روانپزشک خواستار اجرای کامل کنوانسیون سلاح های شیمیایی شد

[ad_1]

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در نشست امروز شورای امنیت در مورد سوریه اظهار داشت: سیاسی شدن اجرای کنوانسیون سلاح های شیمیایی و استفاده از سازمان منع سلاح های شیمیایی برای اهداف سیاسی منفی بزرگی است. پیامدهای کنوانسیون.” با.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی در این نشست خواستار اجرای کامل، کارآمد و بدون تبعیض کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و همچنین حفظ اقتدار و صلاحیت سازمان شد.

نماینده کشورمان به اجرای تعهدات سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه به تعهدات خود در کنوانسیون عمل می کند و به همکاری با سازمان منع تسلیحات شیمیایی و گزارش نود و هشتم این سازمان درباره انهدام سلاح های شیمیایی در این سازمان ادامه می دهد. قلمرو او در 17 ژانویه 2022 ارائه کرد. علاوه بر این، سوریه مرتباً اطلاعاتی را در مورد در اختیار داشتن و استفاده از سلاح های شیمیایی توسط برخی سازمان های تروریستی به دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی و دبیرخانه سازمان ملل ارائه می داد.

خواندن  وزرای خارجه ایران و کرواسی بر لزوم گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کردند

سفیر کشورمان گفت: ایران با توجه به پیامدهای فاجعه بار و هولناک استفاده سیستماتیک از سلاح های شیمیایی توسط صدام، دیکتاتور سابق عراق در جریان تجاوز به ایران، جمهوری اسلامی ایران از هر زمانی با استفاده از سلاح های شیمیایی مخالف است. در هر کجا، در هر زمان و در هر شرایطی، انهدام کامل تمامی سلاح های شیمیایی در مقیاس جهانی و همچنین اجرای تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از تولید آن، می تواند تضمین کند که سلاح های شیمیایی دیگر هرگز مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

وی در پایان از برگزاری جلسات ماهانه و مکرر شورای امنیت درباره سوریه انتقاد کرد و گفت: درخواست مجدد از شورای امنیت برای استفاده از جلسات شورای امنیت درباره سوریه را تکرار می کنیم. اختصاص جلسه ماهانه شورا و تکرار نظرات و ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه برای کارآمدی شورای امنیت خوب نیست.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *