شیرابه انجیلسی به نهرهای روان تبدیل شده است

[ad_1]

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل با هشدار نسبت به معظل زیست محیطی انجیلسی منطقه بابلکنار گفت: شیرابه منطقه انجلیسی اکنون به نهرهای روان تبدیل شده است.

حسین حیدرپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه فرهنگ تفکیک زباله می تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد معضل پسماند را حل کند، گفت: از ۲۸۰ تن زباله تولید شده در بابل فقط یک سوم توسط شهرداری بابل تبدیل به کمپوست شده و بقیه بصورت خام دفن می شود.

وی با اشاره به معظل زیست محیطی انجیلسی منطقه بابلکنار گفت: در منطقه انجیلسی با نابودی جنگل، آلودگی بافت خاک جنلگی، پسآب های روان که جای رودخانه ها را گرفته اند و خطر جدی برای آلودگی منابع آب زیرزمینی هستند مواجهیم که متاسفانه هنوز کنترل نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست در خصوص مشکلات زیست محیطی شهرک رجه منطقه بندپی بابل گفت: به شهرک رجه در یک سال گذشته سه تصفیه خانه فاضلاب اضافه شده است که یک مورد بهره برداری و ۲ مورد در حال احداث است که یکی پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دارد؛ ضمن اینکه تصفیه خانه مرکزی آن بعد ۱۸ سال نوسازی می شود تا از فروردین ۱۴۰۱ هیچ شیرابه ای در رودخانه رهاسازی نشود.

خواندن  dsdasdasd

حیدرپور خاطرنشان کرد: برای شهرک بابلکنار نیز از سال ۹۹ تصفیه خانه جدیدی در کنار تصفیه خانه قدیمی شروع بکار کرد و مشکل دو شرکت تولیدی مواد شوینده نیز حل شد لذا در حال حاضر ۹۵ درصد مشکل شهرک صنعتی بابلکنار حل شده است.

استفاده از سوخت فسیلی محوری‌ترین مشکل آلودگی هوا

حسین حیدرپور در بخش دیگری از گفت و گو با اشاره به اینکه استفاده از سوخت فسیلی مهم ترین عامل آلودگی هواست خاطرنشان کرد: استفاده از راهکارهایی از جمله معاینه فنی خودروها، جایگزین کردن خودروها و موتورسیکلت‎ های نو به جای فرسوده، استفاده از انرژی های نوین از جمله انرژی خورشیدی، باد به جای سوخت های فسیلی، نصب و راه‎ اندازی سیستم های ضد آلایندگی هوا نظیر بک فیلتر، الکترو فیلتر و غیره از جمله مواردی برای کاهش آلودگی هواست.

حیدرپور با بیان اینکه ازدیاد خودروها، استفاده از سوخت های فسیلی، کاهش پوشش گیاهی و افزایش جمعیت سبب شده است تا از داشتن هوای پاک محروم شویم گفت: برای کاهش آلودگی هوا، استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین و سه شنبه های بدون خودرو در دستور کار قرار دارد.

خواندن  نوین تاک تبریز ارائه انواع دستگاه های برش لیزر در تهران

وی ادامه داد: همکاری پلیس راهور با محیط زیست برای الزام نمودن صاحبان خودرو به انجام معاینه فنی برای داشتن هوای پاک هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل تصریح کرد: برای کنترل آلودگی هوا حدود ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی که پتانسیل و احتمال آلایندگی هوا در آنها پیش بینی شده، شناسایی گردید که به صورت مداوم و مستمر از سوی کارشناسان این اداره مورد پایش و بازدید قرار می گیرند. با پیگیری های به عمل آمده از سوی این اداره واحدهایی که دارای آلایندگی نیز بوده اند ملزم به بهینه سازی و تجهیز به سیستم های کنترل آلودگی هوا شده اند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *