تهیه طرح اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث

[ad_1]

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث خبر داد و گفت: مالکان خودروهای لوکس و نامتعارف از بیمه بدنه برای پوشش سایر خسارت ها استفاده می کنند. ماشین های آنها را از تحمیل خود به متوسط ​​و فقیر باز می دارد.

علی خضریان در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث اجباری، اظهار کرد: در قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال 1395 مجلس شورای اسلامی، خودروها به دو نوع عادی و غیرمتعارف تقسیم می شوند. بر اساس این قانون، اگر ارزش خودرو کمتر از نصف غذای کامل یک مرد مسلمان در ماه حرام باشد، خودروی معمولی و در غیر این صورت خودروی نامتعارف محسوب می شود.

خضریان ادامه داد: قانون بیمه شخص ثالث می گوید خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی تنها به میزان خسارت مناسب به گران ترین خودروی معمولی از طریق بیمه شخص ثالث یا مقصر حادثه قابل جبران است. اما در عمل صاحبان خودروی مناسب به دادگاه شکایت می کنند و تقاضای کاهش قیمت می کنند، مابقی خسارت وارده به خودروی آنها از مقصر حادثه گرفته می شود که این امر تنها باعث کاهش تعهدات بیمه گر می شود و دعوی را افزایش می دهد. در دادگاه و فشار اقتصادی مردم ضعیف هستند.

خواندن  25 путовања за 7 месеци

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مایلز گفت: در واقع قربانی که دارای خودروی نامتعارف است، پس از مراجعه به شرکت بیمه و دریافت غرامت بر اساس اصل تناسب از بیمه گر، با مقصر تماس می گیرد. مجدداً از قیمت خودرو تقاضای غرامت می کند.» قوه قضاییه بدون در نظر گرفتن اصل مکاتبات و در نظر گرفتن میزان مسئولیت شرکت بیمه تصمیم می گیرد.

«تصادف تاکسی های پراید با خودروی لوکس چند میلیارد دلاری که تردد کمی در شهرها دارد بسیار نگران کننده است، زیرا در چنین شرایطی حتی قیمت کل پراید تا قبل از پاییز ناچیز خواهد بود. به قیمت آن ماشین لوکس، “او گفت. این می تواند درآمد آنها یا کل دارایی خانواده متوسط ​​و فقیر را از بین ببرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: در خصوص کاهش قیمت خودرو که یکی از مصادیق خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی است، اصل تناسب اعمال شود. خودرو در طرح تغییر قانون بیمه اجباری با صراحت بیشتری ذکر شده و به عنوان یکی از مصادیق خسارت مالی به صراحت به کاهش قیمت خودرو اشاره می کند تا آسیب دیدگان با مراجعه به بیمه و مطالبه خسارت و در مورد خودروهای لوکس اعمال و جلوگیری از افزایش فشار بر مردم.

خواندن  قیمت دستگاه برش فلزات (6)

خضریان در پایان گفت: در واقع صاحبان خودروهای لوکس و نامتعارف برای پوشش سایر خسارات خودروهای خود از بیمه بدنه استفاده می کنند، بنابراین باید از تحمیل این هزینه ها به افراد متوسط ​​و ضعیف جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *