مرکز تحقیقات پسته در سروستان راه اندازی می شود

[ad_1]

ایسنا/ فارس رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، زمین، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از راه اندازی مرکز تحقیقات پسته در سروستان استان فارس خبر داد.

محمدجواد عسکری روز پنجشنبه (21 بهمن) در نشست بخش عمومی با کشاورزان سروستانی گفت: یکی از بحث هایی که به طور جدی خواهیم داشت، ایجاد مرکز تحقیقات پسته در سروستان است. به زودی جلسه ای در کمیته کشاورزی برای این منظور برگزار خواهیم کرد.

عسگری خاطرنشان کرد: با هماهنگی استانداران و مسئولان استانی از سازمان ها، کمیسیون ها و دانشکده های کشاورزی برای حضور در جلسه بعدی دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: با راه اندازی مرکز تحقیقات پسته در شهرستان سروستان، علاقه مندان به تولید پسته، کشاورزان پیشرو و به ویژه باغداران پسته از ظرفیت ها و امکانات این مرکز استفاده خواهند کرد.

عسگری با اشاره به اینکه سروستان با توجه به آب و هوای خوب و زمین خوبی که دارد در زمینه تولید پسته به عنوان یک محصول ارزشمند جایگاه خوبی پیدا کرده است، افزود: تلاش کشاورزان پیشرو در تولید پسته، سروستان را به جایگاه خوبی رسانده است. . پس ما نیز باید تلاش کنیم تا مشکلات این حوزه را بررسی و حل کنیم.

خواندن  قبض امنیت زنان به 1400 نمی رسد

وی با بیان اینکه در بحث تولید پسته نکته مهم بسترسازی برای صادرات پسته است گفت: حوزه صادرات پسته و مشکلات آن را به عنوان یک حرکت خوب و ارزشمند برای پولی سازی طرح ایمنی غذایی آورده ایم و بر آن تاکید داریم. ”

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با تاکید بر اینکه ماشین آلات کشاورزی به ویژه ماشین آلات کاشت، برداشت و برداشت پسته یکی از مشکلات پسته کاران سروستان است، گفت: جلسه مکانیزاسیون و اصلاح پسته زارهای سروستان برگزار شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، زمین، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان سروستانی حذف شوند.

عسگری همچنین به علاقه سرمایه گذاران سروستانی برای تسهیل واگذاری زمین برای پروژه های مختلف اشاره کرد و افزود: به زودی جلسه ای برای بررسی متقاضیان علاقه مندی که طرح های خود را ارسال کرده اند و همچنین تسهیل در روند واگذاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

خواندن  توجه به شدت معلولیت در تعیین «دهک درآمدی»/«صدک» جایگزین «دهک» شود

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *