دستاوردهای چشمگیر به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای

[ad_1]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تشریح برنامه های سازمان انرژی اتمی در سال جدید پرداخت و اعلام کرد: خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در ابتدای این گفت و گوی رادیویی با آرزوی سلامتی، بهروزی و موفقیت برای کشور و مردم در سال جدید، درباره برنامه ها و فعالیت های سازمان انرژی اتمی گفت: ظالمانه و غیرقانونی است. برای حمله به برنامه هسته ای ایران حل این موضوع مستلزم حرکت دقیق و هوشمندانه در برنامه های سازمان انرژی اتمی است و با ایجاد تعاملات صحیح، کشور را از این چالش و تنش مصنوعی در حوزه هسته ای رها کنیم. در چند ماه گذشته تلاش کرده ایم این موضوع و چالش ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: فناوری هسته ای ابعاد گسترده ای دارد و متأسفانه رژیم غاصب صهیونیستی با ایجاد انحراف در برنامه هسته ای ایران و تأثیرگذاری بر جریان و توسعه صنعتی کشور سعی در افزایش فشار بر کشور دارد.

خواندن  چگونه با استفاده از این نکات با هر چالش طراحی اتاق خواب با آجر نما به راحتی کنار بیاییم

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکانات دانشمندان صنعت هسته ای کشور و ورود ایران به باشگاه کشورهای قدرتمند دارای فناوری هسته ای، گفت: موضوع حضور ایران در بین قدرت های هسته ای جهان بسیار راهبردی و مهم است. هفته گذشته برای اولین بار مقامات آمریکایی به صراحت اعتراف کردند که تحریم های هسته ای تاثیری بر ایران نخواهد داشت و باید نگاه دیگری به ایران داشت. این شناخت ها نشان دهنده تعهد به اراده مردم ایران است.

وی در خصوص شعار سال «تولید مبتنی بر دانش و اشتغالزایی» و تأثیر فعالیت های سازمان انرژی اتمی در تحقق این شعار گفت: در چارچوب بحث «دانش بنیان»، و با تدوین سند جامع توسعه راهبردی صنایع پایه، اهداف گسترده ای را برای توسعه فناوری های نوین خواهیم داشت. انشاالله در 20 فروردین از سالگرد ملی فناوری هسته ای، برنامه ها، جهت گیری ها و دستاوردهای چشمگیر در این زمینه رونمایی می کنیم.

خواندن  ابوالفت: سهم آمریکا در تصمیمات سخت به مراتب بیشتر از ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مهم‌ترین دستاوردهایی که در سالگرد ملی فناوری هسته‌ای در سال 1401 رونمایی می‌شود، گفت: سلامت انسان برای ما بسیار مهم است و باید با دانش هسته‌ای شرایطی را ایجاد کنیم که سرطان و امثال آن را به حداقل برسانیم. ” “بیایید او را درمان کنیم. در این راستا رادیوداروها به صورت کاملا بومی و با طراحی داخلی برای درمان سرطان تولید شد و دوره آزمایشگاهی آن به پایان رسید و پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت وارد فاز بالینی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ما یکی از کشورهای پیشرو در تولید رادیوداروهای دنیا هستیم و انشالله تلاش دانشمندان صنعت هسته ای در حوزه درمان و بهداشت مثمر ثمر خواهد بود.

اسلامی ادامه داد: در بخش “پلاسما فناوری” که بخشی از حوزه عظیم فناوری هسته ای است، اقدامات ویژه ای انجام داده ایم و از این روش به صورت تخصصی در درمان سرطان، دیابت و همچنین در مواد غذایی استفاده خواهیم کرد. و کشاورزی ..”

خواندن  آشنای کامل با لیبل های کاغذی (351)

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای قابل توجه در زمینه پرتودهی محصولات کشاورزی و غذایی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای جدید سازمان فناوری در حوزه پلاسما است که به سم زدایی محصول پسته اشاره دارد که می توان از آن جلوگیری کرد و حذف شده است. با استفاده از این فناوری خواهد بود. پسته ایران سهم زیادی در صادرات و ارزش اقتصادی برای کشور دارد که انشاالله ارزش اقتصادی بالایی در صادرات این محصول ایجاد می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *