ارز ترجیحی حذف شود/ دولت به تولیدکننده وام دهد

[ad_1]

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:‌ دولت به جای اینکه به همه مردم یارانه بدهد، از تولیدکننده حمایت کند تا قیمت کالای داخلی کاهش یابد و تولید در کشور راه بیفتد.

سیدافضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ارز دو نرخی فسادآور بوده و من با آن مخالفم، اظهار کرد:‌ به جای ارز دو نرخی یا ترجیحی باید روش‌های دیگری برای کمک به اقشار ضعیف جامعه به کار گرفته شود. این طور نیست که فقط از طریق ارز ترجیحی بشود به مردم کمک کرد.

وی ادامه داد: ممکن است با حذف ارز ترجیحی به طور موقت مشکلاتی ایجاد شود، اما پس از آن ثبات پیدا می‌شود. البته دولت هم باید درآمدهای ارزی خود را بیشتر کند تا در کشور ثبات ارزی بوجود بیاورد.

وی با اشاره به برخی مشکلات تخصیص ارز ترجیحی و حل نشدن مشکلات مردم تصریح کرد:‌ من با حذف ارز ترجیحی موافقم، زیرا ارز باید تک نرخی شود. وظیفه دولت هم کنترل قیمت ارز است. وقتی قیمت ارز واقعی شود تولیدکننده و واردکننده هم تکلیف خود را می‌داند. به هر حال در اجرای سیاست ارز ترجیحی مشکلاتی بوجود آمد و این ارز در جای خود مصرف نشد. دولت هم که نمی‌تواند برای تک تک افراد مأمور بگذارد و کنترل کند که آیا این ارز در جای خود مصرف شده است یا خیر. در هیچ کجای دنیا هم نداریم که ارز چند نرخی باشد. به طور مثال همین ترکیه که با مشکلاتی مواجه است آیا ارز دو نرخی دارد؟

خواندن  تازه‌ترین کتاب هاروکی موراکامی در ایران

موسوی ادامه داد: دولت کمک‌های خود را باید به تولیدکننده بدهد تا آن‌ها ماشین‌آلات و تکنولوژی وارد کنند و از این طریق هم محصول باکیفیت‌تر و با قیمت پایین‌تری تولید کنند تا هم تولید و اشتغال در داخل کشور راه بیفتد و هم آن‌ها توان صادرات داشته باشند. دولت باید به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وام بدهد و از آن‌ها حمایت کند و پس از آنکه تولید به راه افتاد، از آن‌ها مالیات بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: دولت در کنار حمایت از تولیدکننده باید به اقشار ضعیف جامعه هم کمک کند. البته نباید این گونه باشد که به همه مردم یارانه بدهد. اقشار ضعیفی که نیازمند کمک هستند باید از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند و سایر مردم هم باید خود را با شرایط وفق داده و بیشتر کار کنند. اگر تولید به راه بیفتد، از سویی هم مشکل اشتغال حل می‌شود و هم دولت از طریق دریافت مالیات می‌تواند هزینه‌های خود را تأمین کرده و آن را خرج جامعه کند.

خواندن  هنوز درگیر گیربکس اتوماتیک و دستی هستیم

انتهای پیام

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *