کمپرسور اسکرو بیتزر

کمپرسور اسکرو بیتزر
کمپرسور اسکرو بیتزر

روش کنترل ظرفیت در این کمپرسورها در ارتباط با روغن و حرکت اسلایدر می­باشد که این کنترل چیلر به دو حالت پله ای و پیوسته قابلیت کار دارد. روغن در کمپرسور اسکرو نقشی تعیین کننده هم در فرایند کنترل ظرفیت و هم در عملیات روغن کاری دارد و حجم روغن زیادی در کمپرسور در جریان میباشد و با گاز خروجی از کمپرسور ترکیب شده است و به بیرون از محفظه کمپرسور خارج میگردد. مبرد تا زمانی که فضای مابین پره ها به مجرای خروجی سیلندر متصل شود، متراکم شده و از طریق آن ها از سیلندر خارج میگردد. حالتهای کارکرد تناوبی از طریق ترتیب کنترل امکانپذیر است و نیاز به تغییر ساختار کنترلی کمپرسور نیست و همچنین قابلیت استارت در حالت بی بار را دارد. در صورتی که تعداد خاموش روشن شدن های کمپرسور اسکرو از این تعداد بالاتر رود باعث آسیب به سیم پیچ کمپرسور اسکرو میگردد. با برق دار شدن شیر برق های کمپرسور اسکرو فشار پشت روغن اسلایدر کم گردیده است و با حرکت اسلایدر به سمت چپ ، ظرفیت چیلر کمپرسور اسکرو کاهش میابد. این نحوه کنترل در حالت تغییر ظرفیت میباشد و در حالت استیبل شیر برقی ها بدون انجام برق دار شدن قرار میگیرند.

خواندن  حمایت پرسپولیسی‌ها از صدری - ایسنا

کمپرسور اسکرو بیتزر

Da ta has been generated  by G SA Content Gen er at᠎or  Demov ersi on᠎.

کمپرسور اسکرو بیتزر میباشد.

در این مقاله به بررسی کمپرسور اسکرو در چیلرهای تراکمی و نقش آن در بهبود عملکرد چیلر تراکمی بررسی میکنیم. همان طور که در مدار هیدرولیک کنترل ظرفیت مشخص است با برق دار شدن شیرهای اسلایدولو با حرکت به سمت راست، مقدار بای پس گاز ساکشن کم میگردد. بیتزر در سال 2002 اولین مدل کمپرسور نوع اسکرال را طراحی و تولید نمود که مورد استقبال تولید کنندگان تجهیزات تهویه مطبوع قرار گرفت. چیلر تراکمی اسکرو برای تهیه آب سرد به منظور تهویه در ساختمان به کارمی رود. با دوران شفتها در تماس با یکدیگر اصطکاک زیادی بین آنها به وجود میآید. روغن مورد استفاده در کمپرسور کامپکت بیتزر و به طور کلی هر مدل کمپرسور از هر برندی طبق طراحی و متناسب با نوع مبرد مورد استفاده در آن کمپرسور می باشد . قابلیت استفاده در ظرفیت های بالاتر، صدا و لرزش کمتر، کنترل ظرفیت بهتر، راندمان بیشتر و مصرف انرژی مناسب از دیگر مزایای کمپرسور اسکرو به شمار می رود. کنترل ظرفیت در کمپرسور هنبل نیز همانند کمپرسور اسکرو بیتزر میباشد. کمپرسور پیستونی بیتزر قابل استفاده در تمامی سرد کننده های بالای صفر و زیر صفر درجه بوده و در مدل های جدید از طریق سیستم کنترل ظرفیت قابلیت تنظیم سرمایش سیستم را دار می باشند.

خواندن  تجربه اجاره ویلا با سایت های معتبر رزرواسیون آنلاین

روغن بیتزر باعث روانکاری بین پیستون و سیلندر در کمپرسور بیتزر میشود و از افزایش دمای بسیار بالای مبرد و قطعات جلوگیری مینماید. از کمپرسورهای بیتزر (Bitzer Compressors) در تولید انواع مینی چیلر، چیلر تراکمی، پکیج یونیت، کندانسینگ یونیت و سردخانه استفاده میشود. از کمپرسورهای بیتزر در ساخت انواع مینی چیلر، چیلر هوا خنک، چیلر آب خنک، سردخانه، پکیج یونیت و کندانسینگ یونیت استفاده میشوند. از جمله تجهیزات کنترلی نصب شده بر روی کمپرسور اسکرو محافظ دمای دیسشارژ هر کمپرسور با ۴ سنسور PTC نصب شده بر روی کمپرسور فروخته می شود که شامل ۳ سنسور بر روی سیم پیچ موتور و یکی در خط دیسشارژ یا دماس روغن میباشد. سری جدید CHS اسکرو از طراحی مبتکرانه و خلاقانه و فشرده بهره می برد که کاملا مطابق با استاندارد های جهانی است. کمپرسور اسکرو بیتزر از دو حلزون مارپیچ تشکیل شده است که با به دام افتادن گاز در این فضا و با حرکت مارپیچ به مرور این فاصله کم و کمتر شده و عملیات فشرده سازی صورت می گیرد. لذا این کمپرسور ها احتیاج به اویل سپراتور یا جدا کننده روغن دارند. چیلر های آب خنک که دارای کندانسور شل و تیوپ باید به همراه برج خنک کننده در مدار قرار میگیرند.

خواندن  ورق سیاه ۱۵ میلی متر رول عرض ۱.۵ فولاد مبارکه نباید سخت باشد. این نکات را بخوانید

حداکثر جریان (آمپر) کاری 108 آمپر، نسبت چرخش 50/50 و جریان شروع به کار کمپرسور نیز 269 آمپر می باشد. چیلر تراکمی اسکرو مانند دیگر دستگاه های تبرید دارای چهارقطعه اصلی کمپرسور اسکرو کندانسور شیر انبساط و اواپراتور می باشد. همان طور که در نمودار بالا مشاهده میکنید زمان برق دار شدن شیر برقی لود و انلود در کمپرسور اسکرو در حالت کنترل ظرفیت خطی بین ۱ تا ۱٫۵ ثانیه روشن و حدود ۱۵ الی ۲۰ ثانیه خاموش میگردد. در شکل بالا شماتیک شیرهای کنترلی چیلر کمپرسور اسکرو بیتزر جهت چیلر مورد استفاده نشان داده شده است. از سال 1961 تا 1979 اولریچ شافلر ریاست شرکت بیتزر را عهدهدار بود. شرکت بیتزر در سال 1934 توسط مارتین بیتزر تأسیس شد. کمپرسورهای سیلندر پیستونی نوع نیمه بسته یا سمی هرمتیک کاربرد بسیار گستردهای در صنعت تهویه مطبوع و سرمایشی دارند. شرکت بیتزر یکی از بزرگترین و پیشروترین شرکتهای فعال در حوزه صنایع برودتی و تهویه مطبوع است، که تولیدات اصلی آن انواع کمپرسورهای برودتی میباشد. Th is has ​be​en gener ated with t he help  of GSA Con tent Gener ator DEMO !

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قطعات کمپرسور اسکرو بیتزر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *