ابوالفت: سهم آمریکا در تصمیمات سخت به مراتب بیشتر از ایران است

[ad_1]

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: بازسازی اجرای توافق بر پایه های محکم و مطمئن مهم است. آمریکایی ها از همین حالا می گویند که ضمانت اجرای برجام در دولت بعدی را نمی دهند، اما مشکل اینجاست که ما نگران هستیم که تعهدات در این دولت به درستی انجام نشود.

امیرعلی ابوالفت در گفت وگو با ایسنا، تاکید کرد: مذاکراتی که منجر به برجا شد، با مذاکراتی که هم اکنون در وین در حال انجام است، یک وجه اشتراک دارد و آن اینکه هر دو متنی با پرانتز تهیه کرده اند که مورد مناقشه طرفین است. و اکنون در این مذاکرات با گذشت زمان تعداد پرانتزهای باز در حال کاهش است، اما این بدان معنا نیست که هیچ پرانتزی وجود ندارد و این اصل همچنان در مذاکرات حاکم است.

وی ادامه داد: شواهد نشان می دهد که بسته شدن براکت ها تسریع شده است، اما هنوز زود است که بگوییم کار تمام شده و می توان از امروز تا یک دوره غیرقابل پیش بینی ادامه داد، اما مهم این است که این روند پیش برود. در مذاکرات.” و با وجود تمام اختلافات، این روند متوقف نشد و این یک چیز مثبت است.

خواندن  تفاوت ورق گرم B و C در بورس کالا

این کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به اینکه فکر می کنید آمریکا در زمان ترامپ از لجاجت در رفع تحریم ها دست بر می دارد؟ وی گفت: سهم آمریکا در رفع تحریم ها و بازگشت به شرایط زمانی که برجام برقرار بود، بیشتر از ایران است، هرچند ایران نیز در این زمینه موثر است. ضمناً اصرار ایران بر لغو هر چه سریعتر تحریم ها و اعمال برجام، زیرا تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر ایران است نه سایر کشورهای عضو برجام، بنابراین گفتن اینکه ایران کارشکنی می کند یا به تأخیر می اندازد، کاملاً بیهوده و نادرست است. مذاکرات است.

ابوالفت افزود: در عین حال ایران به دنبال توافق جامع و قانع کننده ای است که بتواند به آینده خود امیدوار باشد. واضح است که ایران به توافق نرسیده است و این میزان حساسیت و تلاش برای اطمینان از لغو تحریم ها طبیعی و صحیح است.

وی با اشاره به ضرب الاجل های مختلف آمریکا و سه کشور اروپایی برای اتمام مذاکرات، گفت: ایران مسئولیتی در قبال گذشت زمان و تاخیر در مذاکرات ندارد. به آنها اطمینان دهید که به تعهدات خود عمل می کنند. همانطور که رئیس جمهور سابق ایران گفت اگر اراده برای اجرای برجام داشته باشند ظرف نیم ساعت به توافق می رسند. بنابراین مشکل در واشنگتن است نه تهران. علاوه بر این، ایران از ابتدا ضرب الاجل مذاکره را نپذیرفته است. آنها برای ضرب الاجل ماه ژوئن اصرار دارند. بیش از شش ماه می گذرد و همچنان می گویند برجام خالی است و وقت نیست! همانطور که 20 سال است اسرائیل می گوید ایران تا 6 ماه دیگر به سلاح هسته ای می رسد و هنوز زمان آن فرا نرسیده است! البته غرب در تلاش است تا ایران را مسئول هر سوءتفاهم احتمالی بداند.

خواندن  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

وی گفت: برای اینکه ایران از بازگشت توافق راضی باشد، لغو 600 تا 700 تحریمی که قصد لغو آن را دارد، مهم است. از سوی دیگر مهم این است که شرکت های خصوصی در سراسر جهان متقاعد شوند که تعامل و توافق آنها با ایران پس از اجرای برجام مشکلی نخواهد داشت. مشکل اینجاست که وزارت خزانه داری آمریکا آماده است تا در اسرع وقت تحریم ها را اعمال کند و در این زمینه بسیار با تجربه است. کافی است بگوییم دولت یا فردی را تحریم می کنند، این دستورالعمل ظرف 48 ساعت اجرا می شود، اما رفع تحریم ماه ها طول می کشد.

ابوالفت گفت: به هر حال برای حل موضوع برجام و برنامه هسته ای ایران راهی جز مذاکره وجود ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *