چه اصراری برای ادامه زندگی خانواده متشنج وجود دارد؟

[ad_1]

یک حقوقدان با بیان این‌که باید شرایط طلاق توافقی سهل‌تر شود گفت: کسانی که تصمیم گرفتند جدایی و طلاق زن و شوهر سخت‌تر شود سخت در اشتباه بودند. محاکم خانواده هم‌اکنون مملو از زوجینی است که کارد به استخوانشان رسیده و نمی‌توانند به زندگی ادامه دهند و هرچقدر ما دست‌انداز و موانع در راه این جدایی قرار دهیم اختلافات بین زوجین بیشتر می‌شود.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با صحبت اخیر رئیس جمهور که «طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود» گفت: اصل بر این است که بر اساس قانون اساسی و اصل تفکیک قوا، قوای سه‌گانه در امور یکدیگر دخالت نکنند که البته سال‌هاست این اصل رعایت نمی‌شود و از دیرباز شاهد بوده‌ایم که قوای سه‌گانه هریک به نوعی در امور یکدیگر مداخله کرده‌اند. از آن‌جایی که طلاق تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی دارد ایرادی ندارد که شخص رئیس جمهور به این مساله بپردازد و اظهارنظر کند و از منظر قانونی هم هیچ منعی در این خصوص وجود ندارد.

خواندن  ابعاد اهمیت اولین سفر سیزدهمین رئیس دولت به کشور در خلیج فارس

این حقوقدان افزود: اما نکته‌ای که وجود دارد این است که رئیس جمهور محترم به این امر توجه نکرده‌اند که وقتی کار زن و شوهری انقدر دشوار می‌شود که ادامه زندگی برایشان مقدور نیست سعی می‌کنند با توافق یکدیگر طلاق بگیرند. قطعا زن و شوهری که مشکلات عدیده در زندگی مشترک نداشته باشند هیچ تمایلی به طلاق توافقی ندارند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فرمودند «مشاوران باید مشکل را حل کنند و مشاوره نباید به سمت جدایی باشد و طلاق توافقی به سهولت انجام نشود» اما واقعیت قضیه این است که مشاوران نمی‌توانند کار مهمی انجام دهند و مشکلات زوجین با توصیه‌ها و مشاوره‌های بزرگترین روان‌شناسان نیز حل نمی‌شود. زن و شوهری که به مرحله طلاق توافقی رسیدند مشکلات اساسی دارند و با توصیه و خواهش و تمنا به زندگی برنمی‌گردند بلکه دنبال این هستند که اختلافاتشان که عمدتا ناشی از مسائل مالی است حل شود و وقتی این مشکلات حل نشود مشاوران نیز نمی‌توانند کاری انجام دهند.

خواندن  دو سه موضوع تا توافق در وین باقی مانده است

خرمشاهی با بیان این‌که هیچ زن و شوهری مایل به جدایی نیستند گفت: اما زمانی که مشکلات آن قدر بزرگ می‌شود که کار به اختلاف می‌کشد و شب و روز مجادله و نزاع بین طرفین درمی‌گیرد از روی اکراه و برخلاف میل باطنی خود مجبور به طلاق توافقی می‌شوند و قادر به ادامه زندگی نیستند. طلاق یک داروی تلخی است که زندگی را نجات می‌دهد پس چه اجباری هست خانواده‌ی پر از اختلاف و تشنج که اختلافشان عواقب بسیار منفی روی فرزندان می‌گذارد در کمال ناخرسندی و بی‌میلی به زندگی مشترکشان ادامه دهند و هرروز اختلافاتشان بیشتر شود؟

این حقوقدان با بیان این‌که باید شرایط طلاق توافقی سهل‌تر شود گفت: کسانی که تصمیم گرفتند جدایی و طلاق زن و شوهر سخت‌تر شود سخت در اشتباه بودند. محاکم خانواده هم‌اکنون مملو از زوجینی است که کارد به استخوانشان رسیده و نمی‌توانند به زندگی ادامه دهند و هرچقدر ما دست‌انداز و موانع در راه این جدایی قرار دهیم اختلافات بین زوجین بیشتر می‌شود. به عنوان مثال دیگر امیدی به بازگشت به زندگی مشترک برای مردی که برای مهریه به زندان می‌رود وجود ندارد؛ بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که طبعا زمینه اختلاف برای زوجینی که مشکلات مالی ندارند کمتر وجود دارد. من کاملا مخالف با سخت‌ کردن طلاق توافقی هستم و اگر قرار است آمار طلاق بالا نرود باید این کار با فراهم شدن شرایط معیشتی خوب اتفاق بیفتد.

خواندن  لیست قیمت یخچال ویترینی در انواع مختلف (کوچک، بزرگ، ایستاده و خوابیده)

انتهای پیام

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *