یک توافق خوب چه ویژگی هایی دارد؟

[ad_1]

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافق خوب در وین شامل سه مولفه لغو تحریم ها، اخذ تضمین کافی از طرفین برای انجام تعهدات و بررسی اجرای تعهدات است.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی های دستیابی به توافق مطلوب در وین، اظهار کرد: آنچه در مذاکرات مهم است و یکی از شروط اساسی دستیابی به توافق، لغو همه تحریم ها است. موضوع تعلیق تحریم ها را به هیچ عنوان نمی پذیریم. درخواست ما در وهله اول لغو همه تحریم ها است.

وی افزود: ثانیا برای ما بسیار مهم است که تضمینی برای پایبندی طرفین به تعهداتی که داده اند دریافت کنیم. در مذاکرات قبلی تضمین های لازم اخذ نشد و در نتیجه شاهد خروج یکجانبه آمریکا و نقض توافق بودیم. در مرحله سوم باید تایید انجام شود. این راستی‌آزمایی باید به‌گونه‌ای انجام شود که نشان دهد آیا این توافق در عمل می‌توانست منافع ما را تامین کند یا خیر. توافقی که این سه ویژگی را داشته باشد از نظر ما مطلوب است.

خواندن  سه اقدام مهم مالیاتی دولت از دیدگاه بهادری جهرمی

نماینده مردم طالقان، ساویب‌الله، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مطلوب این است که این قرارداد تنها روی کاغذ نباشد، بلکه به تعهدات خود در عرصه عمل عمل کرده و منافع کشور را تامین کند. یک توافق مطلوب نه تنها روی کاغذ خواهد بود، بلکه در عمل منافع کشور را تامین خواهد کرد. این توافق خوب زمانی حاصل می شود که به منافع ملی نگاه کنیم که خوشبختانه در این دولت حاکم است. امروز منافع ملی ایجاب می کند که همه تحریم ها لغو شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ظرفیت های داخلی در دولت انقلابی و مجلس به خوبی در نظر گرفته شده است و همزمان تیم مذاکره کننده ما با آمادگی کامل برای دستیابی به توافق مطلوب وارد وین شد. سه مولفه لغو تحریم ها، ضمانت های کافی و راستی آزمایی از محورهای اصلی تیم مذاکره کننده است و توافق حاصل شده در این زمینه قطعاً منافع ملی را تامین خواهد کرد.

خواندن  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

آمریکایی ها پشت این مذاکرات هستند

وی افزود: در دوره قبل مذاکرات با اطمینان انجام شد اما نتیجه ای برای کشور حاصل نشد. اما این بار تیم ما روی صحنه آماده است و آمریکایی ها هستند که از مذاکرات عقب هستند و در زمین حضور ندارند. تیم مذاکره کننده در راستای منافع ملی گام برمی دارد. از سوی دیگر نباید همه مشکلات کشور را به وین و مذاکرات گره زد. امروز همزمان با لغو تحریم ها، حرکت خنثی سازی تحریم ها در کشور آغاز شد و این بار نیز با قدرت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *