الزام سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی دانش‌بنیان‌هایی که تعهد کاری با دولتی‌ها دارند

[ad_1]

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح جهش دانش‌بنیان، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان با دستگاه‌های اجرایی تعهد کاری داشته باشند، ولی دستگاه‌ها قادر به اجرای تعهدات مالی به‌موقع نباشند، سازمان برنامه و بودجه ملزم است از محل منابع مالی آن دستگاه اعتبارات آن شرکت را تامین کند.

به گزارش ایسنا، مهدی اسماعیلی امروز در دورهمی امید فضا که به مناسبت روز ملی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با انتقاد از کم توجهی به توانمندی‌های جوانان با بیان اینکه در صورت حمایت، آنها در حوزه‌های علم و فناوری معجزه می‌کنند، افزود: در دیداری که با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری داشتم، اعلام کردم هیچ یک از مسؤولان نباید حق وارداتی داشته باشد، مگر آنکه مشابه خارجی و با همان کیفیت در کشور تولید نشود.

وی به تصویب طرح جهش تولید در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در ۲۰ بند تصویب شد و در صورت تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهد شد.

خواندن  تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها

اسماعیلی به بندهای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این طرح ۳ هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق نوآوری اضافه خواهد شد و مجلس و دولت موظف به تزریق این اعتبارات به صندوق نوآوری هستند.

وی اعطای کمک‌های بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق را از دیگر بندهای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: یکی از دغدغه‌های شرکت های دانش بنیان حضور در مناقصات است و در صورتی که مؤسسات دانش‌بنیان محصولی را برای اولین بار در کشور تولید کنند، اجازه ترک تشریفات مناقصه داده شده است.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس این طرح در صورتی که شرکت های دانش بنیان با دستگاه‌های اجرایی تعهد کاری داشته باشند، ولی قادر به اجرای تعهدات مالی به‌موقع نباشند، سازمان برنامه و بودجه ملزم است از محل منابع مالی آن دستگاه اعتبارات آن شرکت را تامین کند.

انتهای پیام

خواندن  قیمت قفسه دوطرفه فروشگاهی در بازار ایران ام دو شلف

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *