مقام روسی: روابط چندگانه و دوستانه تهران و مسکو روز به روز در حال افزایش است

[ad_1]

مقام روسی: روابط چندگانه و دوستانه تهران و مسکو روز به روز در حال افزایش است

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: روابط چندجانبه و دوستانه تهران و مسکو در ابعاد مختلف دوجانبه منطقه ای و بین المللی روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، ایگور مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت سفارت جمهوری ایران در مسکو با حضور معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، سفرا و میهمانان سفارتخانه های خارجی مستقر در مسکو، تجار و ایرانیان مقیم فدراسیون و جمعی از ایرانیان و ایرانیان برگزار شد. اندیشمندان با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی، روابط چندجانبه و دوستانه تهران در ابعاد مختلف دوجانبه منطقه ای و بین المللی روز به روز در حال افزایش است.
وی با اشاره به تماس‌های مستمر روسای جمهور دو کشور در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و همچنین دیدار اخیر رئیس‌جمهور با پوتین، ابراز امیدواری کرد که نتایج گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهور موجب تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف شود. .
وی افزود: وزرای خارجه دو کشور در ارتباط مستمر و تبادل نظر در مورد مسائل داخلی و جهانی هستند و همکاری پارلمانی دو کشور نیز حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه پروژه های مهمی در حوزه انرژی و حمل و نقل داریم، گفت: یکی از اولویت های دو کشور گسترش همکاری های تجاری است. توافقنامه تجاری موقت بین ایران و اوراسیا با تلاش های مستمر به توافقی تمام عیار و پایدار تبدیل خواهد شد و در نتیجه ایران و اوراسیا از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد.
مارگلوف گفت: چارچوب حقوقی بین دو کشور در حال تحول است و امیدواریم توافقنامه فرهنگی بین دو کشور به زودی اجرایی شود.
وی با اشاره به سند راهبردی بلندمدت دو کشور که در حال بررسی و تنظیم است، گفت: این سند برای دو کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود که می تواند دامنه و گستره روابط دو کشور را در زمینه های مختلف افزایش دهد. به سطوح بی سابقه
این مقام روسی گفت: دو کشور همچنین در حوزه‌های امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان، سوریه، دریای خزر و قفقاز تعاملات بسیار نزدیکی دارند.

خواندن  پله شیشه ای چیست و کاربرد

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *