دستور ویژه رئیس دادگستری برای اعطای مرخصی به زندانیان

[ad_1]

رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی سراسر کشور دستور داد به مناسبت اعیاد رجبیه و در آستانه ماه شبث به زندانیان عیدی ویژه بدهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه دادگستری، حجت الاسلام محسنی اژه ای با تاکید بر تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به اعطای مرخصی به زندانیان و محکومان جرائم غیر مشمول بخشنامه به تمامی واحدهای قضایی ابلاغ کرد. به مناسبت اعیاد رجبیه و شعبانیه.

در این بخشنامه به منظور دستیابی به اهداف عالی در بازپروری اجتماعی و اخلاقی زندانیان، برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و خانواده و رعایت هشدارهای ستاد ملی ویروس کرونا در خصوص شیوع موج جدید بیماری کووید، آمده است: به زندانیان محکوم باید از 16 فوریه تا 31 مارس یا از 30 مارس تا 19 مارس 1400 مرخصی داده شود، با تأمین و امنیت مناسب.

کلیه محکومین به حبس که واجد شرایط قانونی هستند و کلیه زندانیانی که فقط به دلیل عدم پرداخت جزای نقدی در بازداشت به سر می برند و همچنین محکومین مادی که حداقل سه ماه در زندان بوده اند.

خواندن  وحدت حوزه و دانشگاه بومی‌سازی شود

محکومان سرقت، جاسوسی، اعمال علیه امنیت ملی به بیش از پنج سال، آدم ربایی، باند و جرایم سازمان یافته، تجاوز جنسی، اسیدپاشی، قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی، انتقام و اعدام و مرزهای شرعی، قاچاق مواد مخدر مسلح یا بزرگ و روان گردان. ، محکومین بیش از دو محکومیت و محکوم به جنحه یا تخلف در زندان مشمول این غیبت نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضائیه به زندانیان در مرخصی 25 بهمن توصیه کرد: برای ایجاد شرایط برای عذرخواهی بیشتر و ایجاد چنین ذهنیتی در جامعه، مرخصی به زندانیان در زمان غیبت خودداری کنند. عواقب ناخواسته.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *