سفر با هواپیمای خارجی همچنان گران بود

[ad_1]

اگرچه سازمان هواپیمایی مالیات بر ارزش افزوده را مشمول پروازهای خارجی نمی‌داند، اما رئیس انجمن حمل‌ونقل هوایی و خدمات جهانگردی ایران می‌گوید: این مالیات همچنان در پروازهای خارجی از مردم اخذ می‌شود و هزینه‌ها و اهمیت شکایت موجب شده است. مطرح شده است.”

حرمت الله رفیعی که سوم اسفندماه در نامه ای به رئیس شرکت هواپیمایی با اشاره به تخلفات برخی شرکت های هواپیمایی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده از سازمان خواسته بود دستور لغو مالیات بر ارزش افزوده پروازهای بین المللی را صادر کند، حالا به ایسنا گفت: «و چند روز پس از ارسال آن نامه به رئیس سازمان هواپیمایی و علیرغم اینکه همان سازمان مالیات بر ارزش افزوده را در اطلاعیه پروازهای خارجی لحاظ نکرده است، این مالیات حتی در صورت کنسل شدن بلیت همچنان از شهروندان اخذ می شود.» مردم.

در آستانه فصل سفر در نوروز و فروش تورهای خارجی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نامه ای به رئیس سازمان هوانیروز و محسن رضایی معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون اقتصادی نخست وزیر ارسال کرد. و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی. خاندوزی وزیر اقتصاد، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفتند: متاسفانه علیرغم پاسخ صریح سازمان مبنی بر عدم پذیرش مالیات بر ارزش افزوده در پروازهای بین المللی، اما در صورت عدم پذیرش مالیات بر ارزش افزوده در پروازهای بین المللی، متأسفانه این موضوع در دستور کار قرار گرفت. ، برخی از خطوط هوایی همچنان این مالیات را اعمال می کنند.

خواندن  مقام روسی: روابط چندگانه و دوستانه تهران و مسکو روز به روز در حال افزایش است

بنابراین بر اساس موارد زیر لازم است:

آ. بیانیه یاتا انجمن بین‌المللی هوانوردی مندرج در سند 8622 ایکائو و استانداردسازی آن، کنوانسیون شیکاگو، که دولت ایران رسماً عضو آن است و متعهد به سیاست تجارت بین‌المللی و برابری خود است، مبتنی بر سیاست عدم تعهد آن است. صراحتاً مشمول قوانین مالیات بر ارزش افزوده در کشور مبدا برای پرداخت هزینه مربوطه می شود.

ب- ماده 1 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شورای اسلامی ایران، عرضه کالا و خدمات در ایران را مشمول مالیات بر ارزش افزوده می داند، بنابراین از نظر حمل و نقل عمومی مسافر و بار توسط شرکت های هواپیمایی بین المللی. از ایران خارج از ایران است و مغایر با اهداف این قانون است.

ج) شرکت های هواپیمایی بین المللی از رعایت قوانین سایر کشورهای مشمول مالیات بر ارزش افزوده در زمینه مالیات بر ارزش افزوده منع می شوند، مگر در کشور خود.

ضمناً در صورت نیاز این انجمن آمادگی دارد تا مدارک و مدارک بیشتری را شخصاً ارائه نماید.

خواندن  از تصفیه آب‌های سطحی و زیر زمینی تا بازیافت آب برج خنک کننده

لازم به ذکر است که در همین مدت کوتاه تعداد شکایات وارده به این انجمن حکایت از تلاطم کسب و کار، محاسبه نشدن خروج ارز از کشور و تضییع حقوق بیت المال دارد.

بر اساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی، قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت بلیت هواپیما از 22 آذرماه ارائه شد. خطوط هوایی خارجی مشخص شد که این قانون با قوانین حمل و نقل بین المللی و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) مغایرت دارد و آنها با استناد به ابهامات به این قانون اعتراض کردند. کارگزاران ایرانی نیز انتقال ارز از کشور و تحمیل هزینه های بیشتر به خانواده های ایرانی را از تبعات اجرای این قانون دانستند. همچنین اعضای کمیسیون مدنی مایلز و فراکسیون سفر و زیارت اقتصادی مایلز قول دادند هر چه زودتر این ایراد و مغایرت حقوقی برطرف شود و حتی قانون مربوط به آن در بودجه 1401 تغییر کند.

سازمان هواپیمایی صراحتاً در اطلاعیه‌ای از ۲۱ بهمن ماه اعلام کرد: «از آنجایی که قانون مالیات بر ارزش افزوده مختص تحویل کالا و خدمات در ایران است، مشمول پروازهای خارجی نمی‌شود. اما این سازمان پروازهای داخلی را مشمول مالیات بر ارزش افزوده می داند و توضیح می دهد: بر اساس مفاد ماده 2 قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالا و خدمات در ایران و واردات و صادرات آنها از نظر مالیات و عوارض. مشمول مقررات هستند. . بنابراین تا زمانی که شرکت های هواپیمایی مقدمات حمل و نقل مسافر و بار را فراهم می کنند، موظفند بسته به مورد، مالیات و عوارض ارائه خدمات حمل و نقل هوایی در ایران را از مسافر یا خریدار خدمات حمل و نقل دریافت و دریافت کنند. .

خواندن  ادامه شگفتی‌سازی خلیج فارس ماهشهر در جام حذفی با حذف نفت مسجدسلیمان

مالیات بر ارزش افزوده حمل و نقل هوایی در حالی اعمال می شود که قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی در سه سال اخیر به بهانه افزایش نرخ ارز به طور مداوم در حال افزایش بوده و در نتیجه سهم حمل و نقل هوایی از سبد کالای خانگی ایران افزایش یافته است. کاهش یافته است. .

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *