معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها

معرفی انواع کمپرسور و دلایل خراب شدن آن ها
کمپرسور سیلندر پیستونی

توجه داشته باشید که اگر بخواهیم به مزیت های این کمرپسور توجه داشته باشیم می توانیم به کیفیت بالای ساخت، صدای بسیار پایین، لرزش بسیار کم در هنگام استارت و کار کردن و از همه مهم تر مصرف برق بسیار بهینه اشاره نماییم. وقتی از یاطاقانهای لغزنده استفاده می شود معمولاً تمام روغن از پمپ به یاطاقان فرستاده شده و از طریق کانال های مخصوص در میل لنگ به یاطاقان شاتون و همچنین کاســه نمد می رود . صفحه ای شکافدار توری ریز قرار می گیرد که با کمک آنها وقتی محور بطور دستی می گردد متناوباً تمیز می شود . فشار باز شدن سوپاپ محافظ بستگی به اختلاف فشار محاسبه ای ( Pk – Po ) دارد که معمولاً برای آمونیاک و فریون ۲۲ حدود۲ / ۱ مگا پاسکال یا ۱۲ کیلو گرم بر سانتی متر مربع و برای فریون ۱۲ حدود۸/ ۰ مگا پاسکال می باشد که باز شـدن ســـوپاپ محافــظ در اختلاف فــشار۶/ ۱ ( آمونیاک و فریون ۲۲ ) و یک مگا پاسکال برای فریون ۱۲ تنظیم می شود . میان بر گاز ممکن است دستی یا اتوماتیک باشد که در این صورت برای باز شدن از یک شیر برقی (سلونوئید) استفاده می شود و بسته شدن از طریق ضربان رله زمانی وقتی الکتروموتور دور کافی را بدست می آورد صورت می پذیرد .  This c ontent was c reat᠎ed by GSA C​on​tent G​en​erator Dem oversion .

خواندن  قیمت دستگاه برش فلزات

کمپرسور سیلندر پیستونی

وقتی میل لنگ با یاطاقان نوسانی استفاده می شود , کمپرسور سیلندر پیستونی روغن به کاسه نمد داده شده و از شیار میل لنگ به قسمت های دیگر روانه می گردد . در زمان کار کمپرسور سوپاپ محافظ باید بسته باشد و وقتی فشار از حد مجاز در سیلندر تجاوز کرد آن باز شده و قسمت رانش را با قسمت مکش کمپرسور مرتبط می کند . جهت سهولت در ورود و خروج گاز در سیلندر و ایجاد شرایط لازم برای تراكم آن در حركت رو به جلوی پیستون، این كمپرسورها مجهز به سوپاپ های مكش و دهش می باشند. پایین بودن قطر پیستون یا انگشتی Plunger در کمپرسور های فشار بالا باعث می شود که سطح تماس گژن پین و بوش آن برا ی تحمل بار وارده کم می باشد که این عیب را می توان با قرار دادن شافت هادی موجب استفاده از گژن پین با قطر بزرگتر شد و تحمل آن را بالا برد. بهترین نوع کاسه نمد فنری با کوپل یا چفت های حلقه ای می باشد که یکی از گرافیت مخصوص و دیگری از فولاد سخت می شوند . کاسه نمد سیلیفونی با گشتاور ( کوپل) اصطحکاک برتری . روغن های معدنی مدل B5.2، B150SH، B320SH ،B100 با گاز R22 و روغن های پلی اولستر BSE32، BSE55 و BSE170 با تمامی مبردها سازگار هستند.

خواندن  هزینه ثبت نام دوره MBA آنلاین وبسایت آموزش مجازی علم ساز (6)

مورد استفاده بیشتر را نوع نواری ( صفحه های باریک ) ارتجاعی بدون فنر دو طرفه دارد که یک آب بندی قابل اطمینان را بوجود آورده و مقطع عبور زیادی را ایجاد می نمایند . در کمپرسورهای مبرد این نوع سوپاپ ها خودکار است و بر اثر اختلاف فشار در دو طرفه صفحه سوپاپ بازشده و در اثر ارتجاع فنر صفحه بسته می شود . این مدل از چیلرها دارای معایبی هستند که در ادامه این بخش به بررسی آن ها می پردازیم. وجود دو پديده فوق بسهم خود نياز به صرف انرژي داشته كه برخلاف انرژي لازم براي تراكم گاز حبس شده درفضاي مرده قابل بازيابي نبوده وبايد آن را بعنوان انرژي از دست رفته شده تلقي كرد. مقدار باری که کمپرسور توانایی تحمل آن را دارد به تعداد سیلندر هایی وابسته است که در آن وجود دارد و به درستی فعالیت می کنند. همان طور که دیدیم، کمپرسور های پیستونی بیتزر یکی از محصولات این شرکت است، که در ادامه میخواهیم با مدلهای مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

خواندن  خرید باسکول دیجیتال آل اسکیل

در کمپرسور های مبرد از روغن های مخصوص طبیعی و مصنوعی استفاده می گردد و برای مبردهای مختلف روغن های متفاوتی بکار می رود .( با عددی که نشان دهنده غلظت روغن است) روغن کاری کمپرسورها به دو طریق فشاری یک پمپ کوچک روغن را تحت فشار به یاطاقانها ثابت متحرک می رساند . اساساً کمپرسورها دو وظیفه ی اصلی دارند: کمپرس و پمپاژ یک سیکل خنک سازی. این کمپرسورها قابلیت فشرده سازی هوا و انواع گازها را دارا میباشند. با توجه به ویژگیهای مهمی که این نوع کمپرسور در برابر سایر کمپرسورها دارد، میتوان دو مزیت اصلی را برای آن برشمرد که در زیر به آن ها اشاره شده است. در بعضی از سوپاپ ها صفحه سوپاپ به وسیله فنر به پایه فشرده می شود . در میان بر دستی زمان استارت کمپرسور شیرهای رانش و مکش هر دو بسته هستند در حالی که در میان بر اتوماتیک هر دو باز بوده و در لوله برگشت یک سوپاپ برگــشت بکار می رود. برا ی حفاظت کمپرسور از سانحه در مواقع ازدیاد سریع فشار رانش از سوپاپ محافظ استفاده می شود .

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *