دولت تصمیم می گیرد ساعت رسمی را تغییر دهد

[ad_1]

نایب رئیس مجلس در خصوص آخرین مصوبه تغییر ساعت رسمی در کشور گفت: دولت در حال بررسی کارشناسی و اظهار نظر در این خصوص است و نیازی به ارسال مصوبه دولت به مجلس نیست.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی درباره تصمیم مجلس برای تغییر ساعت رسمی کشور گفت: بحث تغییر ساعت رسمی در بسیاری از کشورها مطرح است، در ایران این تغییر قبل از انقلاب انجام شد، دولت. هر سال در نیمه اول سال ساعت رسمی کشور یک ساعت تغییر می کند.

وی ادامه داد: دولت نهم در سال 84 بحث تغییر ساعت را اعمال نکرد و در سال 86 مجلس قانونی تصویب کرد که این تغییر هر سال انجام می شود.

حسینی تصریح کرد: این موضوع ادامه داشت تا اینکه در سال جاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیشنهاد لغو قانون سال 86 را دادند. یعنی قانون الزام آور در این زمینه وجود ندارد، یعنی اختیارات در این زمینه به دولت بازگردانده شده است.

خواندن  مالی: گفت‌وگوی خوبی با نمایندگان کشورهای عربی درباره مذاکرات وین داشتیم

نایب رئیس مجلس گفت: به همین دلیل در مجلس با این طرح مخالفت نکردیم زیرا روال خود را می گذراند، یعنی دولت به دولت برمی گردد و دولت در این باره تصمیم می گیرد.

وی ادامه داد: آنچه در مجلس ارائه کردیم نظر دولت و آقای رئیس جمهور است که گفتند ما مخالف این طرح نیستیم و اظهار نظر نکردند. زیرا تصویب طرح مشکلی ایجاد نمی کند و به هر حال دولت دستش باز است و می تواند تصمیم بگیرد.

حسینی تاکید کرد: البته نظر وزارت نیرو با توجه به بحث صرفه جویی در مصرف انرژی این بود که این تغییر ساعت از هم اکنون انجام شود و تا دو سال آینده که کمبود انرژی برطرف شود نیازی نیست. عوض شدن.” بنابراین، وزارت نیرو با این اصل موافق است که جابجایی صورت نگیرد، اما معتقدند این امر در حال حاضر با مشکلاتی همراه است.

نایب رئیس مجلس افزود: بر این اساس دولت تصمیم گرفته است که کمیسیون امور زیربنایی دولت و سایر افراد منصوب بنشینند و درباره عواقب عدم حرکت ساعت تصمیم گیری کنند. در غیر این صورت جابجایی صورت نخواهد گرفت.

خواندن  چرا باتری ماشین در تابستان زود خراب میشه؟ Copy (9)

وی درباره انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره جلسه دولت یادآور شد: آنچه در دولت مطرح شد این بود که برخی رسانه ها و صدا و سیما به گونه ای موضوع مصوبه مجلس را مطرح کردند که گویی تغییری در ساعت رسمی کشور ایجاد نمی شود. . در حالی که این موضوع به دولت واگذار شده است و اکنون به زمانی برمی گردیم که چنین قانونی وجود نداشته و قانونی نیست، تصمیم گیری در مورد آن بر عهده دولت است.

حسینی ادامه داد: اخباری که در فضای مجازی مبنی بر اختلافات بر سر تغییر ساعت آمده صحت ندارد.

نایب رئیس مجلس گفت: دولت در حال حاضر در حال بررسی و نظر دادن است و نیازی به ارسال مصوبه دولت به مجلس نیست و مانند گذشته که با رای هیأت وزیران کابینه تغییر کرد، اکنون دولت تصمیم گیری می کند. و مجلس قانون سال 1365 را لغو کرد و اکنون دولت در رأس امور است.

خواندن  کیفیت باتری های صبا

حسینی در پایان گفت: ما با این طرح مخالفت نکردیم زیرا برای دولت مشکلی ایجاد نمی کرد و اکنون دولت بر اساس نظرات کارشناسی و تبعات تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *