نگاه به چهل سال دیگر انقلاب باید علمی و دلسوزانه باشد

[ad_1]

همزمان با برگزاری همایش گام دوم از منظر قرآن و حدیث، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارکنان این همایش منتشر شد.

به گزارش ایسنا، متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای همایش گام دوم از منظر قرآن و حدیث به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم (1)

و سپاس خدای رب العالمین را و دعا و درود بر سید ما محمد و آل پاکان و لعنت خدا بر اعدام مشترکشان.

کاری که شما انجام می دهید[ دوستان در مورد گام دوّم و نگاه به برنامه‌ریزی چهل‌ساله‌ی دوّم انقلاب کردید، کار باارزشی است، کار بسیار مهمّی است. از اساس هم هدف همین بود که ما بتوانیم یک چشم‌انداز ترسیم کنیم. یکی از مهم‌ترین کارها در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ترسیم چشم‌انداز است، تا معلوم بشود که ما کجا میخواهیم برویم. یک وقت است که در مقام فکر و تئوری و این قبیل چیزها حرف میزنیم، خب انسان خیلی حرفها دارد و دستمان پر است الحمدلله، امّا ما الان در وسط میدانیم؛ بحث ما از بحث تئوری و بیان ذهنی و فکری گذشته؛ عبور کرده‌ایم. ما الان داریم وسط میدان حرکت میکنیم؛ باید مشخّص کنیم که چه کار داریم میکنیم، کجا داریم میرویم، هدفمان چیست؛ این یک مسئله‌ی مهمّی است. شماها دارید به این کمک میکنید؛ این بسیار خوب است. یعنی یکی از فواید مهمّ این گردهمایی و این کاری که شما انجام میدهید، همین است که چشم‌انداز را تثبیت میکنید، تصویر میکنید، روشن میکنید که ما کجا داریم میرویم و استنادمان چیست.

خواندن  انتصاب معاون توسعه مدیریت استاندار یزد با حکم وزیر کشور

یک نکته‌ی دیگری که در باب نگاه به چهل‌ساله‌ی دوّم مطرح است، این است که ما اگر در اوّل انقلاب ــ البتّه در واقع فرضِ نشدنی است ــ این فرصت را میداشتیم که بنشینیم یک نگاهِ گام اوّل برای چهل سال ترسیم بکنیم، قطعاً وضعمان از وضع فعلی بهتر بود، علی‌الظّاهر جلوتر بود. البتّه اراده‌ی الهی و کمک الهی و مانند اینها مسائلی است که همیشه وجود دارد، لکن به حسب موازین، از حالا جلوتر بودیم. اگر میتوانستیم فکر کنیم و مثلاً فرض کنید که تهاجم نظامیِ یک همسایه‌ی ناباب ]به عنوان مثال[ صدّام را، پیش‌بینی کنیم ــ [چون] ما پیش بینی نمی کردیم؛ یعنی بعد بعضی ها گفتند ممکن است توهین آمیز باشد [بشود، امّا] ما اکثر کارگرانی را که در آن زمان در آنجا فعال بودند کنار گذاشتیم، گفتیم که چنین چیزی اتفاق نمی افتد. اصلاً به ذهن ما خطور نکرد – نه مسئله تحریم که از روزهای اول شروع شد و نه بحث تجزیه طلبی که از همان روزهای اول شروع شد. [پیش‌بینی] انجام شد، می‌توانست بر این اساس برنامه‌ریزی شود. و اگر برنامه ریزی شده بود، اوضاع بهتر می شد. بنابراین، این نگاه به فرصت چهل ساله، دیدگاه این آینده چهل ساله است که در واقع می تواند مبنایی برای برنامه ریزی، برای پیش بینی، دانستن اینکه چه اتفاقی برای ما می افتد. پیش بینی ها و آمادگی ها؛ همچنین پیش‌بینی برای پی بردن به آنچه اتفاق می‌افتد و آمادگی برای برنامه‌ریزی و انجام کارها است. البته ما امروز باید این کار را انجام دهیم و حرکت شما باعث می شود تا مسئولان کشور در این زمینه فعال شوند.

خواندن  اگر طرف مقابل برای تصمیم گیری های سیاسی آماده باشد، می توان به سرعت به توافق خوبی دست یافت

البته این نگاه باید علمی باشد، مستند به معارف اسلامی باشد، دینی باشد و دلسوزانه باشد، از دلسوزان باشد و از آن کسانی باشد که به هدف ایمان کامل داشته باشند. انقلاب و نظام اسلامی حالا در مطبوعات و نوشته ها و مواردی از این دست می بینید که گاهی کسانی که مثلاً از برخی منابع نامعتبر و دلسوزانه الهام می گیرند و به آن منابع تکیه می کنند، آینده را به گونه ای دیگر ترسیم می کنند. از سوی دیگر، اگر گروهی از مؤمنان عاقل و علاقه مند، مؤمنان مبتنی بر اصول دینی را برای ترسیم آینده تعیین کنید، آینده روشن و خوبی را ترسیم خواهند کرد. به مشکلات آن فکر می کنند، پیش بینی می کنند و به مسئولان و کارگزاران کشور پیش بینی می کنند.

از شما برادران عزیز بسیار سپاسگزارم که به این موضوع فکر کردید و خدا را شکر که در حوزه علمیه کومو مضامین قوی وجود دارد و شما واقعا فعال هستید، کار می کنید، تلاش می کنید. آرزوی ما در مورد پدرخوانده همیشه این بوده که بتوانیم متناسب با نیاز روز کارهای عمیق و مدرن انجام دهیم که بحمدالله امروز انسان تا حد زیادی می بیند.

خواندن  1401 جلسه بررسی بودجه همچنان ادامه دارد

درود بر شما باد و خداوند شما را بیامرزد و برکت دهد

«1 در ابتدای این جلسه، هیئت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضاایرانی (دبیر علمی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث) سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *