5 درصد از منابع فروش آب سد البرز صرف حوضه داری می شود

[ad_1]

5 درصد از منابع فروش آب سد البرز صرف حوضه داری می شود

ایسنا/ البرز نماینده مردم ساویب الله و ثالگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد 5 درصد از منابع فروش آب سدهای استان البرز که پیش از این به البرز نمی رسید صرف مدیریت حوضه ها شود. در البرز .

به گزارش ایسنا، علی حدادی در مراسم کاشت نهال در شهر دارویی برکت در ساوجبلاغ و بهره برداری از 975 طرح منابع طبیعی در سراسر کشور که به صورت وبینار با مرکز البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بودجه سال 1401 وجود دارد، این است. مهم تلاش برای رسیدگی به مسائل مربوط به جهاد کشاورزی است. مجلس مصوبه ای درباره سندسازی زمین های کشاورزی تصویب کرد که خوب است چرا که کشاورزان امروز به این اسناد نیاز دارند.
وی افزود: همچنین در حوزه مدیریت حوضه و آبخوان و پیشگیری از بحران هایی مانند سیل، امسال در بودجه سال 1401 اعتبار خوبی در مجلس پیش بینی شده است. طرحی را پیشنهاد دادم که 5 درصد از فروش آب سدهای کشور را برای این موضوع کنار بگذاریم که به اقدامات حوضه داری اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه منابع فروش سدهای البرز به استان نرسیده است، گفت: پیشنهادی که در این مورد در مجلس دادم، تخصیص آن منابع برای اقدامات حوضه داری در استان را تصویب کرد.
به گفته وی، باید به موضوع حفاظت از منابع طبیعی توجه ویژه شود و تهدید به فرصت تبدیل شود و از آن برای ایجاد اشتغال استفاده شود.
حدادی با اشاره به اجرای طرح پارک های روستایی در البرز گفت: پارک های روستایی با مشارکت مردم به عنوان تعاونی روستایی ساخته می شود که ضمن ایجاد فرصت، فرصت ایجاد می کند و باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان حمایت می کند، گفت: ساماندهی چاه هایی که مربوط به سال های قبل از سال 85 است توسط وزارت نیرو و آب های منطقه ای ضروری است. امروز شاهدیم که کشاورز 100 هکتار دانه روغنی کلزا تولید کرد که بسیار ارزشمند است اما چاهش در حال بسته شدن است. بررسی ها نشان می دهد که چاه ها متعلق به دهه 50 و 60 است و این گونه کشاورزان باید تحت حمایت قانون قرار گیرند.
انتهای پیام/

خواندن  خبر آموزنده - ایسنا

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *