غنی سازی 60 درصدی غربی ها را پای میز مذاکره آورده است

[ad_1]

ایسنا/ اصفهان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: غنی سازی حداکثر 60 درصد است و همین موضوع باعث شده تا غربی ها به سرعت وارد مذاکره شوند و با لغو تحریم ها، غنی سازی 20 و 5 درصد ادامه پیدا کند.

محمد اسلامی امروز (جمعه 6 اسفند) در مسجد صاحب الزمان اصفهان با اشاره به وصیت ریچارد نیکسون به روسای جمهور آمریکا، اظهار کرد: نیکسون به مزیت ها از جمله ذخایر عظیم، نیروی کار مستعد، انگیزه ایدئولوژی اشاره کرد. . قدرت رهبری ایران به روسای جمهور آمریکا توصیه می کند که اجازه ندهند ایران به فناوری پیشرفته مجهز شود، زیرا در این صورت هیچ کس نمی تواند با ایران مخالفت کند.

وی با اشاره به موقعیت ایران بر سر چهارراه جهان و اهمیت راهبردی آن، افزود: اگرچه نیروهای آمریکایی در زمان شاه در این دروازه جهان مستقر بودند و تلاش می کردند زیرساخت های خود را توسعه دهند، اما با انقلاب اسلامی، کانون توجه نیروهای آمریکایی بود. برنامه های آمریکا تغییر کرد و از فرماندهی نیروی زمینی، دریایی، هوایی و فرماندهی “سنتکام” به یکی از کشورهای عربی منتقل شد.

اسلامی بابیان اینکه هدف اصلی آمریکا جلوگیری از ورود ایران به فناوری های جدید است، تصریح کرد: علم و فناوری تقویت می شود و می تواند کشورها را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اگرچه دیپلماسی قوی بر دو رکن قدرت مادی و قدرت نظامی استوار است، اما باید توجه داشت که مبنای ایجاد قدرت مادی و نظامی، قدرت علم و فناوری است. “

خواندن  معرفی انواع تابلو برق صنعتی

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد علمی اشاره کرد و افزود: امروز دعوا بر سر برنامه هسته ای، حقوق بشر، حقوق زنان و فلسطین نیست، بلکه ورود به عرصه حرام علم و فناوری منجر به این شده است که انواع توطئه ها، تحریم ها، خرابکاری ها و آزار و اذیت ها.» بر ملت ما حکومت کن

اسلامی ادامه داد: دشمن می خواهد با تحریم، ترور، رشوه و کارشکنی مانع از رسیدن ایران به اوج افتخار شود.

وی به سابقه 47 ساله پیوستن ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: اگرچه در بندهای 2 و 3 اساسنامه آژانس به صراحت بر حمایت، مشاوره، کمک و حمایت در دسترسی کشورها به انرژی هسته ای تاکید شده است، اما نه تنها حمایت از ایران. . این کار انجام نشد، اما آنها هر روز به بهانه خرید بمب اتم ممانعت می کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: بیش از 1500 فرد و شرکت تحریم شده اند که بیشتر آنها مرتبط با انرژی هسته ای نیستند، بلکه شرکت های پیشرو و دفاعی به بهانه انرژی هسته ای تحریم شده اند تا از پیشروی ایران جلوگیری کنند. “

وی درباره اهداف تحریم های دشمن گفت: ضربه زدن به پول ملی، ایجاد انحراف و فساد در عملکرد مالی و اقتصادی کشور، بدبینی مردم و جوانان به مسئولان، سیاه نمایی و براندازی نظام از اهداف تحریم ها بود. ” “

اسلامی افزود: کارشناسان استکبار اعلام کرده اند که یک شب 40 درصد پول ملی ایران را زدیم و اگر دوباره این اتفاق بیفتد جمهوری اسلامی ایران ساقط می شود اما کسانی که در قلعه بودند نقشه دشمن را نخواندند و عده ای در داخل بودند. بازی در همان پازل دشمن «با افزایش قیمت دلار به بهانه حمایت از صادرات پدر اقتصاد و خانوار کشور.

خواندن  چهار راه ورق نسوز چیست ؟ + کاربرد می‌تواند شما را شکست ناپذیر کند

رئیس سازمان انرژی اتمی بابین گفت: دشمن با تحریم تلاش می کند تسلیم شود. نسبت به مسئولان بدبین باشیم.

وی ادامه داد: دشمن در صدد تغییر باورهای نسل جوان است و سعی دارد از جوانان امروزی بپرسد که چرا با ایجاد مشکلات برای زندگی و برخی گمانه زنی های روانی انقلاب کردیم؟

اسلامی در خصوص غنی سازی و مذاکرات هسته ای نیز گفت: غنی سازی حداکثر 60 درصد است و همین امر باعث شده تا غربی ها به سرعت وارد مذاکره شوند و لغو تحریم ها غنی سازی 20 و 5 درصدی را ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: توانمندی های داخلی نشان داده است که برگشت پذیری امکان پذیر است و توانمندی ها در غنی سازی به گونه ای است که هر تصمیمی از سوی سیستم گرفته شود، قابل اجرا است.

وی افزود: قانون راهبردی مجلس 100 درصد اجرا شده و در برخی زمینه ها جلوتر هستیم و امیدواریم عامل خوبی برای رفع تحریم ها باشد و از طرفی مذاکرات در حال انجام است و امیدواریم با رفع تحریم ها به توافقی پایدار برسیم. تحریم».

رئیس سازمان انرژی اتمی بابین با بیان اینکه در مسائل حقوقی تضمینی وجود ندارد، افزود: آنچه وجود دارد این است که دولت آمریکا متعهد است از این مذاکرات خارج نشود.

خواندن  بازدید هیئت عالی نظامی تاجیکستان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

اسلامی افزود: فعالیت های هسته ای در 4 محور انجام می شود که یکی از آنها تدوین سند جامع توسعه سازمان و با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد دیگری مانند انرژی هسته ای است. سند توسعه 10000 مگاوات و سند توسعه.» «نیروی انسانی نیز در دستور کار است.

وی گفت: فعال سازی چرخه سوخت و توسعه معدن تولید کیک زرد در دستور کار است و امروز باید ظرفیت 140 تنی 10 برابر افزایش یابد.

اسلامی همچنین از دیگر فعالیت ها در حوزه غذایی و کشاورزی در زمینه پیشگیری از 30 درصد مواد غذایی و کمک به خانوار و اقتصاد ملی و همچنین ساخت 100 درصد راکتورهای ایرانی با کمک صنعت کشور یاد کرد.

وی به ماجرای اوکراین اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت اوکراین با امکانات و ظرفیت های فراوان مایه عبرت است چرا که ابتدا آن را با انقلاب مخملی هماهنگ کردند و سپس خلع سلاح کردند. البته هیچ جا به تعهدات خود عمل نکردند. آنها همچنین به اوکراین قول دادند که در جریان درگیری از آنها حمایت خواهیم کرد و این درسی است که نباید به هیچ نیرویی غیر از خدا تکیه کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: 20 سال پیش صهیونیست ها می خواستند شهید فخری زاده را بکشند اما موفق نشدند. در آن مدت از سطح حفاظت بالایی برخوردار بودند. در این سال‌ها برنامه‌ریزی‌هایی برای گزارش دادن به مواردی که می‌ترسیدیم به مافوق خود گزارش کنیم، محقق شد.»

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *