دوره آموزش جوشکاری آرگون(TIG) بامدرک سازمان فنی و حرفه ای (2)

دوره آموزش جوشکاری آرگون(TIG)-بامدرک سازمان فنی و حرفه ای
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

بررسی کنید که دریچه گاز محافظ باز باشد و حدود 20 پا و 3 ساعت خروجی از رگولاتور داشته باشید. نازل: انتقال جریان برق فقط از طریق نازل صورت می گیرد و کوتاه ترین مسیر را طی می کند (حدود 2 سانتی متر)، بنابراین نازل ها از جنس مس ساخته می شوند تا هدایت الکتریکی بالایی داشته باشند. کابل برق در جوش ارگون با توجه به جنس روکش به چند دسته تقسیم می شود؟ جوش سه کاره گام از سیستم هواخنک جهت خنک سازی دستگاه استفاده می نماید و این دستگاه از قابلیت بهینه سازی مصرف برق اینورتر برخوردار می باشد. دستگاه جوش میگ مگ سه کاره گام از دستگاه های معروف و کاربردی در صنعت به شمار میرود که در بین استفاده کنندگان جایگاه ویژه ای برای خود گشوده است. جوشکاری میگ مزیت های بسیاری دارد که از مهم ترین آنها می تواند به مواردی مانند: سرعت بیشتر و رسوب بالا، تغذیه سیم به طور مداوم، استفاده از سیم جوش با قطر کم، امکان جوشکاری ورق های کمتر از ۲ میلیمتر و … انواع تورچ: تورچ دستگاه میگ برحسب مقدار آمپر و سیکل کاری به دو نوع هوا خنک و آب خنک تقسیم بندی می شود. همچنین محیط کاری شما باید دارای تهویه مطبوع باشد.

جوشکاری آرگون

همچنین در یک دستگاه با سیکل تناوبی ۶۰٪ نمی توان در یک ساعت ۳۶ دقیقه از آن بار کشید. مناسب برای جوشکاری MIG / MAG .کیفیت جوش بالا با سیم جوش هایی نظیر فولاد، استینلس استیل ، آلومینیوم و همچنین سیم جوش های توپودری. این گاز محافظ کمک می کند تا جوش بهتری به ویژه در مورد کربن استیل ایجاد شود و کیفیت بسیار بالاتری داشته باشد. گاز کربن دی اکسید در ترکیب با گاز های دیگر تاثیر بهتری بر بهبود چقرمگی محل جوش خواهد داشت. وقتی قصد داریم در فولادهای کربنی جوشکاری انجام دهیم کربن دی اکسید نقش محافظتی خواهد داشت اما در فلزات دیگر برای برقراری اتصال ممکن است باعث افزایش اکسیداسیون فلز جوش شود و خواص متالورژیکی مقاطع را مورد صدمه قرار دهد. برای مثال استفاده از گاز آرگون به تنهایی روی فلزات آهنی توصیه نمی شود زیرا نمی تواند به اندازه ی کافی نفوذپذیری ایجاد کند و کیفیت جوش پایینی خواهد داشت. استفاده از کربن دی اکسید و آرگون به تنهایی برای جوشکاری هر کدام مزایا و معایبی در پی دارند.

خواندن  چه اصراری برای ادامه زندگی خانواده متشنج وجود دارد؟

تنش سطحی به ویژه در جوشکاری کربن استیل سبب نفوذ کمتر خواهد شد. در این موارد کمی اکسایش در محل جوش امکان رخ دادن پیدا می کند که برای فلزاتی مانند کربن استیل با کاهش نقاط قطبی همراه است. استفاده از گاز آرگون خالص امکان شروع هرگونه واکنش اکسایش را سلب می کند. 6- در صورت امکان بالا بردن ضخامت چراکه در قطعات با ضخامت کم اعوجاج بیشتر نمود دارد. قابلیت جوشکاری در فرآیندهای TIG DC و MMA با استفاده از تکنیک Lift. دستگاه جوشکاری co2 گام الکتریک قابلیت جوشکاری الکترود و آرگون را نیز دارد . جوش co2 کمک می کند چقرمگی خوبی در محل جوش ایجاد شود. ۷-هزینه تمام شده جوشکاری در این فرایند پایین است. جوشکاری آرگون را می توان از مهم ترین انواع فرایند های جوشکاری دانست. از جوشکاری آرگون برای استیل نه تنها برای اتصال انواع ورق های استیل به هم بلکه برای اتصال استیل به سایر فلزات مانند مس و آلومینیوم نیز می توان بهره برد. C᠎on tent w as g᠎enerat​ed  wi th the ​he​lp  of GSA C onte​nt Generat or D​em​oversi on!

خواندن  تاکید بر پیروی از منویات رهبری در قطعنامه نهایی مراسم 22 باخمن 1400

این تنش سطحی بالا را نمی توان با گاز های بی اثر مانند هلیوم یا آرگون کاهش داد و گاز کربن دی اکسید تنها گازی است که در این موضوع موثر واقع می شود و نفوذ پذیری در کربن استیل را بهبود می بخشد. استفاده از کربن دی اکسید کمک می کند تا اکسیژن محیط در تماس با محل جوشکاری قرار نگیرد و اکسایش در جوش اتفاق نیفتد و به دلیل اینکه گاز سنگین تری محسوب می شود، خواص محافظتی بهتری دارد. در صورت استفاده از کربن دی اکسد در دمای بالای جوشکاری، مولکول های این گاز میتوانند به کربن مونوکسید CO و اکسیژن تجزیه شوند و اکسایش را محتمل کنند. در صورتی که گاز کربن دی اکسید می تواند در جوشکاری اکسایش ایجاد کند چرا همچنان از این گاز استفاده می شود؟ در فرآیند جوشکاری با گاز محافظ گاز محافظ باید یک حفاظت کامل و خوب را انجام دهد زیرا اندک ذره مضر از طرف آتمسفر محیط به راحتی وارد مذاب شده و باعث آلوده شدن فلز جوش ته نشین شده میشود. MAG : از گازهای فعال مانند گاز کربنیک یا ترکیبی از گاز های فعال و خنثی، برای محافظت از حوضچه مذاب استفاده می شود .به دلیل استفاده از گاز کربنیک در محافظت از حوضچه، این روش به نام جوشکاری CO2 نیز شناخته می شود.

خواندن  از تصفیه آب‌های سطحی و زیر زمینی تا بازیافت آب برج خنک کننده

جوش کاری آرگون

عیوب جوش CO2 در اثر عوامل مختلف و متفاوت اعم از اتصال، مناسب نبودن مواد مصرفی شامل فلز قطعهکار، گاز CO2، سیم جوش مصرفی و پارامترهای جوشکاری مانند ولتاژ، جریان سرعت تغذیه سیم، قطر، سرعت حرکت تورچ، نوع دستگاه و عدم مهارت جوشکار در نحوه انجام عملیات جوشکاری و نیز پیشگرم و یا پسگرم کردن میتوان نام برد. 1-شعله پوش ۱۶میلی متر ۲-نازل ۰٫۸ (M6) ۳- پایۀ نازل M6 وM8 ۴- گازپخش کن ۵- گردنه ۶۲ ۶- دستۀ تورچ ۷- کلید تورچ ۸- پیچ کلید تورچ ۹- مفصل تورچ ۱۰- فنر دسته 11- کابل قدرت ۱۲- قاب آدابتور ۱۳-حلقۀ آدابتور ۱۴- پیچ قاب ۱۵- مهرۀ آدابتور ۱۶- آدابتور تورچ ۱۷- مهرۀ آدابتور تورچ ۱۸- فنر برنجی ۱۹- تفلون تورچ ۲۰- فنر تورچ ۲۱- آچار تورچ اجزای تشکیل دهنده تورچ: ۱-تورچ آب خنک شامل ورودی و خروجی شیلنگ آب و ترکیبی از شیلنگ گاز، کابل جریان و متعلقات دسته تورچ می باشد. نمودار شفلر-دولانگ کمکی عملی در تعیین مقدار تقریبی فریت(فریت دلتا)و سرشت ریز ساختار تشکیل شده حین جوشکاری فولادهای آلیازی غیر همجنس اراوه میدهد. درشکل زیر اجزای تشکیل دهنده تورچ نمایش داده شده است .

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *