افزایش 2 تا 3 برابری مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان غربی سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در خصوص تهیه توافقنامه توسعه تجارت بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران گفت: 52 کالای تولید و صادرات دو طرف مشمول حقوق گمرکی و تجارت ترجیحی می شود. . تحت این موافقتنامه.

علی علیزاده امروز یکم اسفندماه در دیدار با محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: امیدواریم این توافقنامه بین دو طرف در آینده نزدیک موجب بهبود تجارت جمهوری اسلامی ایران و ایران شود. ” جمهوری آذربایجان.”

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری های اقتصادی دو طرف بر اساس تشابهات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایران و جمهوری آذربایجان، افزود: روسای جمهور ایران و آذربایجان نیز بر ارتقای همکاری ها و زمینه سازی تاکید دارند. برای توسعه روابط».

سال گذشته سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از افزایش 30 درصدی مبادلات تجاری دو کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم بر اساس توافقنامه جدید این حجم مبادلات تجاری را دو یا سه برابر کنیم که در این صورت می‌خواهیم. به اهدافمان برسیم.” “

خواندن  بحران گرد و غبار یک مشکل بین المللی است

علیزاده بازسازی مناطق آزاد شده در منطقه قره باغ را زمینه ای برای توسعه همکاری ها با ایران به ویژه با آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: جمهوری آذربایجان در نظر دارد از ظرفیت های سرمایه گذاران کشورهای مختلف برای اجرای پروژه های مختلف استفاده کند. ” که در آن باز هم تمام تلاش خود را برای میزبانی از سرمایه گذاران ایرانی به ویژه آذربایجان غربی انجام خواهیم داد.

وی گفت: 11. اجلاسی با هدف جذب سرمایه گذار در اسفندماه (30 اسفند) در آذربایجان برگزار می شود که امیدواریم سرمایه گذاران آذربایجان غربی نیز در آن حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه استان آذربایجان غربی، وی جمهوری آذربایجان را یکی از مقاصد محصولات کشاورزی آذربایجان غربی دانست و افزود: همچنین اقلام صادراتی به روسیه از خاک جمهوری آذربایجان عبور می کند. . ، که ما قصد داریم از آن عبور کنیم.”

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران به کمک آن کشور در ترانزیت کالا به ترکیه از خاک نخجوان اشاره کرد و ادامه داد: از آینده شروع کنیم.

خواندن  کانکس سردخانه زیر صفر

علیزاده تصریح کرد: در مورد نخجوان از ابتدا مشکلی برای تردد از ایران وجود نداشت و با وجود گسترش تاج، تردد برقرار شد.

وی افزود: تمامی افرادی که بخواهند از نخجوان به جمهوری آذربایجان بروند این ویزا در فرودگاه نخجوان ارائه می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *