برای مبارزه با سرقت باید علل آن شناسایی شود

[ad_1]

این وکیل دادگستری با بیان اینکه تا زمانی که علل جرم وجود داشته باشد، نمی توان از مجازات به تنهایی استفاده کرد، گفت: در حال حاضر خلأ قانونی در نظام کیفری کشور برای مبارزه با جرم سرقت از هر نوع بلکه مهمتر از مجازات است. مبارزه با جرم و جنایت شناخت علل اجتماعی و اقتصادی جرم، سرقت و رفع آنهاست.

محمدصادق آل محمد در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با افزایش آمار سرقت در ایران وی گفت: از جمله جرایم مهم علیه اموال و اموال که موجب اخلال در نظم اجتماعی و ایجاد ناامنی می شود، جرم سرقت است که در انواع و اقسام مختلف صورت می گرفت.

وی اظهار داشت: مبارزه با سرقت تنها از طریق راه است مجازات قانونی این امکان پذیر نیست، اما باید ریشه یابی و عوامل این جنایت را شناسایی کرد و با آن مبارزه کرد که بی شک در وقوع و ارتکاب جرایم مختلف مالی به ویژه سرقت تاثیرگذار است. کاهش درآمد و افزایش فقر مسلماً از عوامل وقوع و وقوع سرقت است و نوسانات اقتصادی مستقیماً بر جرایم و جرایم مالی تأثیر می گذارد، همانطور که برعکس است، یعنی در صورت بالا رفتن سطح زندگی، جرایم مالی کاهش می یابد.

خواندن  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

این وکیل دادگستری گفت: بررسی عوامل جرم و جنایت باید تا حد امکان انجام شود تا از وقوع فعل مجرمانه جلوگیری شود. در حال حاضر خلاء قانونی در نظام کیفری کشور برای مبارزه با جرم سرقت از هر نوع وجود ندارد، اما آنچه مهمتر از مجازات است، شناخت علل اجتماعی و اقتصادی جرم و رفع آنهاست. هدف از پیشگیری از جرم باید شامل اقداماتی برای حذف یا کاهش علل جرم باشد. برخورد مناسب با جرم یکی از وظایف قوه قضائیه است و این امر زمانی محقق می شود که عوامل وقوع جرم شناسایی و از بین بروند.

آل محمد با بیان اینکه بیکاری، تورم و فقر و گرانی از عوامل موثر در وقوع جرم سرقت است که باید به درستی با آن برخورد شود، در پایان گفت: در رابطه با جرم سرقت و مجازات سارقان. با کاستی یا خلأ قانونی مواجه نیستند، اما در زمینه نحوه مبارزه با این جرم و مبارزه با عوامل و جلوگیری از وقوع آن در جامعه، باید اقدامات علمی لازم انجام شود.

خواندن  باقری: از فردا گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها آغاز می‌شود

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *