آخرین وضعیت همکاری ایران و آذربایجان

[ad_1]

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در تشریح اجرای تفاهم نامه تبادل گاز ایران، ترکمنستان و آذربایجان گفت: این پروژه از اوایل دی ماه آغاز شده و همکاری ها ادامه دارد.

علی علیزاده در گفت وگو با ایسنا؛ وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای تفاهم نامه تبادل گاز ایران، ترکمنستان و آذربایجان گفت: همانطور که می دانید این تفاهم نامه در عشق آباد امضا شد و اولین تفاهم نامه جدیدی است که با دولت جدید ایران امضا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از اوایل دی ماه سال جاری آغاز شده و همکاری ها در جهت مثبت ادامه دارد.

پروژه تفاهم نامه تبادل گاز از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شده و همکاری ها در جهت مثبت ادامه دارد.

قرارداد سه جانبه مبادله گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور کشورمان و رئیس جمهور آذربایجان در عشق آباد ترکمنستان امضا شد.

بر اساس این قرارداد، سالانه یک میلیارد و حداکثر دو میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران منتقل می شود.

خواندن  دستگاه پرس برک چیست ؟

پیش از این وزیر نیرو کشورمان بر آمادگی خود برای توسعه و تداوم تبادل برق بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: مطالعاتی در زمینه همکاری ایران، آذربایجان و روسیه در زمینه برق انجام شده و ایران آمادگی دارد تا شروع همکاری در زمینه هماهنگ سازی شبکه های الکتریکی وجود دارد.

در همین راستا، وزیران نیرو جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان اخیراً در حاشیه اجلاس صادرات گاز دوحه با یکدیگر دیدار کردند که یکی از محورهای گفتگوی این مقامات، ارتباط این سه نفر بود. شبکه برق کشورها

سفیر آذربایجان در تهران همچنین در مورد مکالمات مبتنی بر اتصال شبکه ایران، روسیه و آذربایجان وی گفت: وزرای انرژی و انرژی هر سه کشور در این دیدار در دوحه این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادند، البته پیش از این نیز در مورد پروژه برق صحبت و تبادل نظر شده بود.

فعالیت برای ایجاد کریدورهای انرژی بین ایران، آذربایجان و روسیه در حال انجام است و این قانون طی روزهای آینده اعمال خواهد شد.علیزاده تاکید کرد: برای ایجاد کریدور انرژی بین ایران، آذربایجان و روسیه کارهایی در حال پیگیری و کار است. در واقع هر سه کشور از این لایحه در این زمینه حمایت می کنند و معتقدیم این قانون در روزهای آینده اجرایی خواهد شد. “

خواندن  حذف انحصارها و برخورد قانونی با عوامل پشت پرده بر رشد صنعت خودرو تاثیر می گذارد.

این دیپلمات آذربایجانی همچنین درباره برنامه های کشورش برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته ما شاهد افزایش 30 درصدی تجارت بوده ایم.همچنین می دانید که 132 کیلومتر از کشورهای همسایه ایران و آذربایجان از اشغال آزاد شده است و این کشورها چشم اندازها و فرصت های جدیدی برای همکاری با ایران ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه ساخت گذرگاه های مرزی جدید در این منطقه برنامه ریزی شده است، گفت: از شرکت های ایرانی برای بازسازی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد شده دعوت شده است و مذاکرات بر روی 15 قانون اساسی در حال انجام است. در عین حال، این اقدامات مستلزم افزایش گردش مالی و تقویت روابط اقتصادی و مالی دو کشور است.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *