کارشناس مسائل بین الملل: در یک «توافق خوب» طرفین منتفع می شوند

[ad_1]

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: در یک حالت خوب ممکن است منافع یک طرف بیشتر و برای طرف دیگر کمتر باشد، اما آنچه مهم است این است که هر دو طرف از این توافق منتفع شوند.

روجا منتظمی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه توافق خوبی است که منافع دو طرف را در نظر می گیرد، اظهار داشت: اگر توافقی برای رسیدن به منافع یک طرف انجام شود، بهتر است به بدی نرسید. توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 برای بازگشت آمریکا به برجام در وین، گفت: هر توافقی که منافع ایران را تضمین کند خوب است. حالا این توافق می تواند تمام خواسته های ایران را برآورده کند، «حداکثر منفعت را ندارد و ندارد، اما اگر بخشی از خواسته های جمهوری اسلامی ایران برآورده شود و بخشی از فشارها کاهش یابد، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه درباره درخواست ایران از آمریکا برای ارائه تضمین های لازم مبنی بر عدم خروج از برجام، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می تواند به بقای این معاهده کمک کند، مناقشه مالی بین طرفین است؛ این درگیری است. شاید سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در ایران باشد و ادامه برجام می تواند به ورود شرکت های آمریکایی کمک کند. البته وقتی شرکت هایی از طرف مقابل وارد کشور می شوند و منافع مالی آنها در اجرای برجام دخیل است و به نوعی برجام برای آمریکا منافع مالی دارد، می توان گفت شرایط خروج آمریکا فراهم شده است. برجام سخت تر می شود.

خواندن  بررسی مشخصات شیمیایی و فیزیکی پلاتین و پالادیوم

منتظمی همچنین ایجاد و تسهیل روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها را یکی از دستاوردهای احتمالی مذاکرات وین برشمرد و گفت: قطعاً دستیابی به یک توافق خوب در وین و رفع تحریم ها علیه ایران از جمله راه اندازی مجدد بانک مرکزی ایران با پیام رسان مالی سوئیفت یک دستاورد و گشایش است، اما اینکه این گشایش ها تا چه حد می تواند در نهایت به رونق داخلی منجر شود به مواردی مانند رفع موانع سرمایه گذاری داخلی و حذف برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر بستگی دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *