برگزاری نشست تخصصی تحریم های آمریکا در وزارت خارجه

[ad_1]

در نشستی که امروز در وزارت امور خارجه به میزبانی حسین امیرعبدالهیان برگزار شد، میزان و پیامدهای تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر ملت‌های کشورهای تحت تحریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این نشست تخصصی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و مقامات ارشد وزارت امور خارجه برگزار شد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: تمرکز تحریم های آمریکا هدف قرار دادن اقتصاد کشورها و تحت فشار قرار دادن مردم و شکستن مقاومت مردمی است که سیاست یکجانبه آمریکا را ناراضی هستند، جمهوری اسلامی ایران تجربه زیادی در این زمینه دارد. تحریم های خنثی کننده و ظالمانه آمریکا

رضایی افزود: خروج غیرقانونی و استکباری دولت آمریکا از برجام بهترین گواه بر خوی استکباری واشنگتن است و موضع این کشور در مذاکرات جاری نیز نشان می دهد که این کشور مستکبرانه از کشورمان می خواهد که اقدام عملی و پایبندی به برجام داشته باشد و متعهد شود. وی از تعهداتی که دولت آمریکا پیش از این در برجام پذیرفته است اطلاعی ندارد.

خواندن  رئال مادرید، برنده حساس‌ترین جدال هفته لالیگا

معاون اقتصادی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا با اتخاذ تصمیمات لازم عزم جدی برای بازگشت به تعهدات خود نشان دهد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در این دیدار تاکید کرد: تحریم های ظالمانه و یکجانبه دولت آمریکا مغایر با تمامی موازین بین المللی و حقوق بشری است که علیه ملت های مستقل اعمال می شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق خود به خنثی سازی دو سویه تحریم ها و لغو تحریم ها از طریق مذاکره در وین ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، حاضران در این نشست با تاکید بر مستندسازی و نگارش تجربیات موفق ایران در نحوه مقابله با تحریم های آمریکا، درباره ابعاد مختلف تحریم ها و راه های مقابله با آن تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *