مهندسی طرح و ساخت دامون

مهندسی طرح و ساخت دامون
کمپرسور اسکرو بیتزر

هر کدام از این کمپرسورها دارای مدار بندی خاص جهت کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو میباشند. همچنین برای محصولات سفارشی و خاص که عموما در کشور موجود نمیباشند، شرکت دامون آمادگی دارد تا مستقیما از شرکت بیتزر یا از طریق نمایندگی بیتزر در یکی کشورهای منطقه کالای مورد نظر شما را تامین نماید. در این کمپرسور نیز کنترل ظرفیت پله ای از مدار ۲۵% تا مقدار ۱۰۰% ادامه پیدا میکند. در این حالت ظرفیت کمپرسور بسته به نیاز و لود چیلر تراکمی از مقدار ۲۵% تا ۱۰۰% به طور خطی تغییر میکند. در مدار هیدرولیک کنترل ظرفیت کمپرسور هنبل مطابق شکل زیر ابتدا با گذر روغن از لوله مویین به فشار روغن به پشت اسلاید ولو وارد میشود. در صورت تعویض روغن مناسب با مبرد جدید، امکان تعویض مبرد وجود دارد. اما در کمپرسور اسکرو با توجه به شرایط کارکرد آن این موضوع کمی متفاوت است و کمپرسور باید متناسب با شرایط فشار ساکشن و دیسشارژ و همچنین کاربری و نوع مبرد این مقدار نسبت تراکم انتخاب گردد. مکانیسم عملکردی کمپرسور اسکرو هنبل نیز همانند کمپرسور اسکرو بیتزر میباشد. در کمپرسور های سیلندر پیستونی با توجه به شرایط کارکردشان این نسبت تراکم متناسب با نسبت فشار میباشد و سوپاپ کمپرسور سیلندر پیستونی با توجه به متراکم کردن مبرد در محفظه سیلندر به محض رسیدن به مقدار فشار دیسشارژ سوپاپ باز گشته و مقدار تراکم حجم با فشار متناسب است.

خواندن  وزیر اطلاعات شیراز: اماکن مذهبی یکی از مراکز مورد توجه تکفیری ها است

کمپرسور اسکرو بیتزر

Th​is article w as creat ed  wi th GSA Con tent Gen​erator Demov​er​sion.

در نمودار زیر نشان داده شده از بیشتر یا کمتر شدن تراکم، نسبت تراکم سیستم (CR) بایستی برابر نسبت تراکم داخلی کمپرسور (Pi) باشد. سیستم سیکل تبریدی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها کمپرسور است که به قلب تپنده در این سیستمها معروف است. در چیلرهای تراکمی کمپرسور اسکرو با توجه به حساسیت های بالای آن در صورتی کوچکترین اشتباه در محاسبات و طراحی سیستم کنترل باعث از کار افتادن کمپرسور اسکرو میگردد. کمپرسور اسکرو هنبل به کمک اسلاید ولو با کنترل شیر برقی ها کنترل میشود. با چرخش روتور گاز از طریق مجرای ورودی وارد فضای بین پره های نر و ماده میشود و با ادامه چرخش روتورها چیلر کمپرسور اسکرو مبرد از مجرای کمپرسور کشیده شده و در فضای بین پره ها حبس میشود. در چیلرها نیز با استفاده از کمپرسور اسکرو فشار مبرد را به اندازه دمای کندانس بالا میبرد، کندانسور گاز فوق داغ به مایع اشباع تبدیل میگردد و در شیر انبساط به فشار را پایین آورده و بنابراین دما نیز به نیز متناسب با فشار افت می کند. یکی از مزیت های کمپرسور اسکرو، امکان استفاده از کنترل ظرفیت خطی است. در مدار هیدرولیک زیر چگونگی کنترل ظرفیت به صورت خطی را نشان داد شده است. This has ​been c reated  by GSA​ Con te nt Gen᠎er᠎ator D᠎emov​ersion.

خواندن  اظهارات علی مطهری از سوی سازمان انرژی اتمی تکذیب شد

همان طور که در مدار هیدرولیک کنترل ظرفیت مشخص است با برق دار شدن شیرهای اسلایدولو با حرکت به سمت راست، مقدار بای پس گاز ساکشن کم میگردد. اگر شیرهای CR1,CR2,CR3 باز باشند، که به ترتیب شیرهای۲۵% ۵۰% ۷۵% میباشد، فشار بر پیستون هیدرولیک کاهش می یابد به وسیله فشارروغن ، به سمت قسمت دیسشارژ حل داده می شود و ظرفیت کمپرسور کاهش می یابد. با برق دار شدن شیر برق های کمپرسور اسکرو فشار پشت روغن اسلایدر کم گردیده است و با حرکت اسلایدر به سمت چپ ، ظرفیت چیلر کمپرسور اسکرو کاهش میابد. برای خرید کمپرسور اسکرو بیتزر از فروشگاه کالابرودت، می توانید در واتس اپ با کارشناس فروش محصولات در ارتباط بوده و سفارش خود را ثبت نمایید. از جمله ویژگی های کمپرسور اسکرو که می­تواند یا انواع مبرد HCFC و HFC برای چیلر سازگار است. برای مطالعه بیشتر در مورد کمپرسور کامپکت اسکرو این مقاله را مطالعه کنید. قسمت اصلی این کمپرسورها دو روتور است(روتور نری و مادگی) که در هوزینگ بسته ای ثابت شده اند. روش کنترل ظرفیت در این کمپرسورها در ارتباط با روغن و حرکت اسلایدر می­باشد که این کنترل چیلر به دو حالت پله ای و پیوسته قابلیت کار دارد.

خواندن  خرید میز تلوزیون از گیلان

در شکل بالا شماتیک شیرهای کنترلی چیلر کمپرسور اسکرو بیتزر جهت چیلر مورد استفاده نشان داده شده است. این قطعه در زیر محفظه روتور قرار گرفته است و به وسیله آن میتوان ظرفیت کمپرسور را تا ۲۵% کل ظرفیت کمپرسور اسکرو تغییر داد. در کمپرسورهای اسکرو میتوان ظرفیت آن را به کمک یک اسلایدر ولو تغییر داد. استفاده از کمپرسورهای اسکرو به دلیل توان و ضریب عملکرد بالا در ساخت چیلر و سیستمهای رک جهت سردخانهها، بسیار مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. در کمپرسورهای اسکرو نیز به دلیل قرار گرفتن کارتر روغن در محفظه دیسشارژ و گاز داغ، دمای روغن بالا میرود. این گاز به طور محوری و شعاعی حرکت میکند و به دلیل کاهش تدریجی حجم فضای مابین پره های کمپرسور اسکرو، درگیر و متراکم میگردد. چیلر اسکرو هوا خنک، به چیلرهای اطلاق می شوند که کندانسور آن کویل هایی هوایی به همراه فین و به وسیله فن هوا از روی کویل گردش میکند. این مدار دارای ۴ عدد برقی میباشد که به وسیله کنترل تابلو برق با فعال کردن آن ها ظرفیت چیلر تغییر میکند. حجم گازی که در کمپرسور چیلر باید متراکم شود، بستگی به میزان جابه­ جایی کمپرسور توان موتور الکتریکی کمپرسور چیلر تعیین و اندازه آن را مشخص می­گردد.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *