سومین مجمع عمومی حزب جمهوری خواه برگزار می شود

[ad_1]

دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این حزب در اکثر استان های کشور دفاتری ایجاد کرده است، گفت: سومین مجمع عمومی این حزب در ماه آینده برگزار می شود.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دنیای امروز، حزب یکی از ارکان اساسی جامعه است و در سنت کشورهای دموکراتیک به دولت سایه معروف است، اظهار کرد: این حزب یکی از ارکان اساسی جامعه است. وظايف اصلي احزاب جذب و تربيت پرسنل سياسي و نظارت بر كار دولت ها و نيز تهيه و تدوين طرحي براي اداره بهينه دولت است.

وی در ادامه با انتقاد از عدم درک ضرورت احزاب و عدم ایفای نقش احزاب بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سال پیش اولین مجمع عمومی خود را برگزار کرد و ماه آینده سومین مجمع را برگزار خواهیم کرد. فعالیت های حزبی از قبیل برگزاری مجمع عمومی، جلسات شورای مرکزی، انتخاب احزاب، تشکیل واحدها و دفاتر استانی انجام شده و یا در حال انجام است. ما دفاتر حزبی خود را در اکثر ولایات ایجاد کرده ایم.

خواندن  ‏اهتزار پرچم ایران در قطر در پی راهیابی تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی

این فعال سیاسی ادامه داد: دفاتر مختلف احزاب وظایف مختلفی دارند از جمله نظارت بر دستگاه حاکمه به عنوان مثال دفتر اقتصادی حزب بر برنامه ها و نظام اقتصادی کشور نظارت دارد و تحلیل های خود را به حزب ارائه می کند. اظهارات یا اخطارها توسط طرف ارائه می شود. در سایر دفاتر احزاب هم همینطور.

منتجب نیا با بیان اینکه نظارت این حزب با انتقاد و حمایت همراه بود، گفت: در کنار نقد، برنامه ها و پیشنهادهایی هم ارائه می کنیم. عناصر حکومتی نیز باید پذیرای نقد باشند. به هر حال حزب حلقه واسط مردم و حکومت است و می تواند مطالبات مردم را به دولت منتقل کند، افکار عمومی را رهبری کند و در مقابل جامعه پاسخگو باشد.

دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: احزاب ما باید به وظایف خود بازگردند. مردم احزاب را نگاه می کنند، ستادهای انتخاباتی را تماشا می کنند چون احزاب در طول سال کاری به مسائل اجتماعی ندارند و فقط قبل از انتخابات کار می کنند. این روش خود طرفین را ضعیف می کند. احزاب باید در خوشی و بدبختی در کنار مردم باشند. ما در حزب جمهوری هم چنین رویکردی داریم و در صحنه های مختلف تا جایی که می توانستیم در کنار مردم بودیم و نظرات خود را به گوش مسئولان رساندیم.

خواندن  خرید میزئ ناهار خوری در بازار

وی ادامه داد: پس از حوادث افغانستان و روی کار آمدن طالبان در این کشور خواستار تجمع قانونی شدیم اما وزارت امور خارجه و کشور تایید نکرد و به ما اجازه نداد. در حالی که مسئولان به ویژه در وزارت کشور باید اجازه دهند احزاب روی صحنه بیایند. بتوانیم مطالبات مردم را به صورت منضبط و قانونی برسانیم. اگر این اتفاق نیفتد، مطالبات مردم خاکستر می شود، بنابراین هر دو طرف باید به وظایف خود عمل کنند و مسئولان باید زمینه ایفای نقش احزاب را فراهم کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *