آیا تحریم های گسترده علیه روسیه ماشین جنگی پوتین را متوقف می کند؟

[ad_1]

این تحریم‌ها از سوی برخی کشورها علیه روسیه قابل پیش‌بینی بود و روسیه از عواقب این جنگ آگاه است و در انتظار موضوع تحریم، عملیات نظامی را علیه کی‌یف آغاز کرد.

شعیب بهمن وی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چقدر فکر می کند تحریم های گسترده علیه روسیه می تواند از سوی کرملین جلوی جنگ را بگیرد، گفت: آنها سیاست و رویکرد راهبردی کشورهای تحریم شده را تغییر نداده اند و در واقع کشورهای تحریم شده تغییر داده اند. رویه های سیاست خارجی خود را در سطح کلان تغییر نداده اند.

چنین تحریم هایی برای روس ها قابل پیش بینی بود و آنها با آگاهی کامل از پیامدهای جنگ به اوکراین حمله نظامی کردند.

وی این موضوع را در ارتباط با این موضوع بیان کرد به نظر نمی رسد تحریم ها رویکرد سیاست خارجی کرملین را تغییر دهد او گفت: «روسیه در سال 2014 نیز به دلیل اوکراین و الحاق کریمه با تحریم‌ها مواجه شد، اما این تحریم‌ها رویکرد سیاست خارجی این کشور را تغییر نداد. عملیات نظامی در اوکراین مشمول تحریم های گسترده خواهد بود. در واقع چنین تحریم هایی برای روس ها قابل پیش بینی بود و آنها با آگاهی کامل از عواقب جنگ، حمله نظامی به اوکراین را آغاز کردند. سیاست خارجی روسیه در قبال اوکراین احتمالا به دلیل تحریم ها تغییر نخواهد کرد.

روسیه منافع ژئوپلیتیکی زیادی در اوکراین دارد و حتی این منافع ژئوپلیتیکی ممکن است برای روسیه مهمتر از تحریم ها باشد. از نظر امنیت ملی و منافع ژئوپلیتیکی، اوکراین برای روسیه بسیار مهم است. کوچکترین تغییر در این کشور برای روسیه از نظر امنیت ملی بسیار مهم است.

در سال های اخیر روس ها به جای نگه داشتن درآمدهای ارزی خود در بانک های خارجی، آن را به طلا تبدیل کرده و آن را در داخل روسیه نگه داشته اند. آنها با این استراتژی سعی در کاهش اثرات اولیه تحریم ها به دلیل ذخایر بالای طلا دارند.وی در بخش دوم سخنان خود گفت: روسیه پس از تحریم های کشورهای غربی در سال 2014 در مورد اوکراین، اقداماتی را برای کاهش نفوذ خود در موضوع تحریم ها انجام داده است و در این زمینه می توان به این موضوع اشاره کرد. چندین حوزه خاص: در یک زمینه روسیه یک سیستم پولی و بانکی به نام سوئیفت روسیه راه اندازی کرده است اگرچه به اندازه سوئیفت بین المللی نیست، اما بخشی از روابط پولی و بانکی روسیه با کشورهایی که با آنها روابط تجاری دارد حفظ می کند. از سوی دیگر، روس ها در سال های اخیر آن را تبدیل به طلا کرده و به جای اینکه به صورت ارزی در روسیه نگهداری کنند، آن را در داخل روسیه نگه داشته اند. آنها با این استراتژی سعی در کاهش اثرات اولیه تحریم ها به دلیل ذخایر بالای طلا دارند.

خواندن  پالایشگاه دوم به زودی به فارس واگذار می شود / سال 1401 سال جهش اقتصادی است

باخمن همچنین گفت: روسیه در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا حد امکان در روابط اقتصادی با برخی کشورها از جمله ایران، هند، چین و ونزوئلا حرکت کند. دلار را حذف کنید وی با بیان اینکه باید از پول ملی دو کشور در روابط تجاری با این کشورها استفاده شود، افزود: روسیه در این مدت قراردادهای مختلفی با کشورهای مختلف منعقد کرده و در این راه با برخی کشورها پیشرفت خوبی داشته است. در حال حاضر 60 درصد معادلات تجاری چین و روسیه بر اساس ارزهای ملی دو کشور است و این راهبردی است که روس ها در آینده نیز ادامه خواهند داد.

این کارشناس روس همچنین با تاکید بر اینکه تعاملات اقتصادی روسیه با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی گسترده است، گفت: بر اساس آخرین آمار، روسیه حدود 250 میلیارد دلار تعامل اقتصادی با کشورهای اروپایی دارد و اگر غرب بخواهد به طور کامل وارد شود. مراحل تحریم روسیه، خود آنها از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و ممکن است با وجود اعلام این تحریم ها، خود کشورهای اروپایی آن را جدی نگیرند و اجرای این تحریم ها شکننده باشد، بنابراین در سال 2014 بارها تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند. روسیه به طور جدی به دلیل منافع اقتصادی خود و چالش های اقتصادی که با آن مواجه بودند.

خواندن  اتخاذ رویکرد انسان‌مدارانه برای بهبود محیط زیست شهری

وی افزود: در حال حاضر روسیه حدود 32 درصد گاز خود را به کشورهای اروپایی صادر می کند و این کشورها در حال حاضر هیچ جایگزین مستقیم و فوری برای گاز روسیه ندارند، حتی اگر بخواهند روسیه را در این زمینه تحت فشار قرار دهند یا اگر روسیه نتواند به دلیل گاز می فروشد هزینه ها و منافع خود را دارد. می تواند در مورد مسائل امنیت انرژی تصمیم گیری کند.

باخمن با بیان اینکه در بحث تحریم ها باید ابعاد این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کرد، از جمله فشارهایی که این تحریم ها بر تحریم کنندگان وارد می کند، افزود: قطعا تحریم ها بر اقتصاد روسیه تاثیر جدی دارد. اقتصاد این کشور نیز در برخی زمینه ها به ویژه در درازمدت دچار مشکل خواهد شد، اما همانطور که گفتم باید شرایط کسانی که این تحریم ها را اعمال می کنند را نیز در نظر بگیریم و بررسی کنیم که آیا خودشان چه چالش هایی دارند. اعمال این تحریم ها؟

خواندن  امام جمعه تفرش منصوب شد

از دیدگاه جمعیت روسیه، جنگ کنونی فقط جنگ بین اوکراین و روسیه نیست، بلکه معتقدند جنگی است که آمریکا با هدف تأثیرگذاری بر قدرت روسیه آغاز کرده است.او همچنین پرسید که فکر می‌کند تحریم‌ها چگونه بر دیدگاه افکار عمومی روسیه به دولت پوتین و سیاستمداران آن تأثیر می‌گذارد و آیا این می‌تواند افکار عمومی روسیه را به خاطر تحریم‌های سیاست فعلی تحت فشار قرار دهد. وی برای بازنگری در موضوع اوکراین اظهار داشت: به عنوان یک قاعده، اعمال تحریم های اقتصادی گسترده ممکن است در نهایت منجر به نارضایتی مردم روسیه شود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که از نظر جمعیت روسیه، جنگ کنونی فقط جنگ بین اوکراین و روسیه نیست، بلکه آنها معتقدند جنگی است که ایالات متحده با هدف نفوذ بر قدرت روسیه آغاز کرده است. آن اساس نظرسنجی های عمومی در روزهای اخیر نشان می دهد که محبوبیت پوتین در میان مردم روسیه افزایش یافته است و اکثریت افکار عمومی روسیه با وجود ناملایمات و فشارها همچنان از رهبر کشورش در جنگ حمایت می کنند.

وی ادامه داد: دیدگاه ضد آمریکایی در افکار عمومی روسیه نیز جدی تلقی می شود، زیرا در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، 78 درصد از کسانی که به پوتین رای داده بودند، رای خود را به پوتین به اتخاذ سیاست مستقل در روسیه نسبت دادند. . بین المللی و مخالفت با آمریکا و غرب.

بهمن تصریح کرد: این تحریم‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت تأثیری بر افکار عمومی روسیه نداشته باشد، اما در درازمدت اگر بر عواقب این تحریم‌ها غلبه نشود، می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد و در درازمدت شاهد اعتراض‌ها به این تحریم‌ها باشیم. پیامدهای این تحریم ها در روسیه.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *