اصلاح قیمت تعرفه برق برای مشترکین پرمصرف اجرا می شود

[ad_1]

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای مصوبه جدید دولت مبنی براصلاح قیمت تعرفه برق برای مشترکین پرمصرف خبرداد و گفت: در حال حاضر قریب به ۷۷ درصد از مشترکین خانگی در استان با مصرف صحیح از انرژی برق، مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند.

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با ایسنا از مصوبه جدید دولت جهت اصلاح مصرف برق در بخش خانگی خبر داد و اظهار کرد: با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و درراستای اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مصوبه جدید نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان بخش خانگی تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه سال جاری در استان کردستان نیز اجرا می‌شود افزود: بر اساس این مصوبه مشترکان پرمصرف که حدود ۲۳ درصد از مشترکان برق بخش خانگی را در کردستان شامل می شوند مشمول افزایش هزینه‌های مصرف برق خواهند شد.

خواندن  تازه‌ترین کتاب هاروکی موراکامی در ایران

لهونیان یکی از اهداف اجرای این طرح را اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف عنوان و بیان کرد: حمایت از مشترکان با مصرف زیر الگو و همچنین تامین برق پایدار برای تمام مشترکین از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عنوان کرد: در حال حاضر قریب به ۷۷ درصد از مشترکین خانگی در استان کردستان به درستی و به صورت صحیح از برق استفاده می کنند که مشمول افزایش  تعرفه نمی شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آنان انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آیین نامه مشوق‌هایی برای مشترکان خانگی نیز در نظر گرفته است، افزود: چنانچه مشترکین در ماه‌های گرم سال( از خرداد تا شهریور)، مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند و مصرف برق آنان کمتر از الگو باشد، متناسب با میزان کاهش مصرف، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

لهونیان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون الگوی مصرف برای مشترکان ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، افزود: تعرفه جدید برای مشترکین خانگی که مصرف آنان کمتر از ۵۰ درصد الگوی منطقه باشند و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی رایگان می‌باشد.

خواندن  معرفی و بررسی کمپرسور بیتزر آلمان گروه صنعتی دی (2)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار کرد: در این طرح الگوی کم مصرفی، از ۸۰ کیلووات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت به ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه های غیر گرم و همچنین از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه به  ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم افزایش یافته است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تلاش وزارت نیرو براین است که با ایجاد سیاست های تشویقی مشترکین پرمصرف را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد، افزود: مشترکانی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند می‌توانند با یکسری اقدامات ساده، میزان مصرف خود را کاهش دهند و زیر الگوی مصرف قرار گیرند و مشمول این افزایش قیمت نشوند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۵ هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد و ضریب نفوذ برق در شهرهای استان و همچنین در تمام روستاهای بالای ۵ خانوار استان ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام 

[ad_2]
خواندن  لیبل گلاسه چیست Copy (7) Copy

خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *